Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chłodnica oleju,wszystkie silniki gdzie ten element występuje.


syczylyjczyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Przeglądając posty o kłopotach z ciśnieniem oleju nie zauważyłem nigdzie aby ktoś podczas wymiany pompy,czyszczenia silnika z nagaru zwrócił uwagę na ten element silnika,jakże istotny w układzie ciśnienia oleju.Otóż kanały w tym urządzeniu z czasem także ulegają zwężeniu ,i przepływ oleju zaczyna być coraz mniejszy.Niedawno reanimowałem silnik1,8T,po rozgrzaniu ciśnienie poniżej1atm.Po zdjęciu pokrywy zaworów szok-nagar.Misa olejowa zdjęta i totalne skrobanie,mycie naftą kilka razy.Pompa oleju jest w pełni sprawna,zostaje.Natomiast chłodnica oleju do wymiany ponieważ nagar mógł ją przytkać,a tego elementu raczej nie da się dobrze oczyścić.Podczas przemywania przewodu podającego olej do turbiny zatkał się nagarem,ciśnienie10atm. nie dało rezultatu.podczas prób przepchnięcia linką ustaliłem miejsce zatkania,jako że jest to przewód metalowy rozciąłem, wiertłem usunąłem nagar zespawałem i ok.Między innymi właśnie ten przewód skłonił mnie do wymiany chłodnicy.Montaż nowy olej,mam słabość do Mobila,każdy ma jakieś zboczenie,pomiary ciśnienia;na zimnym-6,po rozgrzaniu-2atm,satysfakcji opisać się nie da.Dodam że samochód A6,sprowadzony z Belgi ,220000 tys.:audi:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry temat.

Ja mam A4B6. Dwa tygodnie temu czyściłem dokładnie, dokładnie cały spód samochodu. Można by powiedzieć, że szczoteczką do zębów. Silnik, skrzynię, osłony, michę, elementy zawieszenia. Wszystko, wszystko. Gorąco woda z płynami, szczotki, proste, łamane. Później czysta benzyna i pędzle. Leżałem cały dzień z moją oną - oooo. Tak wszystko dopucowałem, że znalazłem jedną ciekawą rzecz. Mianowicie zauważyłem, że od chłodniczki oleju wychodzi szlauf gumowy, który kończy się jakimś trójnikiem. Na trójniku tym szlauf ten jest jakby oślizgły jak ....... nie powiem co u płci żeńskiej. Przeszukałem trochę qllegro z różnymi wężami i najprawdopodobniej jest to szlauf od wody. Będę musiał szlauf ten zmienić na nowy, bo w niedługim czasie może on spaść z króćca i stracę chłodzenie silnika.

Ponieważ walczyłem u siebie i trochę się już nawalczyłem z kontrolką "oil min" na fisie, dokonanymi przeze mnie sporymi wymianami elementów silnika: czujnik stukowy (gasł samochód podczas jazdy lub nie zapalał się), przepływomierza (oszukiwanie na ilści mas powietrza zasysanych przez silnik), gruszka/kierownica powietrza (pęknięta membrana - zamulony silnik - brak otwierania się łopatek w kolektorze ssącym), czwórnik (pęknięty króciec od podciśnienia), nowa rura dolotowa (eliminacja uszkodzonego króćca łączącego czwórnik - usunięcie "lewego" dolotu), zawór wysokiego ciśnienia oleju (terkotanie/klekot na gorącym silniku), łańcuszka rozrządu (wyciągnięty troszkę), napinacza (ślady zużycia po łańcuszku), wariatora (wyrobione w środkowej części dwie rysy od pierścieni na zaworze - pojawianie się terknięcia podczas uruchamiania zimnego silnika), uszczelek (w tym pokrywy silnika - zalewanie świec), itp., również czujnika poziomu oleju w misie (domniemania o jego uszkodzeniu na podstawie oil min co 100km na fisie), kilkakrotne zmiany oleju nie tyle pod względem typu co również i marki (średnio co 6-8tys. km), każdorazowa wymiana filtru oleju na Mann'a, wymianą ostatnio całego wydechu na nowy Bosal'a (tłumik środkowy + końcowy -- z tłumika środkowego przeleciały bebechy do tłumika końcowego),

to również nie natrafiłem na wzmiankę gdziekolwiek na informację na temat chłodniczki oleju, która jest w ciągu kanałów olejowych i jak sama nazwa mówi, służy do schładzania oleju.

