Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stukanie przy hamowaniu - Dev pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, cześć

Sprawa wygląda tak. Auto hamuje normalnie, czasami lekko zapiszczą klocki (Ferodo). Jednakże przy mocniejszym hamowaniu coś zaczyna napierdalać w kole.

Dźwięk jest bardzo nieprzyjemny i pojawia się tylko przy ostrzejszym hamowaniu. Hamując delikatnie nic się nie dzieje. Na wiosnę przesmarowałem prowadnice, wydłubałem z nich stary smar, jednakże to nie pomogło.

Mam podejrzenie że któryś wahacz albo końcówka drążka kończą żywot. Co wy na to ??

Opublikowano

dev pomocy!! - ja nic nie sprawdziłem ,a ty moze jeste wróżka i wiesz co to!!

qurcze panowie, troche rozwagi...

zajedź do mechanika, albo do kontroli pojazdów i ci wyszarpią wszystkie wahacze, gumy, stabilizatory, jak cos znajda to bedziesz wiedział, a jak nie to wtedy trza dalej myśleć, ale najpierw trzeba mozliwie duzo wyeliminować rzeczy które są na pewno dobre.

To może nawet byc koncówka jakiegoś wahacza górnego powiedzmy, bo akurat aluminiowa czesc, w którą sie montuje ów końcówke jest juz wyrypana i ma tam luz i zaklekocze przy mocniejszym hamowaniu, ale to moze byc całkiem cos innego - podjedź gdzies i sprawdź, bo nikt ci nic wiecej tu nie powie, poza czymś takim, że to może być to, to i tamto, lub jeszcze cos tam innego... no chyba, ze ci chodzi o liste rzeczy które mogą powodować ten stuk, którego nikt z nas nie usłyszał, ani nie usłyszy.

Wiec lekarz pierwszego kontaktu i juz...

powodzenia

Opublikowano

Rozbierz wszystko i zobacz jak to wygląda.

Sprawdź tez stan zawieszenia.

Opublikowano

Temat zdaje się rozwiązany.

Wybebeszyłem prawe przednie koło, odkręcony zacisk, jarzmo i tarcza. Papierem ściernym przejechałem piastę, miejsce łączenia tarczy z piastą i ogólnie wszystko co nosiło ślady rudej na tarczy. Dodatkowo wyczyszczone miejsca osadzenia klocków w jarzmach i ponownie przesmarowane prowadnice.

Na klocku od wewnętrznej strony było niewielkie wybrzuszenie co zostawiło ślad na tarczy. Potraktowałem również i to papierem ściernym, poskładaliśmy wszystko do kupy. Później 3 próby, hamowanie ze 120 km/h do 0 z pedałem w podłodze i cisza.

Opublikowano

Przy rozkręcaniu nic nie zauważyłeś zeby było luźne, bo to to co zrobiłeś nie powinno raczej wyeliminować napier... w kole - pytanie tez jest czy szarpało kierą, czy szarpało tez calą budą, czy tylko i wyłacznie w kole? - jeżeli w kole, to wątpię, zeby problem sam sie tak łatwo rozwiazał, no chyba, że był luz gdzieś jakis i teraz wszystko porządnie poskręcałeś...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...