Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BDG] Wymiana tarcz hamulcowych tył


jamroz88

Rekomendowane odpowiedzi

tak jak w temacie. zabrałem się za rozkręcanie z myślą, że pójdzie tak gładko jak z przodu... myliłem się. odkręciłem zacisk, wyjąłem klocki, ściągnąłem dekielek i na tym się skończyło. czy aby ściągnąć tarczę trzeba wykręcić tego dużego imbusa na piaście? druga sprawa wyglada tak, że nowe tarcze różnią się od tych, które mam teraz, mają za duży otwór na dekielek przy tym imbusie. może ktoś opisze krok po kroku jak wymienić tylne tarcze w B6.

P.S. skręcając wszystko próbowałem ścisnąć tłoczek zaciskiem stolarskim ale ani drgnął, ale udało się włożyć klocki, z tym jednak problemem, że klocki zbyt ciasno trzymają tarcze i zrobić obrót koła jest ciężko. przejechałem kilka kilometrów i sprawa wygląda tak samo :confused4:

z góry dzięki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu jest tak, że tłoczek się jakby wkręca, a nie wciska tak jak z przodu.

Musisz mieć specjalny klucz do tego lub jakby "duże kombinerki" żeby to jakoś chwycić - tego nie polecam, bo można uszkodzić gumową osłonę. Wkręcasz to, wkładasz klocki i wszystko.

Z tym otworem to trochę nie rozumiem o co chodzi. Skoro tarcze nie pasuję to może złe kupiłeś ?

Masz jakiś symbol tych tarcz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tloczek z tylu jest wkrecany, a nie wciskany, co do zciagniecia tarcz to odkrecasz zacisk, i jarzmo i zchodzi bez problemu ewentualnie mozesz miec jeszczew srubki dwie male mocujace tarcze do piasty, moze jazma nie odkrenciles nie wiem jak jest w b6 bo nidy w b6 nie robilem, jezeli tarcza wystepuje z lozyskiem to musisz odkrecic ten imbus jesli tarcza jest bez lozyska to tak jak pisalem.

jak masz mozliwosc do rzuc fotke, albo niech sie wypowiedza ci co maja b6 i zmieniali tarcze z tylu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z fotka teraz ciężko, później będę jeszcze kombinować przy aucie to może zrobię foty. dobrze by było mieć screena z Etki, bo ten z vagcata jest średni...

sa i foty :)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/211552075f6a1b12.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d4bd7aa62f963170.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec masz tarcze osobno bez lozyska, zciagasz zacisk wyjmujesz klocki i odkrecasz jarzmo to to w co wsadzasz klocki, za nim zalozysz zacisk, jesli tarcza nie chce wtedy zejsc w rekach musiasz ja zbic gdyz mogla siasc korozja na piascie i przez to niechce zejsc, napisz jeszcze czy jak zciagniesz zacisk to tarcza kreci sie swobodnie a piasta stoi w miejscu czy kreci sie razem z piasta jak razem z piasta, to jest tak jak pisalem zapieczona i musisz uzyc sily ze by ja zciagnac. pamietaj ze pozciagnieciu tarczy musisz dokladnie wyszyscic piaste i przesmarowac smarem odpornym na temperature piaste jak i prowadniczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie się zapiekła z piastą i to konkretnie... klepałem trochę młotkiem w ale nie puściło. z przodu jak odkręcę kolo to mogę sobie tarcza kręcić ile dusza zapragnie, a z tylu ni chu chu. jeszcze jedna sprawa, środek starej tarczy jest inny niż w nowej, na zdjęciu dobrze to widać. martwi mnie to bo ten dekielek co chroni łożysko przed brudem nie będzie pasować :/ nie wiem czy czasami nie oddać tych tarcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmierz srednice otworu starej tarczy i nowej jesli bedzie taki sam to sa te tarcze tylko te co masz zamontowana to pewnie orginal i dla tego jest to wyciecie a na nowe nie masz bo jest z innej firmy, jesli srednica jest taka sam i wysokosc tarczy, i otwory na sruby to nie masz co zmieniac, zapusc jakims odrdzewiaczem piaste i w otwory na sruby, kilka razy niech postoi przez noc, i prubuj zciagnac, czasami trzeba uzyc mlotka i duzej sily ale tylko na starych tarczach, nowych nie mozna klepac bic ani sciskac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę się jeszcze raz - możesz napisać symbol tarczy, którą kupiłeś i jakiej jest firmy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza jest ta sama, nie musisz odkręcać tej śruby na imbus. Odkręć zacisk, potem jarzmo i jeśli tarcza nie chce zejść popsikaj w otworki wd 40 lub czymś podobnym a jak to nie pomoże to duży młotek i walisz ile sie da, stara tarcza moze popekac, a jak to nie poskutkuje to trzeba brać palnik i zagrzać tarczę w miejscu gdzie siedzi na piaście a następnie polać wodą i po kilku uderzeniach zeskoczy.

Dokładnie wyczyść piastę i posmaruj smarem miedziowym.

Tym imbusem rozkręciłbyś piastę i łożyska co jest nie potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne, że mogę :) przed zakupem sprawdziłem oznaczenie i są takie same. 8E0 615 601 D

wszystkie wymiary się zgadzają oprócz otworu w środku...

Czyli kupiłeś w ASO ?

Tarcze o numerze 8E0 615 601 D zostały wycofane w dniu 01.10.204 roku i jako część zastępcza są tarcze o numerze 8E0 615 601 Q.

Nie powinno być jednak problemu z otworem - nie wiem skąd to się u Ciebie wzięło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego dekiel nie wchodzi na tarcze tylko na piastę, widać że masz małe pojęcie o mechanice więc lepiej pojedź do mechanika niech ci zrobi. Czytaj dokładnie posty bo z tego co piszesz w kolejnych widać jak byś nie rozumiał co my piszemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem ATE jak wcześniej pisałem. więc chyba muszę je oddać

Masz numer tych ATE co kupiłeś ? Tylko numer ATE, a nie ORI.

Numer prawidłowy (odpowiednik numeru AUDI) to 24.0112-0148.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tloczek z tylu jest wkrecany, a nie wciskany,

tłoczek jest wkręcany i wciskany, najlepiej równocześnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...