kempas Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Witam panowie W silniku ADR 1.8 ale w VW :/ mam problem z obrotami, myślę że wolno spadają, oto filmik nie mam gdzie tego porównać bo ja mam AUDI 1.9 AFN czyściłem przepustnicę + adaptacja Vagiem, przepławkę też czyściłem. Co zauważyłem, to że jak odepnę przewód od przepływki samochód chodzi tak samo, nie ma różnicy czy jest podłączona czy nie. Auto zagazowane. Dolot wydaję się być szczelny. Rura między filtrem powietrza, a przepustnicą szczelna, co prawda jest tam ta wstawka doprowadzająca gaz, sprawdzałem jest szczelnie. Zastanawia mnie jedynie ta przegródka (dolot gazu z parownika), tak to ma być ? Ta blaszka miedziana jest ruchoma na zawiasie. W razie co mogę zrobić logi, mam vag-a. Dodatkowo auta spala ok 15 l gazu/100 km w mieści, trasa 9,5, myślę że miasto to przesada, może jest to spowodowany tymi wysokimi obrotami, dlatego piszę o tym. Objawy są zarówno na gazie jak i benzynie.
ja74687 Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Ta blaszka to chyba tzw. antywybuch czy jakoś tam Jeżeli chodzi o obroty to moim zdaniem jest to w normie obroty nie mogą Ci od razu spadać bo przy zmianie biegów byś szarpał samochodem. Zobacz może mapy LPG są winne za to lecz ja bym zostawił, bo nic strasznego się nie dzieje
kempas Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Postaram się zrobić film podczas jazdy bo wówczas widać efekt dużo wyraźniejszy, przy zmianie biegów słychać to wyraźnie, obroty nie idą tak szybko na dół a w ręcz nawet lekko się zatrzymuję (nie ma co prawda stop) ale nie schodzą jak powinny, np przy zmianie biegu słychać jak wyje bo ma za duże obroty. Na filmiku widać, ze czasem jakby się zawiesiły przy ok 12 tys obr. Testy robione na benzynie, aby wyeliminować gaz.
Labiel Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Co ty tam masz? Zwykły gaz a nie sekwencję?
kempas Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2014 no niestety zwykły gaz (tak kupiłem) myślę o przerobieniu na sekwencję. wracając do tematu to nowe wieści, odłączyłem kostkę która jest przy przepustnicy i się naprawiło co prawda auto przy czasem spadnie do ok 5 tys obrotów ale nie zgaśnie. od czego jest ten przewód ?
Labiel Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Generalnie odłączyłeś całą przepustnicę. Czyli ECU nie wie na ile masz otwartą przepustnicę i nie działa regulacja biegu jałowego. Dziwie się że auto w ogóle chodzi.
ja74687 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Po pierwsze to nie podawaj że w silniku jest 12 tys. obrotów bo to nie F1 No i właśnie dziwne jest to że po odpięciu przepustnicy działa normalnie, na pewno dobrze wykonałeś adaptację ?? Zobacz w którymś z bloków przy wciskaniu pedału gazu powinny się zmieniać wartości nie pamiętam który, ale wiem że taki jest na pewno :)Zrób lepiej tak odłącz mu aku na noc, a rano po podłączeniu: przekręć zapłon (silnika nie odpalasz), odczekaj ok 50s., wyłącz zapłon, odczekaj ok 30s., odpal samochód i daj mu żeby troszkę pochodził i złapał temp. Podczas odpalenia mogą obroty zafalować ale powinny się unormować :)Koszt zabiegu żaden a czasami czyni cuda
Labiel Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 jak jest tam zwykły gaz to może i działa bo on chyba nie wiele ma wspólnego z ECU. W sumie to pierwsza i najważniensza rzecz - wszystko robisz na PB i dopiero jak na PB będzie ok to grzebierz na LPG. Teraz tak myśle że chyba jednak szukasz dziury w całym. Zjebane jest LPG. Odłączyłeś przepustnicę, ściągasz nogę z gazu to zamyka się w 100% to nie ma co się dziwić że szybciej leci z obrotów.
kempas Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Nie dałem przecinka winno być 1,2 tys obr. Auto bez podłączenia przepustnicy działa ok, tylko jak jest zimny to schodzi do ok 500 obr ale to chwilowe, po rozgrzaniu jest all ok. Jak już wyżej pisałem wszystkie zabiegi robię na benzynie, gaz jest wyłączony ! Czyli coś jest nie tak z przepustnica. Adaptację robiłem kilka razy, dobrze, nawet na rozgrzanym silniku. Spróbuję z tym zapłonem.
ja74687 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Spoko odłącz go właśnie na noc i zrób jak ci napisałem, może to pomoże A jak nie to będziesz musiał zobaczyć w blokach czy w ogóle ECU widzi że przepustnica się rusza
kempas Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Faktycznie pomogło odłączenie aku na noc Dzięki za porady Pozdrawiam ---- niestety po którejś jeździe problem powrócił :/ Jaki blok jest od przepustnicy i jakie wartości ma miec ?
ja74687 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Czyli LPG ci rozwala wartości z sondy dopóki nie założysz nowszej instalacji LPG nic Ci niestety nie pomoże Bo po odłączeniu aku skasowałeś mu wszystkie wartości czyli wszytki jest sprawne lecz po jeździe wartości złe (zrobione przez złą instalację) wróciły i z powrotem zaburzyły to co jest w ECU
kempas Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Muszę jeszcze test zrobić i nie włączać LPG.
ja74687 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Dokładnie jeżeli problem nie powróci to już będziesz miał przyczynę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się