Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Wymiana dmuchawki na AWX + tune-up


MRoger

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem ale nie znalazłem :confused4: tak czy inaczej słyszałem że zaślepianie w silnikach z PD to chyba nie najlepszy pomysł. Wyczyszczę spróbuję uszczelnić jak nie to kupię nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto Ci tak nagadał? EGR służy do cofania części spalin w dolot, w niektórych stanach pracy silnika, by zminimalizować ilość powstających tlenków azotu. Przy okazji powrotu spalin fundujemy silnikowi mieszaninę z sadzy, oleju z odmy i przypalonego żużlu powstającego ze spalanego w gorących spalinach oleju (trochę to zminimalizowano stosując wodną chłodnicę powracających spalin). W sam raz by kolektor dolotowy zarósł pięknie syfem, przypalony żużel wpadał do cylindrów i rysował gładź cylindrową lub podwieszał zawory a zapieczony zawór EGR wpuszczał spaliny podczas wysokich obciążeń powodując piekne kopcenie jak po boxie. :good:

Coż wybór należy do Ciebie :naughty:

Brak EGR objawia się minimalnie dłuższym czasem nagrzewania silnika (jeśli masz FMIC przed chlodnicami to niweluje ten efekt) czasmi troszkę twardszą pracą na zimno (pierwsze kilkanaście sekund pracy, max ok jednej minuty).

Zapytaj kto w naprawdę mocnych Dieslach (VP czy PD jeden kij) ma EGR czynny i kata :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem ale nie znalazłem :confused4: tak czy inaczej słyszałem że zaślepianie w silnikach z PD to chyba nie najlepszy pomysł. Wyczyszczę spróbuję uszczelnić jak nie to kupię nowy.

moze chodzi Ci o to ze w niektorych wywala blad...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze chodzi Ci o to ze w niektorych wywala blad...

Ale to chyba jak EGR jest odłączony - nie działa w ogóle. W sumie to myślałem o tym rezanku EGR'a ponieważ i tak już jest trupem .. cieknięcia raczej ie opanuję. Zrobię mu jesień średniowiecza by Jaro4444 :polew:

Pozostaje jeszcze kwestia kata do którego z poprzedniej turbiny ciekło na potęgę ... nie chciałbym dokonywać nieodwracalnych zmian typu wspawanie rury. Myślałem o przelotowym tłumiku .. ale tam nie ma nawet jak ręki włożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje jeszcze kwestia kata do którego z poprzedniej turbiny ciekło na potęgę ...

To możesz być pewny, że kat też jest martwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje jeszcze kwestia kata do którego z poprzedniej turbiny ciekło na potęgę ... nie chciałbym dokonywać nieodwracalnych zmian typu wspawanie rury. Myślałem o przelotowym tłumiku .. ale tam nie ma nawet jak ręki włożyć.

Odkręcasz 3 śruby od turbiny i 3 za katem. Bierzesz pręt ok 30 cm długi. młotek i w 5 min masz wkład kata wywalony do reklamówki (wybijasz go po prostu). Reklamówkę ładnie zawiązujesz i dajesz do skupu - zapłacą jeszcze parę zł :)

Jeśli zdejmujesz EGR to zwal także kolektor dolotowy i wyczyść go dokładnie w środku. Kup nową uszczelkę pod kolektor i złóż wszystko od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcasz 3 śruby od turbiny i 3 za katem. Bierzesz pręt ok 30 cm długi. młotek i w 5 min masz wkład kata wywalony

ja uzylem czegos takiego ... :naughty:

9af310f6cd9ffa03m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zawirowania jakie powoduje pusta puszka po kacie nie pogarszają sprawy.

