Skocz do zawartości
IGNOROWANY

a4 b5 z klimatronika leci cieple powietrze


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

w mojej a4 b5 nie działa klimatronik. Gdy ustawie na najzimniej temperaturę to leci ciepłe powietrze z nawiewów nawet na LO. Błędów żadnych nie ma byłem na sprawdzeniu czy jest wystarczająca ilość gazu i jest ok. Sprężarka się załącza filtr kabinowy zmieniony (dobrze dmucha z nawiewów). Dodam ze przewód od klimy ten cienki jest zimny oszroniony a ten gruby jest ciepły tu gdzie są zaworki do napełniania nie wiem czy tak powinno być czy odwrotnie?

Opublikowano

podłącze się pod temat, klima świeżutko nabita po wymianie sprężarki, i bardzo ale bardzo słabo chłodzi. Wieje letnim powietrzem, vag nic nie pokazuje słychać że chodza klapy. Pomoże ktoś ? Mi tez :) ?

Opublikowano

U mnie tez słychać ze chodzą klapy. Tylko przewody od Klimy tam co wchodzą w podszybie to ten cienki jest zimny w sezonie a ten gruby ciepły. Zastanawiał się czy nie powinno być odwrotnie.

Opublikowano

Klapy tylko kierują powietrze do odpowiednich wylotów i z klimą nie mają nic wspólnego. Jedynie reg.temp. Problem jest gdzie indziej np.elektrozawór.

Opublikowano

a może być zacięta klapa zimne / ciepłe z takim przypadkiem się spotkałem. Sprawdził bym to tylko nie bardzo wiem jak dobrać się do konsoli środkowej żeby rozebrać.

Opublikowano

U mnie klapa ciepłe zimne raczej nie jest zacięta bo jak jest chłodniej to z nawiewów leci chłodniejsze powietrze i jak wtedy przestawie na grzanie to leci cieplejsze więc klapa chodzi. Nie mam pojęcia czemu ta klimatyzacja nie chłodzi sprężarka pracuje cieki przewód pod maską koło podszybia jest zimny nawet w szronie.

Opublikowano

Więc tak wczoraj zakończyła się batalia o działanie klimatyzacji w mojej a4 i jednym z problemów po załadowaniu czynnika było to że rurka na podszybiu ta cienka robiła się zimna, od śruby do ściany grodziowej, a reszta przewodu była ciepła no i ta gruba rurka też ciepła, okazało się że za śrubą łączącą jest filterek wsadzony w rurkę tą cienką i był tak zatkany, że obieg był słaby nawet bardzo bardzo słaby, że prawie w ogóle nie chłodziło. Ten filterek jest zarazem zaworem zwrotnym, także ważne aby w odpowiednim kierunku go wsadzić. Na czerwono zaznaczyłem gdzie się znajduje, niektóre instalacje klimy mają w tym miejscu też zawór, ja nie mam.

IMAG0223.jpg

Opublikowano

Miałes tylko zimną te stronę rurki od kabiny ( zanzaczone na czerwono ) czy czesc od strony sprezarki ( silnika ) ? Rozumiem ze trzeba spuscic czynnikj do wymiany tego filtra ?

Opublikowano

Tak, do kabiny. Czynnik trzeba wypuścić, u mnie filtr wyglądał jakby był z grafitu cały, tyle syfu było, na grubość rurki wnet... :)

Opublikowano

Wygląda na to ze u mnie jest to samo. Czesc weza od storny kabina pokryta szronem , natomiast druga czesc w sumie ciepla , drugi waz również ciepły. Dodam ze klima słabo chlodzi na poczatku , po około 10-15min dobrze zaczyna chłodzic. W piatek jade do mechanika , wiec musze sie dowiedziec co jest grane zeby mi cos nie wkrecal :) u mnie troche innaczej wygldaja te polaczenia niz u Ciebie . Mam dwa kurki od góry . Nie wiecie jaki dokładnie tam filtr idzie, zeby kupic wczesniej ?

Opublikowano

Kupi to w motoryzacyjnym ? Teraz kolejna kwestia do zimy smigała mi sprężarka super, potem miałem problemy, i ją zmieniłem przez zime szlak by trafił filterek ? czy jak w miejscu Twoich węży mam gniazda do napełniania klimy czy tam też jest filterek ? no i jeszcze jeden objaw że wieje słabiej z środowych kratek nawiewu ? czemu nie wiem ;/

Opublikowano
Kupi to w motoryzacyjnym ?

Nie widziałem tego w motoryzacyjnym, ale serwisant od klimy powinien takie coś mieć, bo to nie tylko do audi jest, nie zdziw się ceny bo to kosztuje około 70zł za takie małe gówno.

Teraz kolejna kwestia do zimy smigała mi sprężarka super, potem miałem problemy, i ją zmieniłem przez zime szlak by trafił filterek ?

Najpierw sprężanie, sprawdź jakie jest, ja miałem 6 bar w poprzedniej sprężarce i klima działał według mnie tak jak na 10 bar, które "otrzymałem" po wymianie sprężarki na kolejną (trzecią), także myślę że poniżej 6 bar będzie słabiej chłodzić, no i czy ciśnienie reaguje na obroty silnika... pierwsza sprężarka, która zmusiła mnie do wymian miała 0 i wskaźnik nawet nie podskoczył po dodaniu gazu, więc skoro przestała podawać ciśnienie to się zatarła, drobinki aluminium z jej wnętrza pozostały na tym filtrze. Na pewno jak będę napełniał za rok klimę to będę wymieniał ten filterek.

czy jak w miejscu Twoich węży mam gniazda do napełniania klimy czy tam też jest filterek ?

Jak patrząc w stronę kabiny masz zwężenie na przewodzie to jest, a przynajmniej powinien być, jak nikt go z tego miejsca nie usunął kiedyś :P

no i jeszcze jeden objaw że wieje słabiej z środowych kratek nawiewu ?

Podłącz kompa, sprawdź błędy klimy, zrób nastawy podstawowe klap... może pomoże :D

Opublikowano

po1. Będę jednak musiał udać się gdzieś na serwis klimy hehhe, ponieważ przyżąd do nabijania ma mój znajomy.

2. Jak sprawdzić ciśnienie ? Gdzie podpiąć się ?

3. Filter jeżeli tam jest to go znajde

4. Na ciepłym działa ok jest to objaw tylko na zimnym, błędów niestety żadnych nie wykazuje.

5. Pojawił się kolejny problem wczoraj, (piątek 13) hehe, po zalączeniu klimy słysze takie ciche "churgotanie" ale pod maską tego nie słychać ? sprężarka czy co ? bo sam już nie wiem ;/

Opublikowano

2. mi sprawdził jak podłączył przewód do napełniania i widział ciśnienie na zegarach

4. nie mam pojęcia,

5. może coś w kanałach nawiewów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...