Teraz jak wiem, że muszę zmienić szlauf od wody, czyli od chłodzenia oleju, to może dobrze by było, wykręcić tą chłodniczkę. Nie wiem czy ta chłodniczka ma jakiś związek z podstawą filtra oleju, filtrem oleju, czujnikiem ciśnienia oleju w podstawie filtra oleju, ale myślę, że są te elementy chyba jakoś połączone ze sobą: A4 B6 2.0 ALT podstawa chlodniczka filtra oleju (4161279717) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Z wstępnej analizy silnika Układ smarowania silnika spalinowego, wydaje się, ze olej jest pchany pompą przez smok olejowy, kanałem olejowym w bloku silnika na podstawę filtra oleju, na filtr w tej podstawie, następnie w chłodniczkę, z chłodniczki z powrotem w kanał olejowy bloku silnika (panewki, korbowody, tłoki) i do góry do głowicy na zawór wysokiego ciśnienia oleju do regulacji zmiennych faz rozrządu, czyli na wariator.

Wielu ludzi ma problem z oil min. Wielu ludzi pisze, że może to być związane z zapchanymi kanałami olejowymi spustowymi. Nikt jednak nie pisał o chłodniczce oleju. Może tu jest "pies pogrzebany"?

---------- Post dopisany at 18:25 ---------- Poprzedni post napisany at 18:19 ----------

Na Vag'u widać, że aktualny stan oleju jest mniejszy niż założona wartość, która powinna występować, np. stojąc na skrzyżowaniu na światłach lub później ruszając z tych świateł, również w czasie spokojnego jednostajnego poruszania się na drodze szybkiego ruchu lu autostradzie. Hm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Chłodnica oleju jest przykręcona śrubą drążoną do podstawy filtra oleju ,następnie na ową rurkę przykręcany jest filtr oleju.Po demontażu chłodnicy należy wymienić oring,koszt niewielki jednak mamy pewność że jest czysto i sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu ludzi ma problem z oil min. Wielu ludzi pisze, że może to być związane z zapchanymi kanałami olejowymi spustowymi. Nikt jednak nie pisał o chłodniczce oleju. Może tu jest "pies pogrzebany"?

Myślę, że warto tam zajrzeć po przeczytaniu pierwszego postu. Wyczyścić taką chłodniczkę jest cholernie ciężko, ale da się!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem na etapie wymiany chłodniczki oleju ponieważ dostał mi się olej do układu chłodzenia.

Myślałem że uszczelka pod głowicą a mój mechanik powiedział że najlepiej zacząć od tej chłodniczki oleju więc tak też zrobił, teraz już wiem że chłodniczka to złom ponieważ byłem dzisiaj na szczelności a prawdo podobnie wychodzi na to że uszczelka pod głowicą jest dobra. Teraz problem, ponieważ ciężko taką chłodniczkę dostać jedynie w serwisie i podobno bardzo droga. Więc aktualnie rozglądam się za taką chłodniczką i mam do was pytanie czy lepiej zamiennik czy może oryginał proszę o pomoc z waszej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie jeżdżony był na oleju longlife ;)

Ogólnie temat dobry, faktycznie godne zwrócenia uwagi na ten element, ale z tym longlife to wcale bym się nie zdziwił że było inaczej :) bo tak niestety jest do tej pory. 220tyś niby,co daje powiedzmy 5 zmian oleju a auto pewnie ma 10 lat,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...