Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5] AHL falujące obroty


ringos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od zakupu samochodu na zimnym silniku mam problem z falującymi obrotami. Błędy z komputera:

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 907 557 B

Component: 1,6l R4/2V SIMOS HS D03

Coding: 04001

Shop #: WSC 06325

2 Faults Found:

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation

18-10 - Upper Limit - Intermittent

00520 - Air Mass / Air Flow Sensor (G70)/(G19)

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

Readiness: N/A

Przepływomierz został wymieniony na nowy (SVAG jakiś niemiecki zamiennik) jednak nadal łapie te same błędy. Sonda lambda była podmieniana jednak też łapała te błędy.. Na nagrzanym silniku problem nie występuje.

Czy ktoś spotkał się może z podobnym problemem jakieś sugestie?

Z góry thx za wszelkie sugestie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne problemy z falowaniem, zmieniłem przepływomierz - poprawiło się, ale bez rewelacji. W moim wypadku pomogło wyczyszczenie przepustnicy, miałem tam sporo nagaru.:decayed: Możesz spróbować póki co bez wyjmowania całości, jedynie zdjąć rurki, poprosić kogoś, żeby wcisnął gaz (ew. podciągnać sobie linkę) i poczyścić dokładnie szmatką i jakimś środkiem w sprayu.(w moim wypadku był to spray do czyszczenia sprzęgieł, tarcz hamulcowych etc.) :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczysc ja i jak masz dostemp do kompa zobacz czy adp jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem używaną przepływkę, dla wszystkiego ją wyczyściłem przed montażem i błędów brak. Spróbuj zrobić jeszcze adaptacje, bo może mechanik to pominął. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Panowie mam podobny problem z tym błędem (00520 - Air Mass / Air Flow Sensor (G70)/(G19)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent), po wymianie błąd w komputerze się nie pojawia, ale delikatne falowanie obrotów i lekkie szarpanie zostało..., proszę o info jak się robi adaptację tego czujnika?

Pozdrawiam

Edytowane przez maximus86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Panowie mam podobny problem z tym błędem (00520 - Air Mass / Air Flow Sensor (G70)/(G19)

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent), po wymianie błąd w komputerze się nie pojawia, ale delikatne falowanie obrotów i lekkie szarpanie zostało..., proszę o info jak się robi adaptację tego czujnika?

Pozdrawiam

Też wygląda na uszkodzoną przepływkę .Sprawdź jak masz możliwość jak chodzi na innej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa, poruszałem kostką od tego czujnika i błąd znikł, ale delikatne falowanie obrotów zostało, na VAGu skaczą z 864 na 832 i tak w kółko na zimnym i na ciepłym...

Mam pytanie jeszcze co do obrotów na zimnym w tym samochodzie, czy powinny one być wyższe przed rozgrzaniem się silnika?

Mam po zapłonie na zimnym po nocy gdzies ok 1100-1200 i gdy ruszę i po chwili stanę to spadają już na normalne ok 900, czy to normalne?

Miałem wymieniane świece na Denso i przewody na Janmora ProLine, ale nic to nie dało, dziś jak mi się uda zobaczę jak wygląda przepustnica.

Mechanik robił mi adaptację, ale nic to nie dało, a po za tym mam pytanie w jakich warunkach ją przeprowadzać? Silnik gorący,obciążony światłami,klimatyzacją, czy bez obciązenia i może zimny?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam po zapłonie na zimnym po nocy gdzies ok 1100-1200 i gdy ruszę i po chwili stanę to spadają już na normalne ok 900, czy to normalne?

Tak to normalne. Przepustnica była czyszczona? Dolot sprawdzony czy szczelny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica przeczyszczona, ale dziś rano zauważyłem ciekawostkę, gdy odpalam na klimie lub włącze klimę na zimnym silniku po zapłonie obroty idealnie się trzymają i nie ma żadnych problemów przy ruszaniu, a bez klimy na zimnym przy ruszaniu spadają do ok 300/200 a nawet samochód zgaśnie... Wystarczy że troszeczkę złapie temperatury i już jest ok.

Adaptacja przepustnicy wykonana na VAGu.

Z klimą jest cały czas ok.

Edytowane przez maximus86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się. A4 B5 99 1.6 AHL

A u mnie jest tak,że na zimnym jest ok,chociaż czasem ssanie nie zaskoczy, a na rozgrzanym czasem trzyma przez chwile na obrotach(1100-1300)dodam lekko gazu i wraca do normy.

Dodam że trzyma tylko podczas jazdy(komp nic nie wykazał)co to może być???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie zauważyłem jeszcze, że czasami ssanie na zimnym po nocy nie łapie i jak odpalam to od razu mam ok 860 obroty, a też zauważyłem że jak zostawie samochód na 8h w pracy na słońcu, to chyba mi czujnik temperatury silnika przekłamuje (pokazuje ok 35-40stopni na kanale 49 klimatroniku) i praktycznie po 15 sekundach włącza mi się gaz, co raczej nie jest możliwe po tak długim postoju teraz...

I oczywiście nadal mam przekłamanie na klimatroniku względem ECU, na Vagu mam 90-91stopni a na klimatroniku kanał 49 mam 96-97...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Czujnik wymieniony i teraz jest ok, temperatura na postoju na ECU 92-93, na klimatroniku 93-94, więc tylko 1stopień różnicy. Spadania obrotów też już nie ma na zimnym silniku ;)

Edytowane przez maximus86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...