Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana Czujnika Położenia Sprzęgła 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam nie jestem pewny czy w odpowiednim forum piszę ale proszę o wyrozumiałość więc czy mógłby ktoś opisać wymianę czujnika położenia sprzęgła bo podobno w a4 b8 to dosyć kłopotliwe ??



===> https://www.dropbox.com/s/yp7r87e041i72dx/wymiana%20sprzegla%20A4%20B8%202.0%20TDI.pdf

Opublikowano

czy raczej wysprzeglik lub siłownik poszedł ?

Gdzies dawałem taki chyba opis na Forum

Opublikowano

z błędu wynika że uszkodzony czujnik położenia pedału sprzęgła nie wiem czy nie o taki chodzi

http://allegro.pl/audi-czujnik-polozenia-sprzegla-8k0907658d-i4419632187.html

tylko gdzie on się znajduje i jak go wymienić ??

Opublikowano

Tak to jest do wymiany :) w ETCE nie wystepuje jako sam element

Dostep jest od sciany grodziowej

Opublikowano

a mógłby kolega wysłać schemat w którym miejscu on się znajduje z etki bo mam czujnik zakupiony i chciałbym go wymienić :)

Opublikowano (edytowane)
Witam.
Mój problem polega na tym, że muszę bardzo mocno wcisnąć sprzęgło przy odpalaniu.
Inaczej wyskoczy komunikat o tym, że nie jest wciśnięte sprzęgło i oczywiście nie nie ma rozruchu silnika. Jest to strasznie denerwujące...
Jest tam jakaś regulacja??
Czy właśnie za rozruch silnika również odpowiada ten czujnik położenia??
Dodam, że nie ma żadnych błędów.
Proszę o pomoc.
Edytowane przez kotu
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Z tego co pamiętam to czujnik jest w pompce sprzęgła koszt około 600-800zł w aso.

Opublikowano (edytowane)

Pada cały dzień i tylko pobawiłem się komputerem:/

Znalazłem w parametrach położenie sprzęgła podane w procentach.
Na zdjęciu 2. pedał sprzęgła wciskam normalną siłą tak jak przy zmianie biegu (74%) SILNIK NIE ODPALA
Na zdjęciu 3. pedał sprzęgła wciskam dużo mocniej prawie wbija się w podłogę:/ (80%) WTEDY MOGĘ URUCHOMIĆ SILNIK
Na zdjęciu 4. pedał sprzęgła w pozycji normalnej 13% (nie wciskam go)

Można to wyregulować aby przy normalnym wciśnięciu pedała sprzęgła było min. te 80% ????
Proszę o pomoc
3e944354d44b86damed.jpg

Z góry dziękuje :)


Może ktoś przy okazji sprawdzić u siebie jak wygląda to procentowo przy wciśniętym i wyciśniętym sprzęgle (czy tak jak u mnie 74% i 13%).
Dodam, że jak kupowałem samochód od belga to mówił o wymianie/naprawie sprzęgła ale co dokładnie nie wiem.


Zauważyłem też, że odbojnik (nr.4 na zdjęciu) przy pedale sprzęgła nie dochodzi do końca wtedy mam te 74% dopiero jak mocno depnę i odbojnik przylega do "podłogi" mam powyżej 82%.1_SPRZEG_O.jpg
Prosił bym jak jest to u was czy pedał sprzęgła przy normalnym wciśnięciu przylega czy jest w powietrzu?
Z góry dziękuje
Edytowane przez kotu
Opublikowano

Pada cały dzień i tylko pobawiłem się komputerem:/

Znalazłem w parametrach położenie sprzęgła podane w procentach.
Na zdjęciu 2. pedał sprzęgła wciskam normalną siłą tak jak przy zmianie biegu (74%) SILNIK NIE ODPALA
Na zdjęciu 3. pedał sprzęgła wciskam dużo mocniej prawie wbija się w podłogę:/ (80%) WTEDY MOGĘ URUCHOMIĆ SILNIK
Na zdjęciu 4. pedał sprzęgła w pozycji normalnej 13% (nie wciskam go)

Można to wyregulować aby przy normalnym wciśnięciu pedała sprzęgła było min. te 80% ????

Proszę o pomoc

3e944354d44b86damed.jpg

Z góry dziękuje :)

Może ktoś przy okazji sprawdzić u siebie jak wygląda to procentowo przy wciśniętym i wyciśniętym sprzęgle (czy tak jak u mnie 74% i 13%).

Dodam, że jak kupowałem samochód od belga to mówił o wymianie/naprawie sprzęgła ale co dokładnie nie wiem.

Zauważyłem też, że odbojnik (nr.4 na zdjęciu) przy pedale sprzęgła nie dochodzi do końca wtedy mam te 74% dopiero jak mocno depnę i odbojnik przylega do "podłogi" mam powyżej 82%.1_SPRZEG_O.jpg
Prosił bym jak jest to u was czy pedał sprzęgła przy normalnym wciśnięciu przylega czy jest w powietrzu?

Z góry dziękuje

Właśnie zacząłem walkię z podobnym problemem... Wymieniłem czujnik i dalej muszę siłą naciskać pedał sprzęgła by odpalić auto. Ale zauważyłem, że u mnie pedału sprzęgła nie da się wcisnąć do końca jest delikatnie przed ogranicznikiem a dalej idzie bardzo ciężko (gumowo). U mojego kumpla da radę wcisnąc do końca bez żadnego oporu.

