Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szumienie po puszczeniu sprzęgła


Lukasz_200616

Rekomendowane odpowiedzi

Sprzęgło się kończy, skoro tak nisko bierze, a ten szum, to na pewno któreś z łożysk na skrzyni. Przerabiałem to w Borze. Zrób to w porę, bo skrzynie będziesz wymieniał. Ja słuchałem się opinii, że to coś ze sprzęgłem, docisk itd, a skończyło się na wymianie skrzyni, bo zbagatelizowałem dzwięki.

Swoją drogą nasi mechanicy:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nisko hmm no powiedzmy tak minimalnie poniżej połowy pedału ale z tego co jest zapisane sprzęgło w raz z dwumasem było wymienione przy 206 357km a teraz mam 209 387 jakoś tak więc chyba odpada, raczej coś w skrzyni no chyba że jakiś chiński zamiennik wsadzili :/ stawiał bym chyba na łożysko oporowe bo zauważyłem że gdy ruszam słychać jak świszczy lub jak kto woli gwizda ehh sam nie wiem muszę się wybrać do tego mechanika bo tylko zwlekam a kij wie co tam się dzieje niby nie jest to nadzwyczajnie uciążliwe ale jednak słychać różnice na wciśniętym a puszczonym sprzęgle minimalnie ale jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak sprzęgło było robione niedawno to dlaczego nie wymienili łożyska wyciskowego, zawsze się wymienia w komplecie bo póżniej wychodzą takie problemy że trzeba drugi raz skrzynie wyjmować!:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ty mnie pytaj też się strasznie wk***i..łem bo roboty jest dużo, no chyba że było wymienione ale jakiś feler fabryczny nie mam pojęcia, jak na razie zwlekam ze ściąganiem skrzyni bo dźwięk się nie nasila jedynie co to dzisiaj sprawdziłem olej w skrzyni jest czysty i na odpowiednim poziomie, byłem też przejazdem u znajomego mechanika zajmującego się większości regeneracją pompowtryskiwaczy ale i mechaniką stwierdził jednoznacznie że jest to wina łożyska oporowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm właśnie tak się składa że auto było kupione u dilera który auto sprowadził z Niemiec a ludzie od których go kupił przed samą sprzedażą wymienili dwumase ze sprzęgłem ( wiadomo ciężko coś sprzedać jak wali ) no i poszło do Polski i teraz z ewentualną reklamacją musiał bym chyba jechać do tego warsztatu w Niemczech niezły wał :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącze sie do tematu panowie. mam podobny problem może ktoś coś będzie wiedział.

objawy wysoko bierze sprzęgło + dziwne stukanie jak to wiadomo stwierdzono na dwumas łożysko oporowe.
wymieniłem dwumas na jednomas kompletny (tarcza, koło, łozysko) Valeo bo innej firmy podobno nie dostanę a w planach jest podniesienie mocy z tąd sztywne.

wszystko było by okej gdyby nie to że po założeniu tego i przejechaniu ok 10km dzwięk sie pojawił dziwny podobny do łożyska oporowego - tel do warsztatu i za kilka dni wpadłem na wymiane łożyska okazało się że łożysko jest sprawne z tego co doszliśmy, kiedyś był automat lecz ktoś dobrze przerobił na manuala
zamontowany był dystans 0.5cm miedzy skrzynią a blokiem silnika, został zdjęty i poskładane wszystko do kupy i Cisza wszystko działa.

po około 100 km zaczeło sie to samo lecz z mniejszym skutkiem słychać jak coś "rzęzi" lecz nie wiadomo co.

dodam że jak auto postoi z 3 -5 h to po odpaleniu nic nie słychać lecz po kilku kilometrach na postoju (bieg jałowy) słychać ten dzwięk gdy wciskam pedał sprzęgła cichnie wszystko.

sprzęgło bierze przy 1/3 wcisku (przy górze)

Silnik AVF - 130
Skrzynia JEM 6 biegowa wszystkie biegi wchodzą bez problemu.

pytanie teraz do was co to moze być ??
POMOCY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko w skrzyni na wałku głownym.

Olej zimny wiec się kleji i jest smarowanie,w trakcie jazdy olej się nagrzewa i traci swoją lepkość-jest jak woda. Olej do tych sk.nie jest tani z oryginalu ale jesli występuje pasujcy zamiennik to ja bym kupił i wymienił olej w skrzyni.+ można odrazu wlac jakiś ceramizer do wyciszania przekładni. Tak ja to widze nie słysząc tego hałasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko w skrzyni na wałku głownym.

Olej zimny wiec się kleji i jest smarowanie,w trakcie jazdy olej się nagrzewa i traci swoją lepkość-jest jak woda. Olej do tych sk.nie jest tani z oryginalu ale jesli występuje pasujcy zamiennik to ja bym kupił i wymienił olej w skrzyni.+ można odrazu wlac jakiś ceramizer do wyciszania przekładni. Tak ja to widze nie słysząc tego hałasu.

skrzynia była dzisiaj w regeneracji i powiedzieli mi że ona jest okej.

problem tkwi w tym że jest sztywne sprzegło i dlatego taki objaw. jest jeszcze opcja że to może być tłumik drgań na kole pasowym. ale z tego co pamietam to chyba był zmieniany.

podobno jak założe dwumas to powinno byc okej.

Nadal jestem w kropce i nie wiem co zrobic ? :/

okazał sie brak łożyska igiełkowego - zobaczymy jak będzie po założeniu wszystkiego tak jak ma być.

wszystko poskładane i nadal to samo, szum..... olej w skrzyni wymieniony.

Edytowane przez A4_DST
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mialem tak samo. Szumilo na biegu jalowym, wcisniecie sprzegla powodowalo cisze. Wymienilem sprzegielko na alternatorze I juz nie szumi :) mechanik tez mi mowil ze sprzeglo bo chcial zarobic 2000..

Edytowane przez zuruz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...