Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odkręcający się filtr oleju


martin88

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy,

mam taki oto problem. Zaraz po zakupie Audi, zawiozłem samochód na wymianę zawieszenia. W trakcie naprawy okazało się, że jest wyciek oleju. Powodem był niedokręcony do końca filtr oleju. Mechanik dokręcił go i było ok. Niedługo potem wymieniłem olej wraz z filtrem (firmy Filtron). Filtr dokręciłem porządnie ręką. Po przejechaniu 1 tys. km zauważyłem wyciek w okolicach filtra. Okazało się, że znowu filtr poluźnił się, więc go dokręciłem.

Taką operację muszę wykonywać co jakiś czas. Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem? Wiecie, gdzie może być przyczyna? Może w tym silniku trzeba bardzo mocno dokręcać filtr?

Z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmij filtr i dokręć nakrętkę pod nim. Ona jest na rurce i trzyma wymiennik ciepła, na pewno tam się luzuje. Musisz mieć klucz chyba 27 z tego co pamiętam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup nowy filtr(może nie filtrona) i przy wymianie zakręć dobrze, wątpie aby to była chłodniczka oleju jak po prostu może wadliwa część albo masz za mało siły może:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup nowy filtr(może nie filtrona) i przy wymianie zakręć dobrze, wątpie aby to była chłodniczka oleju jak po prostu może wadliwa część albo masz za mało siły może:)

W takim razie, dlaczego wcześniejszy filtr też nie był dokręcony (zaraz po kupnie auta)? Sądzisz, że w obu przypadkach problemem jest filtr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć filtr, wytrzyj wszystko do sucha zarówno filtr i podstawę filtra, dokręć to co kolega mówi. Nowy filtr posmaruj lekko palcem po uszczelce olejem z silnika a następnie dokręć b.mocno ręką. Po odpaleniu silnik zassie olej do filtra i ewentualny brak uzupełnij, musi być wtedy dobrze.

Nie dokręcaj kluczem filtra bo możesz go pogiąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy piszą. Pewnie poluźniła się śruba która trzyma chłodnicę oleju. Ale warto byłoby również zajrzeć do uszczelki która jest między podstawą a chłodnicą oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciagnij wszystko razem z podstawą filtra oleju.

Wymien oring od chłodnicy oleju i porządnie dokrec rurke w srodku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...