wojcian Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Po odkręceniu czarnej obudowy na zaworze egr ,podczas czyszczenia wypadła mi ta duża zębatka , wiem że jak sie ją założy będzie ok, ale przy okazji trąciłem zebatke na silniku, nie wiem czy o dwa zeby , czy o 10. Czy ustawienie tej żebatki na silniku ma jakieś znaczenie .
bobomarek Opublikowano 25 Czerwca 2014 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Kiedyś otwierałem pokrywke zaworu EGR i przepustnicy w celu zobaczenia co tam jest w środku. Przy okazji "zapoznania się" co jest w środku i jak to działa, któraś z zębatek wyleciała mi a i silniczkiem nieco obróciłem. Po założeniu tej dużej zębatki i poskładaniu wszystkiego do kupy, silnik od razu nie chciał mi zapalić. Po ok. 7 próbach silnik udało się uruchomić i dalej nie stwarzał problemów. Przy okazji tych manewrów wyczyściłem olej znajdujący się pod tymi pokrywkami, który podobno zakłóca pracę czujnika obrotu tej zębatki plastikowej. Także wyszlifowałem kanał przepustnicy bo ta metalowa klapa zacinała się i nie domykała się, robiąc rowek w korpusie. Na długo to nie pomoże, ponieważ oś tej klapy napierana przez sprężynę przesuwa się w osi obrotu i napiera klapą na osadzenie w kanale wyrabiając rant, który to powoduje blokowanie się klapy co jest wykrywane przez elektronikę i wywala błędem w postaci wyświetlania się żarówek z symbolem silnika i świec żarowych. Reasumując: ustawienie zębatki , tej malutkiej, nie ma znaczenia, ponieważ jest to silnik krokowy, którego sterowanie zaczyna się od nowa z chwilą uruchomienia silnika. Proces adaptacji jest resetowany za każdym włączeniem "zapłonu".
bobomarek Opublikowano 26 Czerwca 2014 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Do < wojcian> Zgadza się, to te zębatki. Przypomniałem sobie, że w obu silniczkach przekręciłem "sobie" parę razy ośki. Tak w celu sprawdzenia jak się kręcą. Po złożeniu wszystkiego, a demontowałem to kilka razy, nic złego się nie działo. Pod jedną z pokrywek uszczelka silikonowa tak się rozprężyła przy zdejmowaniu tej pokrywy, że nie było możliwe ponowne jej założenie. Wyciąłem z cienkiego kartonu, wg. kształtu nową uszczelkę i złożyłem to ustrojstwo.
lukas309 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Opublikowano 26 Czerwca 2014 A czy po przypadkowym przestawieniu zebow przy czyszczeniu egr-a oraz przepustnicy auto moglo odpalic od razu a potem po przejechaniu 500 metrow zgaslo i koniec dopiero ponowne rozebranie wszystkiego i zlozeni przez kolejnego mechanika pomoglo i auto odpalilo a wiec pseudo mechanik mogl przez przypadek to zle zlozyc jak mu sie wysypal mechanizm przepustnicy i auto nie chcialo odpalic ????
wojcian Opublikowano 26 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2014 Jako że problem był w kwietniu,to spiesze poinformowac ze po złozeniu wszystkiego do kupy, i odpaleniu silnika , przez około 3 -5 sekund silnik nie mogł zlapac obrotów . Potem wszystko ok , silnik przez ta chwile pracował jak by nie dostawał odpowiedniej dawki paliwa. Dodam że czyściłem to chyba juz 3 raz i zawsze bylo ok.Tak jest i teraz , sam nie wiem co mogło być tego przyczyną .
bobomarek Opublikowano 1 Lipca 2014 Opublikowano 1 Lipca 2014 Potwierdzam, tak właśnie też miałem. Nakręciłem rozrusznikiem dość dużo, tak że miałem już obawy wołania o pomoc znajomego serwisanta. Jednak silnik doszedł do normalnej pracy i jest OK. Przypuszczam, że powodem jest ponowne ustawienie się tych mechanizmów od nowa. -
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się