Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z]-zmiana biegow


MarkusTDI

Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem to za szybko zmieniasz biegi :P powinienes troche wiecej cisnąć :) przynajmniej ja tak robie...np.na 4 mam 120-130 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 4 to i 160 polece ale na np na zimnym silniku to spokojnie do 2200 rpm i zmiana, czyli piatka dopiero gdzies ok 90km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MorgothDBMA

silnik zimny: do 2500 RPM

silnik ciepły: do 3000-3500 RPM

jazda "ekonomiczna" - 5tka przy około 100 km/h

jazda "ostra" - każdy bieg do 4000 RPM - tryb binarny (gaz do dechy lub wcale)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik zimny: do 2500 RPM

silnik ciepły: do 3000-3500 RPM

jazda "ekonomiczna" - 5tka przy około 100 km/h

jazda "ostra" - każdy bieg do 4000 RPM - tryb binarny (gaz do dechy lub wcale)

Ze wszystkim mogę się zgodzić oprócz ostatniego punktu. :diabel2:

Jazda ostra to:

1- 5000 rpm

2- 4600 rpm

3- 4600 rpm

4- 4500 rm

5- ... :diabelek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MorgothDBMA

do 5000 tez mi dociągnie, ale po co? Powyżej 4000 no mooże 4200 to już nie ciągnie tak jak na niższych obrotach i moim zdanie warto wrzucić kolejny bieg.... no chyba że to 5tka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik zimny: do 2500 RPM

silnik ciepły: do 3000-3500 RPM

jazda "ekonomiczna" - 5tka przy około 100 km/h

jazda "ostra" - każdy bieg do 4000 RPM - tryb binarny (gaz do dechy lub wcale)

Ze wszystkim mogę się zgodzić oprócz ostatniego punktu. :diabel2:

Jazda ostra to:

1- 5000 rpm

2- 4600 rpm

3- 4600 rpm

4- 4500 rm

5- ... :diabelek:

nigdy sie tam nie znecałem nad swoin ex-kondonem 1Z .... :D

choc mialem zaczipowanego + wtrsyki AFN to kreciłem go do max 4000 rpm ....

jakoś tak mi szkoda bylo tak meczyc starego kibla :diabelek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wszystko zależy od silnika i liczby biegów jak staruszek maiła a4 2,5 tdi z 6. skrzynią to tam można było na 5. jechać 60km/h i nic nie szarpało silnik ładnie pracował i nawet od takiej prędkości ładnie ciągnął, ja zmieniam biegi w okolicy 2200-2800 obr/min no chyba że ktośmnie zdenerwuje ... :) natomiast jeździłem ostatnio Borą kombi 1,9 TDI 150 koni oryginanie i tam też jest skrzynia 6. no i tam już by 60 na 5. zabardzo nie pojedchał tamten silnik z tą skrzynią lubi wyższe obroty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiany biegów sie czuje we krwi a zależą przede wszystkim od warunków na drodze jak i stylu jazdy.

5 bieg wbijam nawet przy 80km/h ale "awaryjnie" przy 140-150km/h to też nie problem. Tak samo z redukcją, na tresie wyhamowująć za ciężarówką to na 5 jakiś czas moge za nią jechac nawet 70km/h ale klika sekund przed planowanym wyprzedzaniem 4 i jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wszystko zależy od silnika i liczby biegów jak staruszek maiła a4 2,5 tdi z 6. skrzynią to tam można było na 5. jechać 60km/h i nic nie szarpało silnik ładnie pracował i nawet od takiej prędkości ładnie ciągnął, ja zmieniam biegi w okolicy 2200-2800 obr/min no chyba że ktośmnie zdenerwuje ... :) natomiast jeździłem ostatnio Borą kombi 1,9 TDI 150 koni oryginanie i tam też jest skrzynia 6. no i tam już by 60 na 5. zabardzo nie pojedchał tamten silnik z tą skrzynią lubi wyższe obroty...

wypowiedzi sa na temat konkretnego silnika ...

patrz tytuł posta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik zimny: do 2500 RPM

silnik ciepły: do 3000-3500 RPM

jazda "ekonomiczna" - 5tka przy około 100 km/h

jazda "ostra" - każdy bieg do 4000 RPM - tryb binarny (gaz do dechy lub wcale)

Ze wszystkim mogę się zgodzić oprócz ostatniego punktu. :diabel2:

Jazda ostra to:

1- 5000 rpm

2- 4600 rpm

3- 4600 rpm

4- 4500 rm

5- ... :diabelek:

Jakbys chcial sprzedac auto to daj mi znac................... napewno od ciebie nie kupie :diabelek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik zimny: do 2500 RPM

silnik ciepły: do 3000-3500 RPM

jazda "ekonomiczna" - 5tka przy około 100 km/h

jazda "ostra" - każdy bieg do 4000 RPM - tryb binarny (gaz do dechy lub wcale)

Ze wszystkim mogę się zgodzić oprócz ostatniego punktu. :diabel2:

Jazda ostra to:

1- 5000 rpm

2- 4600 rpm

3- 4600 rpm

4- 4500 rm

5- ... :diabelek:

Jakbys chcial sprzedac auto to daj mi znac................... napewno od ciebie nie kupie :diabelek:

Mojego 1Z`ka - nigdy :P:D

Niestety dziadkuję tylko AFN`em ... bo szkoda zawiechy na tych parszywych drogach , co pewnie odbije się wkrótce na kierownicach ... :/

PS: przy okazji naprawy licznika dziennego w B4, postanowiłem wyskalować prędkościomierz do wartości rzeczywistej - porównywałem z GPS i ustalając pozycję wskazówki w prędkościomierzu skalibrowałem go tak, że pokazuje prawdę.

Oj można się zdziwić ... :diabel2:

Różnica pomiędzy prędkością rzeczywistą a wskazywaną wynosi 7 km/h ... to samo zauważyłem w A4 ...

Niemniej jako że drażymy 1Z`ta ... prędkość rzeczywista max na 2-ce wynosi ... 79 km/h przy 5000 rpm ... a zawsze myślałem że te 86 km/h z szafy jest prawdziwe ... ;) Oczywiście te dane odnoszą się do B4 TDI, w A4 TDI skrzynia jest krótsza, więc prędkości rzeczywiste będą niższe, postaram się kiedyś to pomierzyć i wrzucić na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary dobry poczciwy 1Z........ :D
Jeszcze znajwijmy go "dziadzią" może ;) :diabel:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...