Skocz do zawartości
IGNOROWANY

do czego to służy ?


xXPiotrekXx19

Rekomendowane odpowiedzi

kolego jest to ezektor który jest częścią układu podciśnienia, bierze udział w odpowietrzaniu skrzyni korbowej silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki za odpowiedź to teraz wiem dlaczego słychać tam jakieś syczenie w wężyku a jak go zacisnę to nie słychać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tam nie syczy tylko jak ucho przyłożę do tego gumowego wężyka to słychać a jak go zacisnę palcami to nie słychać bo tak jak by zatrzymuję przepływ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podepne sie pod temat otóz to co jest na zdjeciu ponizej ?? dzis zobaczylem ze mam przetarty ten kabel i nie wiem jakie moga byc tego skutki

2014_06_03_269.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie przetarta chyba tylko parciana osłonka,owinąć czy odpornym na wysoką temp. bo może potopić kable od sondy i będą kłopoty

---------- Post dopisany at 17:50 ---------- Poprzedni post napisany at 17:49 ----------

zła praca silnika,wysokie spalanie

---------- Post dopisany at 17:51 ---------- Poprzedni post napisany at 17:50 ----------

dobrze wszystko polutować i czymś owinąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzałem sie temu dokładnie, i niestety jeden kabel CZARNY jest przetarty i przerwany, do tego auto mi faluje z obrotami i pewnie to jest to przyczyną, a jesli np bym sczepił te kable razem i zakleil izolacja bylo by dobrze ?? czy nie mozna tak robic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze to zlutować i zaizolować i będzie hulać

---------- Post dopisany at 18:00 ---------- Poprzedni post napisany at 18:00 ----------

i pokasować błędy,bo na pewno są

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc złączyłem ten czarny kabelek ze sobą nie lutowałem niestety, i zaizolowałem. Po uruchomieniu silnika obroty spadają poniżej 95 tys obrotów tak nawet do 75 tys, a po chwili wskakuje na normalnie obroty około 100 tys i nie wiem o co chodzi :kwasny: . Robi się tak też jak np zmieniam bieg i poczekam aż obroty spadną i też się zdarzy ze spadną poniżej 100 tys i wraca do normy. Miałem też moment że strasznie mi kopcił, ale leciała woda z rury wydechowej bo ładnie lało u mnie dziś a auto stało tyłem pod kątem, jak przejechałem się trochę to wróciłem i było już w normie.

A więc pytanie czy ta sonda lambda mogła się uszkodzić i dlatego mam taki problem z tymi obrotami??

---------- Post dopisany at 20:06 ---------- Poprzedni post napisany at 19:27 ----------

Nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz dziś jak się bawiłem z tą sonda nad nią zobaczyłem duży kabel a w środku idą kolorowe kabelki. I z tego co widziałem jeden jest przerwany dokładnie to zielony na zdjęciu poniżej będzie widać.

Od czego to jest ??

2014_06_03_271.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabli od sondy nigdy nie wolno lutować!!!:facepalm: tylko połączyć ze sobą i zabezpieczyc rurką termokurczliwą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie tak zrobiłem połączyłem ze sobą i skleiłem izolacją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabli od sondy nigdy nie wolno lutować!!!:facepalm: tylko połączyć ze sobą i zabezpieczyc rurką termokurczliwą.

Możesz wyjaśnić dla czego nie wolno lutować?

---------- Post dopisany at 20:17 ---------- Poprzedni post napisany at 20:14 ----------

Co do tych kolejnych kabli: tam chyba idą kable od EVAPu, czyli zaworu par paliwa i przepływki. Wystarczy sprawdzić gdzie ta wiązka idzie dalej. Przyczyn falowania może być wiele - tu nie ma co gdybać. Trzeb podpiąć VAGa, sprawdzić błędny, zrobić logi a dopiero dalej szukać jeśli tam nic nie znajdziemy. Oczywiście jak mam przerwany kabel to nie zaszkodzi go najpierw naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej :) a powiedz mi koleżko ile sobie liczą za takie podłączenia VAGA i zrobienie logów ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, co do lutowania to już wiem - lut może puścić jak jest blisko kolektora itp. A myślałem że chodzi o jakieś zmiany rezystencji przewodów czy coś takiego :decayed:

---------- Post dopisany at 20:22 ---------- Poprzedni post napisany at 20:19 ----------

50-80 zł - a czy się znają to już inna sprawa. Bo podłączyć i powiedzieć że jest błąd to każdy głupi potrafi. Ale czy błąd faktycznie dotyczy uszkodzenia urządzenia, czy jest to błąd wynikający z niesprawności innych elementów itp to już gorzej. Generalnie najlepiej samemu kupić kabel - koszt około 40 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok okej kminie, wtedy normalnie podłącze pod swojego laptopa przez jakiś program i sobie sam to ogarnę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok okej kminie, wtedy normalnie podłącze pod swojego laptopa przez jakiś program i sobie sam to ogarnę ?

Tak. Podstawowej wiedzy o VAGowaniu na forum i w necie jest sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Labiel to nie o to chodzi że lut może sie rozłączyć,tylko właśnie chodzi o opornośc,jeśli polutujesz kabel sygnałowy zwiększy sie jego opornośc , razem z nią nieprawidłowe wskazania sondy. Sonda działa na zasadzie małej prądnicy która pod wpływem ciepla generuje napięcie:facepalm: A po za tym kabel sygnałowy jest ekranowany i w dodatku stalowy a wszystkie inne w aucie są miedziane i praktycznie nie da rady jednego polutowac z drugim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...