Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T AMB halśliwa praca po zmianie oleju


marajan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jak na zlosc ciagle cos musi byc nie tak z moim autem.. ;/ Ostatnio przed zmiana oleju wlalem LM engine flush aby przeplukac, zdjalem miske wyczyscilem ssak oleju ( nie bylo szlamu, raczej kawalki plastiku z bagnetu i jakies drobinki silikonu) zlazylem wszystko do kupy, zalalem swiezy olej Motul x-cess 5w40 filtr mann i co sie okazalo? silnik na zimnym troche poklepuje za to z tylu silnika non stop cos ociera(moze lancuszek).

Przed wymiana mialem olej Motul specific 5w30 504.00/507.00 i wszystko raczej bylo ok. Na pewno nie odzywal sie napinacz.

Czy to wszystko moze byc spowodowane inna lepkoscia oleju? Fakt ze obydwa oleje roznia sie norma ale czy to az tak by wplynelo na jego prace?

Praca na zimnym:

Praca na cieplym:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, specjalistą nie jestem ale ostatnio przeszedłem z motula X-Clean 5W30 na X-Cess 5W40 bez płukanki i zmian w pracy silnika nie dostrzegam. Swoją drogą, płukanka silnika - jak to się ma do powszechnie znanej prawdy, że po zalaniu płukanki silnik może "wyczyścić się za bardzo" i stracić kompresję itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tego Motula to oryginalnego wlałeś? Bo niestety ale Motul jest często podrabiany i trafić na bubla to żaden problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie, chyba trafiles na mine, gdzie kupowany Motul? zreszta ja tez na x-cessie mialem pewne zastrzezenia co do pracy silnika

zalewanie 10w40 nie ma sensu

zalej na sprawdzenie to;

AVENO Full Synth. 5W-40 1L

nawet bez nowego filtra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul z PRO-Choice więc raczej ori. Dlaczego nie ma sensu zalewać 10w40? Przebieg mam juz prawie 200k więc może czas na coś gęstszego..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ponad 190tyś i śmigam na 5W40. Ucieka mi oleju średnio 200 ml na 1000 km, więc chyba tragedii nie ma. Z tym 10W40 to może ktoś bardziej kompetentny podpowie czy warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega się skłania ku temu, więc to była sugestia aby z tym zaczekał do wypowiedzi kilku osób. Ja dla przykładu nie jestem w stanie doradzić. Sam pewnie bym się na półsyntetyk nie przerzucił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kumpel w passku jeździ na 10w40 i raczej nic mu się nie dzieje. Wlalem teraz motul 10w40 synergie i nic się nie poprawiło.. przed wymiana byłem u mechaniora i posłuchał słuchawkami i stwierdził ze to sam łańcuch hałasuje.. Nie wiem juz sam co robić.. Może z czasem samo ucichnie na tym oleju... Wszystko przez ta płukanie... =/=/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...