Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stuki w silniku i zapalajaca sie kontrolka oleju


Grzesiek5621

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem. Zaczne od poczatku. Mam silnik 1.8 ADR Jechalem kiedys po miescie i zapalila sie kontrolka oleju. Na pokladzie 3 osoby wlaczona klima i upalny dzien. Sytuacja stala sie w momencie gdy stalem na swiatlach lecz przygazowalem lekko i kontrolka zgasla. Mysle sobie ze spadlo cisnienie ale dlaczego ? Potem sytuacja juz sie nie powtorzyla. Lecz ostatnio sprawa wyglada tak ze slychac jest stuki w silniku ale nie jakby popychacz czy zawor (bo to takie cykanie przy zaworach) lecz u mnie to taki gluchy stukot jakby z dolu silnika. Niestety dajac auto do mechanika nic mi to nie da poniewaz stuki pojawiaja sie sporadycznie. Dwa razy mialem tak ze stuki sie pojawily i zapalila sie kontrolka oleju i spadly obroty tak w granicy 700 i czuc bylo olejem w samochodzie. Dzieje sie tak najczesciej gdy przegonie auto na trzech pierwszych biegach i wjade na podworko i stane i samochodu nie gasze to czasem potrafi zaczac stukotac lecz kontrolka sie nie zapalic a czasem kontrolka sie zapali lecz nie stuka. Zbliza sie wymiana oleju juz lada dzien olej to Castrol Magnatec 10w40 i silnik oleju nie pije ani nie kopci , masla tez brak w oleju i plynu nie ubywa. Jakies pomysly co to za dziwactwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz ciśnienie na cylindra chwile jak coś z zaworami to powinno być niższe i ja do tego jeszcze bym radził zmierzyć ciśnienie oleju może smok się przypchal lub pompa siada wtedy myślę że powinno się coś wyjaśnić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegonisz go, podgrzewasz mocniej olej który staje się jeszcze rzadszy (zależy jaki olej masz, jeśli jakiś minerał to już w ogóle staje się rzadki jak woda) i wtedy właśnie wychodzą wszystkie niedomagania ciśnienia. Eh, tak to jest jak się lekceważy kontrolkę oleju - no bo jak przy gazowałem to zgasła więc nie ma problemu. Otóż jest to jedna z najważniejszych kontrolek silnika. Jak zapali się nawet na chwilę to już coś sugeruje, że trzeba bardzo pilnie zająć się autem. Jak już świeci się cały czas to wtedy zazwyczaj jest już po silniku. Reagować trzeba kiedy zaczyna się włączać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisalem Olej to Castrol Magnatec 10w40 (pol syntetyk) i nie lekcewarze wlasnie tylko mowie ze jak przygazuje kontrolka gasnie bo cisnienie wzrasta. No nic pozostaje mi sprawdzic cisnienie i zobaczyc co sie dzieje. A jakie powinno byc cisnienie oleju i cisnienie na cylindrach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie zmierzone. Przy wylaczonej klimie cisnienie po odpaleniu bylo 1.4 ale spadlo i utrzymywalo sie na poziomie 0.9 a po wlaczeniu klimy gdzie silnik ma wieksze obciazenie spadalo cisnienie do 0.7 . W takim razie wydaje mi sie ze to panewki. Ale z drugiej strony mozliwe ze zatyka mi sie smok od pompy? Bo wymieniam olej co 10tys i pilnuje tego ale u mnie trzeba olej wysysac bo nie mozna odkrecic korka wiec moze ten stary olej ktory zawsze cos go zostanie po wysysaniu moze robic nagar i zatykac mi smok? Czeka mnie widze duzo rozbierania aby odkrecic miche olejowa :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smok w pompie lub sama pompa.

Olej tez gów....ny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...