Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek z otworu obudowy termostatu... ostatni post


kawowy19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Szybkie pytanko czy BFB ma gdzieś w układzie chłodzenia jakiś zaworek,korek do spuszczenia płynu?

Bo muszę to zrobić ale chwilowo nie mam możliwości przyjrzenia się temu w aucie. Poci mi się koło termostatu:kwasny: i musze zlać płyn żeby się do tego dobrać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć korek zbiorniczka, zdejmij osłonę pod silnikiem i na dolnym wężu chłodnicy jest czujnik temperatury, wyciągnij zawleczkę i czujnik podstawiając coś wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim avf jak staniesz pod autem tak jakbyś miał jechać do przodu to po lewej stronie na dole przy samiuśkiej chłodnicy jest zawór, musisz go obrócić i wyciągnąć.. ale ja mam bardzo ciulowe dojście do niego .. więc z reguły ściągam wąż od chłodnicy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oooo widzisz, o to mi chodziło :wink:

Tylko tak myślę że silnik zimny to reszta zostanie w środku i jak odkrece termostat to wyleci....... no ale cóż, jak to mówią życie :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety poleci. Jesteś pewien czy to z termostatu? Bo obok jest taki dynks przykręcony do bloku i z niego czasem też cieknie.

Górna strzałeczka :decayed:

11062011059a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewien będę jak wykręcę złożę i będzie sucho :grin:

u mnie jest wyraźnie zapocone i widać trochę świeżego płynu przy śrubce od termostatu, dlatego sądzę że to oring pod termostatem :) Bo mam nadzieję że obudowa cała :facepalm:

kurde a miałem wymienić tylko uszczelke pokrywy !! ehhhh:kwasny:

---------- Post dopisany at 09:42 ---------- Poprzedni post napisany at 09:40 ----------

a swoją drogą ten dynks to co to jest? jest tam jakieś uszczelnienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety termostaty po dłuższym użytkowaniu lubią przepuszczać, pęka mocowanie mechanizmu w środku albo ułamuje się niebieska kostka :decayed:

Co do dynksu, to jakieś tam zaślepienie.

Tu masz

za_lepka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wygląda jakby delikatnie spod śrubki no ale zobaczymy jak wyjmę to. Mam nadzieję że to tylko oring puszcza.

---------- Post dopisany at 10:46 ---------- Poprzedni post napisany at 10:03 ----------

a ile płynu w ogole wchodzi do BFB ?

trzeba go potem "jakoś specjalnie" odpowietrzać po zalaniu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No patrz nikt nie wie :grin:

Hmmm, w sumie tyle ile złapiesz + tyle ile wylejesz :decayed:

Odpowietrza się tak...

Odkręcasz śrubę odpowietrzającą z czarnej rury idącej nad kolektorem ssącym.

Wlewasz płyn do zbiorniczka

Jak zacznie wypływać płyn z dziury na śrubę odpowietrzającą, to zakręcasz śrubę.

Potem dolewasz płynu, zamykasz zbiorniczek, odpalasz auto, temperatura na HI i w drogę.

Sam się odpowietrzy, oznaką będzie ciepłe powietrze z kratek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc wczoraj to rozebrałem. I tak leci spod termostatu. Osad z płynu jest także na rurce wchodzącej do termostatu oraz na tej śrubce ze zdjęcia powyżej. najgorsze jest że oring pod termostat mam o grubości 4mm, a stary ma 3,5 i średnio chce to pasować....

a stary wkładać to chyba bez sensu....

---------- Post dopisany 17-04-2014 at 21:29 ---------- Poprzedni post napisany 16-04-2014 at 08:02 ----------

oring założyłem nowy oryginalny i polecam ori są bardzo miękkie i pasują idealnie. Te ze sklepów mimo, że niby te same wymiary to kiepsko pasują...

Auto złożone zobaczymy za jakiś czas czy nigdzie nie leci płyn :)

---------- Post dopisany 22-04-2014 at 19:05 ---------- Poprzedni post napisany 17-04-2014 at 21:29 ----------

Tak więc nie jest do końca dobrze :kwasny:

Dziś skontrolowałem wycieki i niestety znalazłem. Poniżej na zdjęciu widać że leci z tego otworka w obudowie termostatu. Po co jest ten otwór??? Idzie coś z tym zrobić? bo zakładam że tak być nie powinno...

i8uz.jpg

---------- Post dopisany 23-04-2014 at 11:19 ---------- Poprzedni post napisany 22-04-2014 at 19:05 ----------

nikt nie ma pomysłu na to????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zle zrobiłeś że dałes ori oring trzeb było kupic ciut grubszy w rolniczyn i lekko posmarowac silikonem do 300 st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to nie leci spod oringu tylko z tego otworku... bynajmniej tak jest to widoczne :kwasny:

---------- Post dopisany 24-04-2014 at 08:14 ---------- Poprzedni post napisany 23-04-2014 at 13:53 ----------

???? nikt się z tym nie spotkał???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma żadnej dziurki, pewnie nieszczelność na rurce metalowej co wchodzi w termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dziurka tylko otwór widoczny na zdjęciu powyżej.

Rurka metalowa wchodzi tak jakby od lewego koła i tam jest sucho. Płyn pojawia sie w tym otworku od strony silnika. Szlak mnie trafi chyba z tym...

---------- Post dopisany at 20:27 ---------- Poprzedni post napisany at 13:40 ----------

Znalazłem przyczyne. Jest nią wspomniany przeze mnie otwór. I nie ciekło spod oringu mimo że założyłem ori ani znikąd indziej tylko z zasranego otworka.

Wyjąlem dziś termostat, wlozylem leciutko srubkret w ten otwór i ujrzałem w jednym z króćców wybrzuszenie. Delikatnie mocniej i wkretak wpadł. Ze starości chyba cienka ścianka puszczała dlatego tym otworkiem wylatywał płyn.

Wpadłem na pomysł nawiercenia delikatnie otworu na wylot i nagwintowania. Dałem silikon na temperature do silnikow i wkreciłem śrubkę. Wiem że tak nie powinno się robić (bo to fuszera total) ale ciężko mi wywalić 200zł na nowy termostat....:facepalm: Tym bardziej że mój jest sprawny.

Pytanie moje jest takie. Czy ciśnienie w układzie jest tak duże że raczej wywali mi to w "try migi" czy raczej powinno wytrzymać ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwint robiłem delikatnie bo materiał raczej słaby ale śrubka wkręcała się z oporem, dodatkowo silikon na uszczelnienie więc mam nadzieje że wytrzyma. Pożyjemy, zobaczymy :wink:

---------- Post dopisany 01-05-2014 at 11:54 ---------- Poprzedni post napisany 29-04-2014 at 22:56 ----------

Zeby zakończyć temat. Zdecydowałem się jednak na zakup nowego termostatu. Poskładałem wszystko i jest OK :wink:

Bo jakbym miał potem w trasie się zastanawiać czy wytrzyma czy nie, to stwierdzilem że nie ma sensu wkładanie tej fuszerki :kwasny:

pozdro!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...