bartas0 Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 Witam, W marcu kupiłem audi. Sprzedawca mówił, że klime trzeba nabić i że robione to było co roku i starczało na cały rok. Tak też zrobiłem, pojechałem wymienić i nabić czynnik do pełna. Przy spuszczaniu okazało się, że było czynnika 0,250g, natomiast napełnili mi na 0,750g. Klima wcześniej jak i teraz się załącza jednak cały czas słabo chłodzi tzn. ze zwykłego nawiewu bez klimy a przy włączaniu jest tylko mocniejszy nawiew ale tylko wieczorami chłodniejszy. Jak są upały takie jak dzisiaj to leci nawet ciepłe powietrze przy włączonej klimie. Dzisiaj wymieniłem też filtr kabinowy na nowy jednak to nic nie pomogło. Dzisiaj również zauważyłem dość mocny wyciek od strony pasażera tak jakby spod chłodnicy tj. pokazuje strzałka na zdjęciu. Co to jest za wąż i element? Czy ma to związek również z klimatyzacją czy tylko z układem chłodzenia silnika? Dodam jeszcze, że po dolaniu w zeszłym miesiącu płynu chłodniczego na max (wcześniej było cały czas na min) po miesiącu i już przez tydzień znowu jest na min i tak trzyma, nie ubywa. Będę wdzięczny za pomoc. Dodam jeszcze, że zdjęciu jest zrobione przedniego zderzaka przez tą kratkę co można wyjąć i holować samochód.
bart1907 Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 U mnie to samo tylko w B6 slabo chlodzi po wymianie osuszacza i nabiciu klimy. Mialem 250 gr czynnika na 550 i wcale nie wiala zimnym czy przy lekko ponizej polwie czynnika klima powinna przestac chlodzic. I podlaczajac sie do tematu czy klima powinna dosc szybko chlodzic czy przy upalach po jakims czasie chlodzic powinna hdzie tkwi problem.
Dev Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 Na poczatek trzeba dokladnie sprawdzic szczelnosc ukladu, potem osuszacz i dlawik do wymiany
jacek70 Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 Najlepiej podjedź do fachowców od klimy,wpuszczą Ci w układ kontrast i w świetle UV wyjdzie nieszczelność.
bartas0 Opublikowano 20 Maja 2014 Autor Opublikowano 20 Maja 2014 Czyli najpierw sprawdzić nieszczelność wpuszczając kontrast? Później wymienić ten dławik (koszt na allegro widzialem 6,90zł) + osuszacz (95zł) - czy te dwie rzeczy można samodzielnie czy lepiej w warsztacie po spuszczeniu klimy (co mogę chciałbym sam zrobić aby zaoszczędzić na montażu) Czy kontrast to również liczyć się trzeba z kosztami nabicia? Co to może być to co jest zaznaczone strzałką na zdjęciu? Czy może to wpływać na ogólną nieszczelność klimatyzacji jeżeli cieknie?
jacek70 Opublikowano 21 Maja 2014 Opublikowano 21 Maja 2014 Dwa lata temu w B5 za sprawdzenie szczelności,odgrzybianie, napełnienie środkiem + filtr p.pyłkowy zapłaciłem 220. A na nabicie i tak musisz jechać do zakładu (no chyba ze masz swoją maszynę do obsługi klimatyzacji).
bartas0 Opublikowano 22 Maja 2014 Autor Opublikowano 22 Maja 2014 Wczoraj byłem u fachowców od klimy, po sprawdzeniu klimatyzacja jest szczelna a przyczyną był dławik/filtr, który był aż czarny. Włożyli mi używany i klima zaczęła działać, w wczorajszy upał był już komfort jazdy jednak nie mrozi jeszcze na maksa. Mam za 2 dni podjechać do nich aby zobaczyć czy na nowo ten filtr się nie zabrudzi ponieważ jest taka możliwość, że cały układ czymś jest zasyfiony. Jeżeli będzie ok to mam mieć włożony nowy dławik. Co to może być w najgorszym wypadku jeżeli okazałoby się, że dławik znowu jest zabrudzony jakimś czarnym czy szarym osadem? Czy nowy dławik może jeszcze polepszyć chłodzenie, czy coś jeszcze może być nie tak? Co do tej cieknącej wody ze zdjęcia to dowiedziałem się, że jest to rzeczą normalną przy klimatyzacji z osuszacza.
cysiu100 Opublikowano 22 Maja 2014 Opublikowano 22 Maja 2014 Jeśli dławik znów będzie zabrudzony może to oznaczać że sprężarka kończy swój żywot. Taki szary tłusty osad to mogą być zmielone opiłki metalu pochodzące ze sprężarki zlepione z olejem krążącym w układzie wraz z czynnikiem. To oczywiście wersja pesymistyczna, może być tak że po wymianie dławika będzie długo czysto i ok. Nie wiadomo co wcześniej się działo z klimą i kto i co do niej wpuścił.
bartas0 Opublikowano 24 Maja 2014 Autor Opublikowano 24 Maja 2014 W poniedziałek jadę zobaczyć ten dławik i wymienić na nowy. Oby nie był zbyt mocno zasyfiony. Jeszcze co do wycieku to zauważyłem, że jednak ubywa ten płyn chłodniczy. Tak jak na poniższym zdjęciu znalazłem, że cieknie z tego korka, który jest zaznaczony strzałką. Co to takiego? W jaki sposób najlepiej to uszczelnić? Będę wdzięczny za odpowiedź.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się