Ra4al Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Witam, Panowie mam taki problem, z przyczyn awarii osprzętu jestem zmuszony do wymiany rozrządu u siebie w aucie i ogólnie do kapitalki silnika 2.5TDi V6 o oznaczeniu AKE. Mam blokady rozrządu lecz nie jestem pewien czy wał korbowy da się zablokować tylko w pozycji prawidłowej, czy może w każdej?? Oraz w którym miejscu znajduje się otwór w który właśnie mam wkręcić blokadę wału korbowego?? Pytam o to gdyż nie chciałbym źle ustawić rozrządu gdyż wiadomo czym to się może skończyć... Może ktoś ma jakieś skany z ETKI na temat wymiany rozrządu w w/w silniku?
Damian_1821 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Kolego, mamy ten sam silnik Wał korbowy można zablokować tylko i wyłącznie w jednej pozycji - po jego zablokowaniu nie ma możliwości kręcenia wałem. A co do sposobu - patrząc przez korek wlewu oleju musi być widoczny napis OT na wałku rozrządu - czasem trzeba trochę pokręcić wałem by wkręcić blokadę. Posiadam dostęp do ELSY ze schematami
Ra4al Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2014 O dzięki, warto wiedzieć że można zblokować tylko i wyłącznie we właściwej pozycji . Co do samych znaczników na wałkach to wiem, lecz problem jest w tym iż u mnie przez pewną awarię wiskozy strzelił rozrząd i nie był blokowany przed demontażem bo i tak byłoby to bez sensu. Znalazłem anglojęzyczną stronę z wieloma przydatnymi schematami, etc która właśnie jest na podstawie ELSY więc już chyba nie potrzebne skany, aczkolwiek jakby coś było potrzebne to będę wiedzieć do kogo się zgłosić .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się