Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Wymiana dmuchawki na AWX + tune-up


MRoger

Rekomendowane odpowiedzi

Po perypetiach z dymieniem na biało okazało sie że prawdopodobnie turbawka do wymiany. Ale podejrzeń było wiele więc trochę sie obawiałem że to silnik puszcza na pierścionkach albo h.. wie gdzie. Ale dzięki waszej pomocy udało mi się zdobyć turbinke od AWX i złożyć to wszystko przed wyjazdem :evil: Po wymianie zrobiłem hamowanie i zgodnie z diagnozą Rogala okazało sie że to była jednak turbawka no i że poprzedni właściciel trochę podłubał .. niestety niezupełnie tak jak bym to sobie wyobrażał :kwasny:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/792ef7ab3e4b1975.html

Tak że prawdopodobnie będę się pisał na następne grupowe chipowanko :tongue4: bo wolałbym bardziej płaski wykres moc się rozkłada znośnie ale moment jest totalnie do d*py, wolałbym nawet mniejszy moment ale dłużej. Mam nadzieje że turbawka ma zapasy, bo ten program chodził na seryjnej suszarce :doh1:

Dwie paki na trasie moment, jeszcze nie mierzyłem czasów ale zbiera się bardzo ładne. Tyle że spalanie mnie trochę martwi, co prawda auto zawalone na max + 3,5 osoby na pokładzie średnia deptana :gwizdanie: 90% trasa 8.2 no i czarny dym przy mocnym deptaniu ale to chyba normalka, mam nadzieje że po zmianie programu będzie lepiej.

Piszcie co o tym wszystkim myślicie ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

średnia deptana :gwizdanie: 90% trasa 8.2 no i czarny dym przy mocnym deptaniu ale to chyba normalka, mam nadzieje że po zmianie programu będzie lepiej.

Piszcie co o tym wszystkim myślicie ..

Czarny dym bo masz za dużo powietrza prawdopodobnie. Turbawke zmieniłeś i pompuje mocniej, a dawka paliwa została ta sama. Zrób program najlepiej jak najszybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

średnia deptana :gwizdanie: 90% trasa 8.2 no i czarny dym przy mocnym deptaniu ale to chyba normalka, mam nadzieje że po zmianie programu będzie lepiej.

Piszcie co o tym wszystkim myślicie ..

Czarny dym bo masz za dużo powietrza prawdopodobnie. Turbawke zmieniłeś i pompuje mocniej, a dawka paliwa została ta sama. Zrób program najlepiej jak najszybciej.

Nie masz racji, jak by miał za dużo powietrza to by nie kopicił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaro4444

A co Twoja padła :polew: Ale z tego co widziałem to teraz masz koncepcje na jeszcze większą dmuchawkę.

Ja raczej myślę że z mieszanką jest coś nie tak .. wygląda jak by PD lały za dużo oleum i z tąd ten dym. Tym bardziej że dymi najwięcej jak na 4-5 biegu depię powyżej 3000 ...

A czemu jak najszybciej ... myślisz że coś się może wysypać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego za dużo paliwa względem powietrza, turbo to pewnie ostatnim tchem to dmucha, masz hardcore zrobiony prawie 400Nm na seryjnym sprzęgle, może spowodować jego szybkie wysranie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iverson

Co masz na mysli że turbo to ledwo dmucha ?? Turbo właśnie wymieniłem na AWX bo seryjne się wysrało ... czy sprzęgło jest seryjne to nie wiem .. samochód mam od niedawna i jeszcze w nim za dużo nie grzebałem.

Na razie auta nie katuję, jeżdżę dynamicznie ale na razie nie cisnę go do końca, bo wiem że program jest harcorowy i jak dla mnie bez sensu. Nastawiam się na coś bardziej bezpiecznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha sory nie doczytałem , że zmieniłeś dopiero z seryjnej. jedź jak najszybciej do Rogala na program. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaro4444

A co Twoja padła :polew: Ale z tego co widziałem to teraz masz koncepcje na jeszcze większą dmuchawkę.

