Skocz do zawartości

grzesiek1186

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O grzesiek1186

Informacje

  • Imię
    Grzegorz
  • Miasto
    Miechów

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Limuzyna
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    2.0
  • Kod silnika
    ALT
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia grzesiek1186

0

Reputacja

  1. Jestem na etapie wymiany chłodniczki oleju ponieważ dostał mi się olej do układu chłodzenia. Myślałem że uszczelka pod głowicą a mój mechanik powiedział że najlepiej zacząć od tej chłodniczki oleju więc tak też zrobił, teraz już wiem że chłodniczka to złom ponieważ byłem dzisiaj na szczelności a prawdo podobnie wychodzi na to że uszczelka pod głowicą jest dobra. Teraz problem, ponieważ ciężko taką chłodniczkę dostać jedynie w serwisie i podobno bardzo droga. Więc aktualnie rozglądam się za taką chłodniczką i mam do was pytanie czy lepiej zamiennik czy może oryginał proszę o pomoc z waszej strony.
  2. grzesiek1186

    Grzanie

    A co może byc przyczyną tego, że gdy silnik pracuje na wolnych obrotach to z nawiewów leci chłodniejsze powietrze? ale jeśli dodam gazu to po chwili leci gorące.
  3. tak dokładnie tak ja u siebie miałem dużo powietrza w tym miejscu. Można odpalić silnik niech się powoli rozgrzewa w tym momencie trzeba ściągnąć ten wężyk nie całkiem tylko do momentu w którym będzie leciało powietrze niech trochę już wyleci na wstępie. potem trzeba z powrotem tego węża założyć następnie czekać jak będzie 90 stopni ( termostat otworzy na duży obieg czyli na chłodnice) i wtedy należy odpowietrzać tylko przez tą dziurkę aż pojawi się duża fontanna
  4. miałem ten sam problem jak już pisałem wcześniej ( pare postów wyżej) układ bardzo dobrze odpowietrzyłem i wszystko już jest OK i na wolnych obrotach leci gorące tak samo jak na wyższych obrotach. Przy wlocie do nagrzewnicy jest na górnym wężu dziurka i trzeba odpowietrzyć układ właśnie przez nią.
  5. wstaw kolego lepsze zdjęcie ( większe )
  6. Panowie ja mam podobnie na wolnych obrotach nie leci ciepło a jak tylko dodam gazu to ciepłe leci. Czy zwrócił ktoś uwagę na jedną rzecz, czy jak jedziecie i temp. silnika cały czas rośnie do 90 stopni to po osiągnięciu tych około 90 stopni (VAG by pewnie pokazał około 100 stopni) czy czujecie że powietrze leci chłodniejsze niż podczas rozgrzewania, dzieje się tak przez chwilę potem z powrotem gorące ( jeśli jest nastawione na HI ) i tu pytanie moje czy jest to normalne a może jest to związane z tym problemem że na postoju leci chłodniejsze, zastanawiam się czy to czasem nie jest pompa wody mogę się mylić ale z drugiej strony była ona wymieniana 6 miesięcy temu. Dodam jeszcze że ostatnio podczas jazdy bawiłem się klimatronikiem i zaobserwowałem coś dziwnego leciało gorące powietrze na szybę i na mnie po włączeniu nawiewu na nogi leciało chłodniejsze a potem bardzo zimne gdy wyłączyłem nawiew na nogi dalej przez długi czas wiało zimnym. W drugi dzień robiłem tak samo gdy leciało zimne i wyłączyłem nawiew na nogi ( a pozostałe oczywiście były włączone czyli na szybę i na mnie) to normalnie wiało gorącym, czy tu czasem nie jest temat że coś się tam zacina przy klimatroniku i wieje zimnym na postoju a w trasie ciepłym ????
  7. Jak nie wymienisz termostatu to będziesz miał większe spalanie ponieważ silnik będzie cały czas nie dogrzany. Ja pare tygodni temu wymieniałem na oryginalny 360zł i odrazu widzę że mam mniejsze spalanie wymieniałem go bez zdejmowania kolektora zajeło mi to dużo czasu i miałem przy tym dużo gimnastyki. Jak będziesz jezdził tak z tą tekturą to wtedy go naprawde przegrzejesz.
  8. Nie jestem na 100% pewien bo nie ma dużych mrozów ale chyba masz rację bobikos. Ostatnio wymieniałem termostat na nowy oryginalny i teraz przy temp. -3 stopnie wentylator już się nie włącza na pełne obroty gdy odpalam zimny silnik. Czujniki wymieniłem dwa ten na dole na wężu ( 2 piny) przy chłodnicy i ten za silnikiem (4- piny) ale jeszcze przed wymianą termostatu i nic ta wymiana nie pomogła dopiero gdy wymieniłem właśnie ten termostat wszystko jest OK. Gdy odpalam silnik czy zimny czy ciepły to wentylator od chłodnicy załącza się dosłownie na chwilkę 3 sekundy po czym staje coś na zasadzie jakiegoś testowanie przed uruchomieniem silnika. Mam pytanie czy ktoś z was ma tak samo w swojej Audi A4 B6 bądź też w innej AUDI czy to jest normalne zachowanie wentylatora?
  9. A pamiętasz może czy przed wymianą termostatu miałeś jakieś problemy z wentylatorem gdy odpalałeś zimny silnik? czy włączał Ci się wtedy wentylator na pełne obroty mimo że silnik był zimny? może miałeś jakieś inne objawy? a wiesz może co Ci siadło w tym termostacie rozbierałeś go do środka?
  10. Interesuje mnie czy w chłodnicy jest jakiś czujnik wkręcany bezpośrednio do niej który odpowiada za włączanie się wentylatora albo czy w ogóle jest jakiś czujnik ( nie ten na wężu ) i w którym miejscu. Chciałem to sprawdzić u siebie ale sporo bym miał rozkręcania żeby odsłonić całą chłodnicę od strony silnika. A książkę też będę musiał poszukać po księgarniach bo dobra rzecz. Termostat wymieniony ( oryginalny AUDI ) temperatura trzyma się cały czas na 90 stopni więc teraz już nie będzie problemu z niedogrzanym silnikiem.
  11. To potem wszystko wróciło do normy? nic poważnego się nie stało ??
  12. Odłączyłem wtyczkę od tego czujnika przy chłodnicy i nic nadal to samo nawet wymiana tego czujnika nie pomogła mam małą prośbę czy miałby ktoś z was książkę w wersji elektronicznej " Sam naprawiam Audi a4 b6" i mógłby mi przesłać będę wdzięczny ja mam taką książkę tylko że do audi a4 b5
  13. W ALT 2.0 do wymiany termostatu nie trzeba zdejmować kolektora sam to przerabiałem
  14. Właśnie na wyłczonej klimatyzacji się tak dzieje to co wyżej opisałem
  15. ja go przedwczoraj wymieniłem i nic jak przekręcam kluczyk w stacyjce na pierwszą pozycję ( nie odpalam silnika) to wentylator na chłodnicy się włącza po czym zaraz staje tak się dzieje przy temperaturze powyżej 0 stopni i tak samo działo sie przed wymianą. Gdy chwilowo były mrozy w tym roku np. -5 to wentylator chodził cały czas na drugim biegu nawet jak odpaliłem silnik gdy pochodził dość dłuższy czas przez co się troch nagrzał to wentylator stanął. Dodam że wentylator jest sterowany elektronicznie nie na paskach. teraz po wymianie tego czujnika zobaczę jak będzie się zachowywał wentylator na mrozie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...