Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy czujnik temperatury chłodzenie ma wpływ na moc jeżeli jest uszkodzony????


r.kuderawiec

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka tak jak w temacie :wink: Interesuje mnie to ponieważ samochód mi sie zamulił troche wszystko jest wymienione i nic zero Efektu :kwasny: Ale dziś zrobiłem test Odłączyłem czujnik Temperatury płynu chłodniczego i auto o wiele lepiej się zbierało I teraz nie wiem czy to wina czujnika czy sterownik po prostu po odpięciu podawał inną dawkę i dlatego auto sie lepiej zbierało Ogólnie vag pokazuję błąd czujnika i sondy lambda ale sondę wymieniłem na nową oryginalną Czujnika nie wymieniałem ponieważ nie wydaje mi sie że az ma taki wpływ na moc chociaż mogę się mylic Dlatego napisałem do was koledzy :wink:

AUDI 1.6 ADP

Pomożecie ? :wink: Bo nikt nie chce mi pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje sie że po odłączeniu czujnika temp sterownik daje wieksza dawke bo mysli że silnik jest zimny i dlatego auto lepiej sie zbiera.Nowy czujnik raczej nic tu nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości przypadków czujnik temperatury ma bardzo duży wpływ na pracę silnika.

Wymień tylko na ori, żadne podróbki nie wchodzą w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oryginalny to tylko chyba w serwisie co?

---------- Post dopisany at 21:33 ---------- Poprzedni post napisany at 21:32 ----------

jak niby można go sprawdziec vagiem?

---------- Post dopisany at 21:39 ---------- Poprzedni post napisany at 21:33 ----------

ile może kosztowac oryginał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Niekoniecznie tylko serwis, również sklepy handlujące ori częściami.

2. Musisz zlogować czujnik...

Engine grupa 007, oraz Instruments 003.

Również odczyt temp z VAGa gdy silnik jest zimny rankiem przed rozruchem.

Najlepiej to podjedź na spota albo do zaprzyjaźnionego elektronika lub forumowicza z kablem VAG.

3. Ori to koszt rzędu 90-140zł.

Popytaj u Siebie w ASO VW, Skody, Seata. Audi jak posiadasz takowe w mieście.

Nie rekomenduję się wymiany części "na oko" bo można pół samochodu wymienić a usterka zostanie :wink:

Pytaj także w takich sklepikach :

ORYGINALNY termostat Audi VW Seat Skoda GWARANCJA (4147430838) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

http://allegro.pl/nowy-czujnik-cisnienia-paliwa-vw-crafter-076906051-i4137948608.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to jak miałem podłączone auto pod vaga i sprawdzałem błędy to zauważyłem ze na kompie inna temperatura a na zegarze inna ale po czasie była tu taka sama i tu Ogólnie na Elektronice słabo się znam więc będę musiał podjechac do jakiegoś dobrego warsztatu albo kupie jakis droższy zamiennik i zobaczę co sie będzie działo :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Droższy zamiennik będzie praktycznie w cenie dobrej ceny ori :decayed:

Jakaś tam rozbieżność jest dopuszczalna... (bodajże 5 stopni)

Za zamiennik dasz 70zł a za stówę masz ori...

Albo szukaj kogoś z forum kto za piwerko Ci to ogarnie.

Musisz zmierzyć temperaturę czujnika na zimnym silniku w grupie zegarów, a następnie zrobić dwa logi na rozgrzanym silniku i będziesz wszystko wiedział.

A z tym odpięciem to tak jak kolega wyżej pisał...

Przy odpięciu czujnika do kompa jest podawana temperatura -30czy-40 więc masz full ssanie i może stąd ten przyrost mocy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam vaga 4.9 polski nim sie chyba nie da zrobic tych logów po za tym nawet nie potrafię A słuchaj jak autko bedzie zimne i podłącze mu vaga i komputer mi pokaże temperature np 50 stopni to co czujnik oszukuję ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak auto jest zimne to po wejściu w zegary w VAG COMie nazywa się to 17 - Instruments powinna być temperatura 30 stopni a w silniku realna otoczenia.

