Skocz do zawartości
IGNOROWANY

pomoc w stwierdzeniu usterki 1.9 tdi


maniekaudia4

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuje porady

zrobiłem logi statystyczne w grupie 000 na biegu jałowym

Prawidłowa masa powietrza* [230 do 390 mg/skok]

u mnie jest [204 mg/skok]

log 003 - jałowy bieg (układ recyrkulacji spalin)

Prawidłowa Masa zasysanego powietrza (wartość rzeczywista) [230 do 420 mg/skok]

u mnie ta wartość skacze na otwartym EGR [212 do 322mg/skok]

na zamknietym EGR [315 do 422mg/skok]

w logach dynamicznych grupa 010

log_dynamiczny_010.jpg

w logach dynamicznych grupa 011

log_dynamiczny_011.jpg

Gdzie szukać przyczyny ? czyściłem przepływomierz, ale czuć jeszcze czasami delikatne szarpnięcie, turbo po regeneracji, EGR wyczyszczony, N75 i wężyki nowe,

Czy winna za wszystko jest przepływka? wygląda na to, że zaniża wartość powietrza, układ dolotowy do turbo sprawdzałem kilka razy wydaje się szczelny

dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to znaczy, że turbo za słabo pompuje?

---------- Post dopisany at 12:40 ---------- Poprzedni post napisany at 12:40 ----------

podkręcenie na sztandze pomoże ?

w którą stronę powinno się kręcić regulacją ?

---------- Post dopisany at 12:56 ---------- Poprzedni post napisany at 12:40 ----------

dorzucam log statystyczny grupy 003

lod_statystyczny_grupy_003.jpg

z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawidłowo podłączyłeś wężyki do n75? spr dokładnie bo w etce jest błędny rysunek i jeżeli nim się wzorowałeś to już masz przyczynę, jak to spr możesz skrócić cięgla, np. 2mm

elektronika w przepływce szwankuje, podmień przepływkę na próbę, nie analizuj tak szczegółowo każdej wartości bo każde auto ma swoje odchyłki które nie oznaczają że coś jest źle, moja ori przepłwka na jałowym mierzy 500-545 za sprawa zmian w dolocie, a 6 lat wcześniej ta sama przepływka mierzyła 450 takie czary mary:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo smiga na bajpasie.... albo... N75 to szmelc... albo cos jest zle podłaczone...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

n75 kupiłem nowe,dlatego że wcześniej na starym wywalało błąd,

przełożyłem wężyki tak samo jak były podłączone w starym,

jaki jest prawidłowy schemat podłączenia n75 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałeś podłączenie n75 sprawdzić a nie od razu kupować nowy, ręce opadają...:)

ten w bok i idzie na gruszę, ten obok niego na rurę dolotu, a ten od strony wtyczki elektrycznej na wylot z turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

n75 kupowałem dużo wcześniej jak wymieniałem turbo dlatego, że stary pokazywał błąd :)

ostatnio zauważyłem, że słychać cykanie zaworu EGR, czasami ustaje

Czy to normalne zachowanie? wcześniej tego nie miałem

poprzedni właściciel wstawił zaślepke na EGR, która się przepaliła

dzisiaj w czasie jazdy przy trzymaniu gazu na 2 tyś obr/min czuć było delikatne poszarpywanie i spadek mocy

(silnik ahu 90 ps turbo bez zmiennej geometrii)

---------- Post dopisany at 20:41 ---------- Poprzedni post napisany at 20:39 ----------

jutro sprawdze podłączenie n75 i dam znać czy jest tak jak napisałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki zaślepię EGR jak wróce do Polski dam znać czy widać poprawe

---------- Post dopisany 16-06-2014 at 19:39 ---------- Poprzedni post napisany 12-06-2014 at 16:28 ----------

to jest moje podłączenie N75 nie wiem czy poprawne ?

rozrysowałem na rysunku

moj_schemat.jpg

szukałem schematów, ale z ETKI jest podobno błędny

nie mogę znaleść czytelnego schematu dla a4 b5 1.9 tdi 90ps turbo garett gt 15 bez zmiennej geometrii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko który ??? konkretnie do ahu ?

schemat z widocznymi n75 i n18

1.9 tdi z vnt np.(afn) ma inne sterowanie niż tdi bez zmiennej geometrii

---------- Post dopisany at 21:38 ---------- Poprzedni post napisany at 21:34 ----------

przeglądałem dzisiaj ciężko coś znaleźć, ale dzięki za chęć pomocy

---------- Post dopisany 19-06-2014 at 23:04 ---------- Poprzedni post napisany 16-06-2014 at 21:38 ----------

dzisiaj zaślepiłem EGR, auto nie przerywa ,ale powyżej 100 km\h nie chce przyspieszać

:facepalm: bardzo wolno nabiera prędkości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten schemat jest ok: http://obrazki.elektroda.pl/5158492600_1348175237.jpg

masz prawidłowo podłączone wężyki tylko na twoim rysunku tam gdzie napisałeś n75 to jest n18 a tam gdzie jest n18 ma być n75 który ma wyglądać tak: http://img07.allegroimg.pl/photos/400x300/42/44/39/46/4244394673

poszukaj drugie 90km tdi i podmień n75 bo prawdopodobnie twój jest zepsuty, możesz swój spróbować naprawić, w necie są opisy albo kupić nowy

a to z egr pracującym przerywało auto?

dalej szarpie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odłączyłem egr,ściągając tylko wężyk i zaślepiłem go śrubą, dalej było tak samo (tym razem był brak mocy)

wczoraj wymieniłem przepływomierz na nowy

zdecydowanie lepiej przyspiesza nie ma szarpania widocznie przez niego był taki problem

temat można zamknąć

---------- Post dopisany at 19:28 ---------- Poprzedni post napisany at 19:27 ----------

dzięki za pomoc i zainteresowanie

pozdrawiam

---------- Post dopisany at 19:28 ---------- Poprzedni post napisany at 19:28 ----------

dzięki za pomoc i zainteresowanie

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...