kolokamil Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Witam. w mojej a4 b5 nie działa klimatronik. Gdy ustawie na najzimniej temperaturę to leci ciepłe powietrze z nawiewów nawet na LO. Błędów żadnych nie ma byłem na sprawdzeniu czy jest wystarczająca ilość gazu i jest ok. Sprężarka się załącza filtr kabinowy zmieniony (dobrze dmucha z nawiewów). Dodam ze przewód od klimy ten cienki jest zimny oszroniony a ten gruby jest ciepły tu gdzie są zaworki do napełniania nie wiem czy tak powinno być czy odwrotnie?
djchester Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 podłącze się pod temat, klima świeżutko nabita po wymianie sprężarki, i bardzo ale bardzo słabo chłodzi. Wieje letnim powietrzem, vag nic nie pokazuje słychać że chodza klapy. Pomoże ktoś ? Mi tez ?
kolokamil Opublikowano 9 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2014 U mnie tez słychać ze chodzą klapy. Tylko przewody od Klimy tam co wchodzą w podszybie to ten cienki jest zimny w sezonie a ten gruby ciepły. Zastanawiał się czy nie powinno być odwrotnie.
jacek70 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Klapy tylko kierują powietrze do odpowiednich wylotów i z klimą nie mają nic wspólnego. Jedynie reg.temp. Problem jest gdzie indziej np.elektrozawór.
kolokamil Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2014 A gdzie znajdują się elektrozawory? Może dało by się je sprawdzić samemu w domu?
djchester Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 a może być zacięta klapa zimne / ciepłe z takim przypadkiem się spotkałem. Sprawdził bym to tylko nie bardzo wiem jak dobrać się do konsoli środkowej żeby rozebrać.
kolokamil Opublikowano 11 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2014 U mnie klapa ciepłe zimne raczej nie jest zacięta bo jak jest chłodniej to z nawiewów leci chłodniejsze powietrze i jak wtedy przestawie na grzanie to leci cieplejsze więc klapa chodzi. Nie mam pojęcia czemu ta klimatyzacja nie chłodzi sprężarka pracuje cieki przewód pod maską koło podszybia jest zimny nawet w szronie.
karpinxxx Opublikowano 11 Czerwca 2014 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Więc tak wczoraj zakończyła się batalia o działanie klimatyzacji w mojej a4 i jednym z problemów po załadowaniu czynnika było to że rurka na podszybiu ta cienka robiła się zimna, od śruby do ściany grodziowej, a reszta przewodu była ciepła no i ta gruba rurka też ciepła, okazało się że za śrubą łączącą jest filterek wsadzony w rurkę tą cienką i był tak zatkany, że obieg był słaby nawet bardzo bardzo słaby, że prawie w ogóle nie chłodziło. Ten filterek jest zarazem zaworem zwrotnym, także ważne aby w odpowiednim kierunku go wsadzić. Na czerwono zaznaczyłem gdzie się znajduje, niektóre instalacje klimy mają w tym miejscu też zawór, ja nie mam.
trezor4 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Miałes tylko zimną te stronę rurki od kabiny ( zanzaczone na czerwono ) czy czesc od strony sprezarki ( silnika ) ? Rozumiem ze trzeba spuscic czynnikj do wymiany tego filtra ?
karpinxxx Opublikowano 11 Czerwca 2014 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Tak, do kabiny. Czynnik trzeba wypuścić, u mnie filtr wyglądał jakby był z grafitu cały, tyle syfu było, na grubość rurki wnet...
trezor4 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Wygląda na to ze u mnie jest to samo. Czesc weza od storny kabina pokryta szronem , natomiast druga czesc w sumie ciepla , drugi waz również ciepły. Dodam ze klima słabo chlodzi na poczatku , po około 10-15min dobrze zaczyna chłodzic. W piatek jade do mechanika , wiec musze sie dowiedziec co jest grane zeby mi cos nie wkrecal u mnie troche innaczej wygldaja te polaczenia niz u Ciebie . Mam dwa kurki od góry . Nie wiecie jaki dokładnie tam filtr idzie, zeby kupic wczesniej ?
djchester Opublikowano 12 Czerwca 2014 Opublikowano 12 Czerwca 2014 Kupi to w motoryzacyjnym ? Teraz kolejna kwestia do zimy smigała mi sprężarka super, potem miałem problemy, i ją zmieniłem przez zime szlak by trafił filterek ? czy jak w miejscu Twoich węży mam gniazda do napełniania klimy czy tam też jest filterek ? no i jeszcze jeden objaw że wieje słabiej z środowych kratek nawiewu ? czemu nie wiem ;/
karpinxxx Opublikowano 13 Czerwca 2014 Opublikowano 13 Czerwca 2014 Kupi to w motoryzacyjnym ? Nie widziałem tego w motoryzacyjnym, ale serwisant od klimy powinien takie coś mieć, bo to nie tylko do audi jest, nie zdziw się ceny bo to kosztuje około 70zł za takie małe gówno. Teraz kolejna kwestia do zimy smigała mi sprężarka super, potem miałem problemy, i ją zmieniłem przez zime szlak by trafił filterek ? Najpierw sprężanie, sprawdź jakie jest, ja miałem 6 bar w poprzedniej sprężarce i klima działał według mnie tak jak na 10 bar, które "otrzymałem" po wymianie sprężarki na kolejną (trzecią), także myślę że poniżej 6 bar będzie słabiej chłodzić, no i czy ciśnienie reaguje na obroty silnika... pierwsza sprężarka, która zmusiła mnie do wymian miała 0 i wskaźnik nawet nie podskoczył po dodaniu gazu, więc skoro przestała podawać ciśnienie to się zatarła, drobinki aluminium z jej wnętrza pozostały na tym filtrze. Na pewno jak będę napełniał za rok klimę to będę wymieniał ten filterek. czy jak w miejscu Twoich węży mam gniazda do napełniania klimy czy tam też jest filterek ? Jak patrząc w stronę kabiny masz zwężenie na przewodzie to jest, a przynajmniej powinien być, jak nikt go z tego miejsca nie usunął kiedyś no i jeszcze jeden objaw że wieje słabiej z środowych kratek nawiewu ? Podłącz kompa, sprawdź błędy klimy, zrób nastawy podstawowe klap... może pomoże
djchester Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 po1. Będę jednak musiał udać się gdzieś na serwis klimy hehhe, ponieważ przyżąd do nabijania ma mój znajomy. 2. Jak sprawdzić ciśnienie ? Gdzie podpiąć się ? 3. Filter jeżeli tam jest to go znajde 4. Na ciepłym działa ok jest to objaw tylko na zimnym, błędów niestety żadnych nie wykazuje. 5. Pojawił się kolejny problem wczoraj, (piątek 13) hehe, po zalączeniu klimy słysze takie ciche "churgotanie" ale pod maską tego nie słychać ? sprężarka czy co ? bo sam już nie wiem ;/
karpinxxx Opublikowano 15 Czerwca 2014 Opublikowano 15 Czerwca 2014 2. mi sprawdził jak podłączył przewód do napełniania i widział ciśnienie na zegarach 4. nie mam pojęcia, 5. może coś w kanałach nawiewów
djchester Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Dowiedziałem święta ze to jest dlawik nie filtr, i co gorsze obawiam się kolejnej wymiany sprezarki :/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się