Czyli jak masz na zewnątrz 15stopni to tyle powinna wynosić temp zimnego silnika.

Jak to jest w Polskim VAGu to Ci nie powiem bo takowego nie używam :wink:

Jeżeli np. na zegarach pokaże 40 stopni i inna będzie temp silnika od otoczenia to czujnik do kosza.

Tylko tak jak Ci piszemy... odczuwalny przyrost mocy możesz odczuwać przez ssanie...

Może coś innego dolega...

Możesz zajrzeć do mojego starego tematu jak diagnozowałem czujnik :

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/logi-czujnika-temperatury-4-pinowego-g62-sprawny-317821/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha to mam rozumiec to tak ze jak na zewnątrz temperatura jest np 20 c a komputer pokaże mi 40 to czujnik do kosza silnika nie uruchamiac ?

---------- Post dopisany at 22:20 ---------- Poprzedni post napisany at 22:20 ----------

w czasie podłączenia vaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj do mojego tematu, tam masz wszystko pokazane, który link podałem Ci powyżej.

Moim zdaniem najlepiej jakbyś podjechał gdzieś na spota...

Potrzebujesz odczyt temp. silnika i zegarów na zimnym silniku i logi dla silnika i zegarów na rozgrzanym silniku.

Czujnik G62 to dwa czujniki w jednej obudowanie... dwa piny idą do ECU (sterownika silnika) a pozostałe dwa do zegarów.

Więc może być tak, że np. wskazówka temp w liczniku się nie podnosi a w rzeczywistości wszystko jest ok, bo padła akurat ta część która odpowiada za wskazywanie temp na liczniku :wink:

Z Google :

Sprawdzenie czujnika temperatury (silnika) cieczy chłodzącej G2 - G62 | Diagnostyka komputerowa aut - Warszawa - Białołęka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok jutro podłącze i zobaczę co i jak A jeżeli czujnik jest ok i wywala mi cały czas ten czujnik to nie wiesz przypadkiem czego może byc jeszcze przyczyna skoro jesteś taki obeznany w tych czujnikach:wink: kabelki od czujnika są całe sprawdzałem termostat wymieniony A i wywala mi też cały czas sondę lambda oczywiście sonda jest nowa oryginał i nic jak auto było zamulone tak dalej jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czujnika jestem obeznany bo sam go u siebie dogłębnie diagnozowałem :wink:

Sprawdź błędy, jeżeli są takowe to zadaj tu pytanie co masz sprawdzić.

Diagnostyka VAG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki Chodzi o to ze auto mi cały czas muli wymieniłem sporo części i nic i kilka dni temu napisał do mnie jeden z kolega z naszego forum i powiedział ze też miał taki przypadek tylko ze w 1.9 TDI auto mu TEŻ muliło i wyskakiwał mu też ten czujnik i kupił tani zamiennik i mówił ze auto wróciło do formy dla tego muszę jakoś zdiagnozowac ten czujnik :wink: ale dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można tani zamiennik ale zaleca się ori...

Masz błąd czujnika ?

To raczej czujnik możesz podmienić i zobaczyć...

Ori kupisz za stówkę z wysyłką np. tu : zadaj pytanie ile za czujnik do twojego motoru

ORYGINALNY Filtr Paliwa 1.9 TDi VW Skoda Seat Audi (4147446628) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

---------- Post dopisany 17-04-2014 at 20:20 ---------- Poprzedni post napisany 16-04-2014 at 22:46 ----------

Jak kolego sprawdzałeś coś ? :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś nie miałem czasu żeby autko podłączyc pod Vaga ale dzwoniłem do serwisu w sprawie tego czujnika i czujnik kosztuję 90 zł po swiętach będzie :wink: Mam nadzieję ze ta wymiana coś pomoże :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz widział... ori ? Bo mnie osobiście pan w Skodzie kiedyś kusił zamiennikiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...