Moja poszła do Audi A4 B7 2.0 16V TDI 140 KM 2005 r., w którym turbina umarła śmiercią nagłą podczas prób. Po wymianie turbinka chodziła super, cichutko i auto zjechało z rolek z ponad 170 KM. Więc nie ma powodów do czepiactwa.

Co do mojej suszarki to mam już dziś zamontowaną BRD :kox:

Zostanie tylko do końca poskładać parcha i zrobić FMIC. Z tydzień delikatnej jazdy, wymiana oleum i na moda ;)

Moda też Ci polecam czym prędzej zrobić u Witka!!!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale turbinie chyba na razie nic nie grozi :shocked:

Może grozić jak masz kijowy program, nadmiar paliwa i wysokie EGT. Poza tym masz overboosta przy 2800 obr i to zdrowego. Zrób tak jak Ci mówię - pojedź na korektę do Witka :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że masz na myśli wysoką temperaturę spalin, która może namieszać z turbinką. A co masz na mysli pisząc o overboost - sorki za laickie pytanie ale nie jestem pewny, o co z tym chodzi ? Jest duża różnica na wykresie między mocą a momentem ale czym w praktyce to skutkuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie jeździł naprawde spokojnie to nic mu nie grozi. Problem pojawia się jak chce się deptać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok thx ale co to dokładnie jest i co sie wtedy dzieje ?

Problemem jest zły skład mieszanki, albo za dużo powietrza albo paliwa. Takie informacje jak dawka paliwa czy doładowanie przy danych obrotach i obciążeniu są zawarte w programie który siedzi w sterowniku twojego silnika. Jeśli program nie jest dopasowany do mapy doładowania danej sprężarki czy pompy lub PD to mieszanka ma skład- "byle jaki" co się przekłada na zwiększone zużycie twojego silnika. Jeździć można, ale nie zadawając silnikowi dużego obciążenia, bo to obciążenie pod jakim pracuje silnik niszczy go. Tak to można najprościej wytłumaczyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to sobie wyobrażałem .... dzięki gregory , ciekawe ile w ten sposób na poprzedniej turbinie przejechał poprzedni właściciel :bicz3:

W takim razie jeżdżę ostrożnie i zbieram na moda.

Edit:

Pojadę zmierzyć kopmpresję, mam nadzieję że silnik jeszcze żyje ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez polecam (jak najszybszą wizytę u Witka)

Chociaż ja z "podobnym" programem zrobiłem sporo kilometrów i jedno co się wysypało to sprzęgło.

Może inaczej nie zdążyło się wysypać bo wymieniłem wcześniej.

Co do odczuć to nie wiem czy Witek zrobi ci "lepiej" na tej suszarce, na pewno będzie bardziej bezpiecznie dla twojego samochodu

ale chyba go się pytałeś. (masz telefon)

Zbieranie może być nawet gorsze ( u mnie tak jest teraz, muszę redukować przy wyprzedzaniu)

Spalanie powinno spaść ( mi palił 7-8l. teraz trzeba się naprawdę postarać aby spalił 7l)

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_po_wizycie_u_witka-t41987.0.html

Co do dymienia to za duże dawki paliwa (takie moje skromne zdanie ), i weź pod uwagę że masz program pod zwykłą turbinkę ( założyłeś większą i inaczej się zbiera ma większą bezwładność, żle wysterowany zaworek N75).

Witek ci wszystko zrobi ( i na pewno będzie bezpiecznie dla twojego samochodu i twojej kieszeni) !!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wszystkim .. będę się chwalił jak zmienię program :hi:[br]Dopisany: 14 Wrzesień 2008, 01:25_________________________________________________Cieknie mi EGR zastanawiam się czy zwiększone zużycie paliwa i dymienie to nie jest czasami też jego zasługa :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR zaślep fizycznie powrór spalin a z zaworem podciśnieniowym zrób to co opisałem już na tym forum. Spokój zapewniony po wsze czasy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...