Puszka jest ukształtowana tak, że wlot i wylot z niej są mniej więcej stożkami o łagodnym przejściu. Więc nie wydaje mi się żeby mogło to zakłucać przepływ. Na pewno będzie lepsze jak zaklejony olejem kat :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważając problem czysto "naukowo" ( to na pewno jakieś zawirowania powstają - nawet jeżeli wlot i wylot są na jednej lini)

Jakby dobrze poszukał to z podobnego problemu na pewno ktoś pracę doktorską napisał

:polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

Jednak z praktyki wynika że jeszcze nikomu to nie zaszkodziło .( PRZYNAJMNIEJ W DIZLU)

Sam mam pusto ( jeszcze Niemiec wydłubał)

a co do wspawywania rurki zamiast katalizatora to nie wiem jak z przeglądami ( czy nie będzie kłopotów, przynajmniej w przyszłości )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja uzylem czegos takiego ... :naughty:

9af310f6cd9ffa03m.jpg

O rzesz ty w morde, czy to młot udarowy :lol1: Widze, że kat ma coraz więcej wrogów. Nie chciałbym być na jego miejscu :sarcastic:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kata ni ma ... nie był aż tak bardzo zabity ale i tak go wydłubałem i powiem szczerze nie wiem czy to tylko wrażenie ale autko nie jest takie spięte i ładniej ciągnie na wyższych obrotach :decayed:

Wymieniłem przy okazji egr i teraz do Witka ... ale coś się dziwnego stało ... obroty na obrotomierzu wchodzą mi na 1500 ale słyszę że jak by to takie przekłamanie bo silnik klekocze jakby na 850 .. klimatronik na 28 kanale okazuje cały czas 43 ???

Ok .... zaadoptował się i już jest ok.[br]Dopisany: 05 Październik 2008, 22:10_________________________________________________No dobra ... byłem u Witka ... jestem pod wrażeniem :notworthy::hi:

Zmiana charakterystyki pracy nieporównywalna. :a4fan: jedzie jak po maśle i równo wkręca się do 4000. Wczoraj Krzyniek widział może się wypowiedzieć :decayed:

Niestety jak mocno depnę na 4-ce 5-tce powyżej 3000 widzę w lusterku czarny dymek. Nie jest to "Batory" ale trochę dymi.

Jak to jest, bo mam wrażenie że diesel z przebiegiem no powiedzmy ok. 170.000 z chipem musi trochę zadymić. Witek mówił że ten typ tak ma i nie zamierzam tego kwestionować ale ciekawy jestem jak jest u was. Czy mam się z tym pogodzić czy szukać jakiś nieszczelności syfu w dolocie lub innych problemów.??

Jak Witek prześle mi wykres to wkleję .. ale wykres mocy jest jakby rysowany z linijką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jak mocno depnę na 4-ce 5-tce powyżej 3000 widzę w lusterku czarny dymek. Nie jest to "Batory" ale trochę dymi.

Jak to jest, bo mam wrażenie że diesel z przebiegiem no powiedzmy ok. 170.000 z chipem musi trochę zadymić. Witek mówił że ten typ tak ma i nie zamierzam tego kwestionować ale ciekawy jestem jak jest u was. Czy mam się z tym pogodzić czy szukać jakiś nieszczelności syfu w dolocie lub innych problemów.??

jezeli dymienei obserwujesz wieczorem w swiatlach samochodow jadacych za Toba to poszukaj sobie innego problemu .... poza tym gdyby auto bylo kulawe [dziura w dolocie czy syf] to pewnie zostal bys poinformowany przez Witka co nalezy zrobic ...

innymi słowy znajdz sobie inny problem ... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze że u mnie poprzedni "mod" był lutowany :blink:, w porównaniu z Twoimi zmianami to u mnie było tylko lekkie strojenie ... w sumie prawie seria :JC_fan: :> ale takie były założenia w miarę bezpieczny program z równym przebiegiem mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest tak jak u ciebie widze dym w tylnym lusterku ale to od 1-szego biegu jak go przeciagne do 4000. wydaje mi sie ze jest tak wtedy kiedy zamule autko do pracy mam 110km i tak sobie smigam do 110km/h . ale jak go przegoniłem to dymek znika albo jest po prostu niewidoczny w lusterku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...