Nie mam pojecia co jest grane... :/

Opublikowano

Witam. Po przeanalizowniu forum doszedłem do wniosku , że mój problem leży najprawdopodobniej w pompie sprzęgła , która jest razem z czujnikiem sprzęgła i to chyba w nim problem , nie podpialem się pod istniejący juz post ponieważ bardzo mi zależy na szybkiej odpowiedzi odnośnie numeru katalogowego , mój silnik to caga , pompki są o różnych końcówkach litrowych (A B C E ) ponoć różnią się długością ciegna , proszę o pomoc jaka podejdzie do mojego auta . Chyba , że problem leży gdzie indziej i któryś z kolegów pomoże , bo muszę wcisnąć do samego końca pedal sprzęgła by auto odpaliło , a dziś miałem problemy z rozruchem i myślałem ze juz tylko hol mi pozostanie, wciskalem pedal kilkanaście razy

Opublikowano

do ciebie idzie pompa 8K1721401A i B

Najpierw sprawdź czujnik w pompie żeby pozwolił on na rozruch silnika musi mieć przynajmniej 78% ja to robiłem auto-comem
tutaj jest temat
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/278159-wymiana-czujnika-polozenia-sprzegla-20-tdi/

Opublikowano

Właśnie zacząłem walkię z podobnym problemem... Wymieniłem czujnik i dalej muszę siłą naciskać pedał sprzęgła by odpalić auto. Ale zauważyłem, że u mnie pedału sprzęgła nie da się wcisnąć do końca jest delikatnie przed ogranicznikiem a dalej idzie bardzo ciężko (gumowo). U mojego kumpla da radę wcisnąc do końca bez żadnego oporu.
Nie mam pojecia co jest grane... :/

Miałem identyczny problem u mnie okazała się śruba w skrzyni na której opiera się łapa - była za krótka. Skutkiem tego rozszczelniała się pompa sprzęgła.

Tutaj jest temat
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/356247-dwukrotna-wymiana-pompy-sprzegla/
Opublikowano

witam wszystkich mam problem z hamulcem recznym ponieważ sam nie odpuszcza i pokazuje błąd czujnik polożenia sprzęgła

03182 clutch position sensor (g476)

007- short to ground

miałem go wyjęte przeczyściłem i nic nie pomogło miał ktoś taki przypadek i proszę o pomoc krok po kroku jak to zrobić

Opublikowano (edytowane)

Właśnie zacząłem walkię z podobnym problemem... Wymieniłem czujnik i dalej muszę siłą naciskać pedał sprzęgła by odpalić auto. Ale zauważyłem, że u mnie pedału sprzęgła nie da się wcisnąć do końca jest delikatnie przed ogranicznikiem a dalej idzie bardzo ciężko (gumowo). U mojego kumpla da radę wcisnąc do końca bez żadnego oporu.

Nie mam pojecia co jest grane... :/

Miałem identyczny problem u mnie okazała się śruba w skrzyni na której opiera się łapa - była za krótka. Skutkiem tego rozszczelniała się pompa sprzęgła.

Tutaj jest temat

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/356247-dwukrotna-wymiana-pompy-sprzegla/

jednak nie wciska się u mnie sprzęgło do końca brakuje na oko 2-3 cm, szukać nowej pompy czy z czego to wynika? piszesz że śruba była u Ciebie za któtka ale to chyba nie jest trop bo widocznie ktoś u Ciebie zastosował złą , u mnie jest raczej jeszcze nie ruszane w tych rejonach więc powód musi być inny

Edytowane przez Marina_Yacht
Opublikowano

Jeżeli pedał sprzęgła nie dochodzi do ogranicznika (dlatego też nie odpala) to winny może być wysprzęglik, łapa sprzęgła, pompa sprzęgła, nieprawidłowy dwumas, śruba na której opiera się łapa. Od początku tak masz?? Co było robione ostatnio??
U mnie była skrzynia od a5 wszystko przełożyli a pomineli śrubę i podstawę na której opiera się łapa sprzęgła.

Opublikowano

problem w tym że tak kupiłem , na moje sprzęgło ani dwumas nie było jeszcze ruszane, musiałbym od czegoś zacząć bo odstawiam auto po niedzieli a nie chcę żeby mi wszystko po kolei wymieniali jak leci zanim dojdą od czego nie można wcisnąć sprzęgła,

Opublikowano

Troszeczkę przestudiowałem ten temat bo sam szukam czujnika bo mi krzyczy błąd. Mam nadzieję że się przyda.

Numery czujnika:
8K0907658A - czujnik położenia sprzęgła
8K0907658B - czujnik wilgotności powietrza
8K0907658C - czujnik położenia sprzęgła
8K0907658D - czujnik położenia sprzęgła
8K0907658E - czujnik wilgotności powietrza
8K0907658F - czujnik wilgotności powietrza

Numery pompy sprzęgła:
8K1721401A - pompa sprzęgła - wycofany produkt

8K1721401B - pompa sprzęgła - wycofany produkt

8K1721401D - pompa sprzęgła - wycofany produkt

8K1721401E - pompa sprzęgła - wycofany produkt

8K1721401G - pompa sprzęgła - wycofany produkt
8K1721401H - pompa sprzęgła

http://www.audizine....ch-to-start-car

Opublikowano

problem w tym że tak kupiłem , na moje sprzęgło ani dwumas nie było jeszcze ruszane, musiałbym od czegoś zacząć bo odstawiam auto po niedzieli a nie chcę żeby mi wszystko po kolei wymieniali jak leci zanim dojdą od czego nie można wcisnąć sprzęgła,


Obstawiam, że była wymieniana skrzynia.
Opublikowano

skrzynia ? po czym wnosisz ? będę widział na podnośniku ale przy przebiegu 180 tyś (mam pełną historię) skrzynia to raczej tak szybko nie padła

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...