Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Regulacja WG turbiny, jak łatwiej?


Kraker

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Brzęczy mi klapka po zejściu obrotów, chyba wymaga regulacji. teraz pytanko: jak łatwiej ją wyregulować, odkręcając turbinę i wyciągając ją na zewnątrz, czy może4 łatwiej jest wymontować kolektor wydechowy? Można wogóle odkręcić kolektor bez wyciągania turbo? Jest tam dojście do dolnych śrub?

  • Pomoc techniczna 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da sie bez demontazu czegokolwiek, ale to katorga

wystarczy ze wydechowy zdemontujesz i bedziesz mial wszystko jak na tacy

dolne sruby kolektora - przyda ci sie przedluzka do jak najmniejszej nasadki (1/4cala) i ewentualnie łamaniec do kluczy, czyli taki przegub ale bez tego drugiego da chyba rade, nakretki na klucz 12

mozesz spsikac wszystko CX80 przed okrecaniem (ok 10zł mała tubka) i ładnie wszystko ci zejdzie, po zlozeniu nowe obydwie uszczelki i katalizatora i turbiny

uszczelka kolektora 058253039L

uszczelka turbo->kolektor - 06A253039E - w ASO chyba koło 2 dych

nakretka kolektora wydechowego w razie co - 13x N90085001

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Czyli się da odkręcić wydechowy :)

Nie chce ruszać turbiny.

Bez demontażu czegokolwiek? Ja tam z ledwością mogłem rękę wcisnąć, żeby sobie pomacać :D

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz zdjac metalowa rure odmy, odchylic ja na bok, cala puche filtra powietrza, rury dolotowej nie ruszaj, no i oslone blache ta metalowa ktora pod tą odmą jest, bedziesz mial wszystko na wierzchu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak mam do wymiany kolektor, ma pęknięcie. Nie będę już takiego zakładał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też tak brzęczało i też chciałem ustawiać WG tylko jak już się do niego dostałem to był całkiem urwany. Życzę Wam żeby jednak był cały bo inaczej wymiana ''ciepłej'' części turbosprężarki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ustawiłem klapkę WG. 4 godziny roboty, tempo raczej szybkie :)

Aby się dostać do cięgna trzeba:

-zdemontować puchę filtra

-odkręcić osłonę termiczną

-odkręcić kolektor od głowicy i turbiny

Rura od odmy mi nie przeszkadzała. Przy okazji wymieniłem pęknięty wąż idący od kolektora do odmy (1cm pęknięcie)

Wymieniłem również popękany kolektor. Klapka była cały czas otwarta, zaczynała się otwierać od 0,2bar...

Ustawiłem ją tak, że otwiera się od 0,45bar, a pełne otwarcie ma przy 0,65bar.

Nie chciałem ustawiać jej aby otwierała się od 0,55bar, bo pełne otwarcie miałą przy 0,9bar. Obawiałem się że będzie przeładowywać.

Rezultat: rewelacja, nigdy tak nie szedł ten samochód, ładnie równo trzyma 0,65bara od 2,5tys obr.

Do regulacji użyłem 3 kawałków węża do podciśnienia, trójnika, manometra i strzykawki 100ml (4PLN w aptece), którą wytworzyłem ciśnienie. Polecam.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sporo czasu :D ostatnio wymienialem uszczelke kolektora to sam demontaz zajął mi ... może 25 minut :) ale fakt że robiłem to już xxxx raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kule, mnie też to chyba czeka. Dobrze rozumiem, że trzeba turbo wyjąć z auta? Czy robiłeś to na samochodzie?

Nie łatwiej odkręcić kata, 3 śruby od kolektora i turbo nie wyjdzie dołem czasem? Pytam, bo nie wiem jak się najlepiej za to zabrać ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja regulowałem WG to tylko obudowę filtra wyciągałem,z tym że mam dp zamiast kata a to bajecznie proste wtedy się staje :decayed:

gdy był kat założony to za h..a klucza na cięgno nie mogłem założyć :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo dołem nie wyjdzie, podluznica to raz, a dwa wspornik turba od dołu tez jest wiec lepiej turbo zostawić a wyjąć tylko puche i ewentualnie kolektor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tylko się upewnie, bo z logów wygląda, że mógłbym wg wyregulować, a do tego mam takie brzęczenie z okolic turba/kata

Wcześniej trzaskał mi łańcuch, ale wczoraj go wymieniłem i u góry już jest cisza - zostało tylko takie delikatne brzęczenie w tamtych okolicach. To na bank wg? Czy są jeszcze jakieś inne opcje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem w intercarsie, wyglądała jak oryginał (chyba że u mnie nie było już ori :) )

Jeśli chodzi o moje auto, spokojnie mogłem nie wymieniać uszczelek, wyglądały bdb. Ale wolałem nie ryzykować ponownego rozbierania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OOOO, dziękuję bardzo ;-)

---------- Post dopisany 11-07-2014 at 11:06 ---------- Poprzedni post napisany 09-07-2014 at 21:57 ----------

Jeszcze ostatnie pytanko, skąd będę wiedział, jak dokładnie wyregulować tą klapkę? Wpinam się w wężyk z gruszki z manometrem, ładuje 0,6b i patrze w turbo czy klpka kjest otwarta? Czy muszę zrzucić kata? ;> Jutro się za to zabieram, nie chciałbym jakiś niespodzianek :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...