exc Opublikowano 13 Czerwca 2014 Opublikowano 13 Czerwca 2014 Witam! Przy okazji czyszczenia kierownic turbo mój mechanior zidentyfikował moje podejrzenia łapania "lewego" powietrza w układzie dolotowym do turbiny (kopcił przy mocniejszym przyspieszeniu) a mianowicie przetarty/pęknięty kołnierz rury inetrcolera (8E0145834M). Po zmianie części na nową zauważalne zmiany to brak kopcia ale również co mniej cieszy wzrost spalania paliwa. Różnice polegają na tym, że przed wymianą wartości spalania szybciej malały wraz z stabilizacją jazdy (miasto 8,2 l, wyjazd poza miasto jednostajna prędkość +/- 130km/h spalanie 6,2) teraz w mieście 8,5 l i po wyjeździe poza miasto wartości spadają do 7,3. Za wszelkie pomysły - sugestie co do podjęcia jakiś prób zmniejszenia spalania przy zachowaniu szczelności układu będę bardzo wdzięczny.
POWER-KRIS Opublikowano 13 Czerwca 2014 Opublikowano 13 Czerwca 2014 No ciekawy temat. Bo chłodnica jest za turbo, jak była dziura to bym nie nazwał tego lewe powietrze bo lewe to między przepływka a turbo by musiała być dziura. A w twoim przypadku było za niskie ciśnienie i turbo walilo jak głupie przez co przepływka tez max widziała a o dziwo mniej palił. Może wreszcie się dokopiemy o co chodzi ze jednemu 6 drugiemu 10 pali. ;-) Tapatalk Sony Xperia.
exc Opublikowano 15 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2014 W środę jadę do drugiego mechaniora, naświetlę mu problem i ciekawe co on na to. To większe spalanie mnie martwi bo w czwartek jadę na urlop 1600 km w jedną manie i jak Pan nie wymyśli nic zadowalającego to chyba zmienię rurę na tą dziurawą ( niech kopci ale w kieszeni zostanie pare ZŁ.). Dam znać o efekcie wizyty.
damianb193 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Ciekawy temat. Moja przed wypadkiem też była mniej pazerna. Po wymianie rozwalonego intercolera muszę częściej tankować. Póki co brak czasu żeby szukać przyczyny może twój przypadek coś pomoże
exc Opublikowano 7 Lipca 2014 Autor Opublikowano 7 Lipca 2014 Trochę Panów wprowadziłem w błąd w pierwszym poście za co sorki. Pisząc że po wymianie rury intercolera spalanie nie spadło lecz faktycznie została tylko załatana mała dziurka, żyłem w nieświadomości bo czym się może różnić rura od rury ale dopiero po czasie podjechałem do mechanika zobaczyć starą rurę i okazało się że ...., Pan fachowiec Niemiec (bo auto pochodzi z landów) lub inny popapraniec wsadził z braku laku rurę od innego silnika bodajże od silnika z VW BORY gdzie średnica wewnętrzna metalowego kołnierza jest mniejsza. Cały myk polegał na tym że kołnierz tej rury posiadał dziurkę (stąd lewe powietrze i kopcenie przy standardowym spalaniu dla mojego silnika) po tym jak mój mechanik załatał dziurkę brak kopcia + wzrost zużycia paliwa. Po wymianie rury na prawidłową i przejechaniu dystansu 3320 km (autostrady) z prędkością mieszaną 120-150 spalanie na poziomie 5,85 litra na 100km, oczywiście szybsza reakcja wskazań komputera na stabilizacje jazdy. Moim zdaniem wpływ na poziom spalania w tym przypadku ma dostarczone w odpowiedniej ilości pod prawdopodobnie odpowiednim ciśnieniem powietrze do intercolera.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się