Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne zachowanie zamka centralnego


ajuztam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Problem z zamkiem polega na tym ze za kazdym razem jak przekrece kuczyk w stacyjce to odzywaja sie wszystkie zamki. Wczesniej tak sie nie dzialo. Czy to jest normalne? Wszystko dziala ok tzn zamki jak i szyby sie zamykaja i otwieraja. Alarm dziala i nie wlacza sie sam. Po zamknieciu auta wszystkie zamki sa zamkniete a po otwarciu otwarte wlacznie z klapa i wlewem paliwa. Jest to dziwne i w ogole szkoda zamkow na takie bezsensowne wlaczanie sie. Z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo od niedawna. Podejrzewam że któraś wiązka w drzwiach przetarła się, bo w VAGu miałem sporadyczny błąd zamknięcia tylnych lewych drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to właśnie ten błąd to powoduje. Oczywiście kable w gumowej przelotce też trzeba sprawdzić. Ale powodem będą zimne luty lub/i zaśniedziała płytka w zamku. Rozwiązanie: prze lutować popękane luty, ewentualnie wyczyścić płytkę i psiknąć kontaktem. Lub ewentualnie wymienić dany zamek.:wink:

Jak będę miął chwilę zajmę się tą operacją u siebie.

Ja mam w trzech zamkach błędy i prawdopodobnie przez to nie potwierdza mi też kierunkami zamknięcia (oczywiście są inne powody też takiego przypadku - lecz nie u mnie), ale zamyka i otwiera wszystko pilotem i kluczykiem, tylko kiedy zamknę zamek przyciskiem przy klamce na drzwiach po kliknięciu otwarcia, to te drzwi które posiadają błędy się nie otworzą, trzeba ciągnąć dwa razy klamkę od wewnątrz lub otworzyć pilotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na razie wszystko działa, ale szwagier w Passacie B5 otwiera i zamyka auto zamkiem bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Passacie B5 jest trochę inaczej. A zamek jeśli nie był na pilota to się troszkę wyrobił po milionach przekręceń i może szaleć centralny zamykany z wkładki (ze stycznikiem zamknięcia). Znam podobny temat z Passatem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat. Chciałem wymienić zamek drzwi kierowcy bo zapadka czasem nie odbijała. Kupiłem jakiegoś chińczyka na allegro, założyłem i działał do czasu jak zamknąłem auto na centralny. Drzwi nie chciały się otworzyć. Wszystkie inne się otwierały prócz kierowcy. W końcu po kilku próbach się otworzyły. Wykręciłem zamek, sprawdziłem na sucho, działał. Włożyłem do auta i to samo. Do póki nie użyłem centralki drzwi się otwierały i zamykały normalnie. Myślę jakiś syf.

Kupiłem ori używkę. Na sucho działa. Zamontowałem do auta gra. Zamknąłem centralką d*pa. Drzwi nie otworzę. Podpiąłem vaga żeby sprawdzić błędy ale vag nie łączy się z centralką 35. Z wszystkim innym normalnie a z tym nie.:facepalm:

Zamek działa w środku słychać, widać, bolce czy linka normalnie idą ale nie zwalania się zapadka zamka. Na sucho chodziło ok puki nie użyło się centralki.

Co to może być, co mam robić? Mam dość. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wiązkę idącą do drzwi, być moze jakiś przewód jest przetarty i w pozycji zamkniętych drzwi traci kontakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niecały rok temu miałem wszystkie kable lutowane na nowo bo już się przecierały i głośniki świrowały to poszły wszystkie na nowo.

---------- Post dopisany at 23:17 ---------- Poprzedni post napisany at 23:15 ----------

NO i jest problem bo nie idzie drzwi otworzyć też teraz. Zamknęły się i d*pa. :facepalm: Odłączyłem aku na noc może coś sie zresetuje jak to jakiś błąd czy coś. Może coś to da. Z rana lecę do auta i jak się nie otworzy to się załamie. :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz możliwość to podmień centralkę, jak dalej nie będzie komunikacji to sprawdz wiązkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie raczej nie a nawet nie wiem w którym miejscu się znajduje. :facepalm: I wiązki nie mam jak sprawdzić bo drzwi sie nie otwierają a boczek jest założony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w ogolę to powinieneś połączyć się z 46, a nie 35. Do modułu komfortu są podpięte sterowniki w drzwiach. Jak połączysz się z 46 to sprawdź czy w polu extra widzisz numery sterowników. Jak masz tylko przód elektryke to będą 2 sterowniki, jak masz 4 el szyby to zobaczysz numery 4 sterowników. Jeżeli w module komfortu nie będzie błędów to będziemy dalej kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha to lecę do auta zobaczyć czy z tym się łączy. Elektrykę mam tylko z przodu. Za 5 min będę.

---------- Post dopisany at 23:47 ---------- Poprzedni post napisany at 23:38 ----------

Zero błędów. :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest tylko z drzwiami kierowcy, tak?. Sterowanie lusterkiem działa?(Dasz rade sterować lustrem pasażera, jak tak to CAN działa.)

Jaki jest objaw? Zamykasz samochód z pilota, i potem po otwarciu nie możesz otworzyć drzwi kierowcy? - wszystkie inne się otwierają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wszystko w drzwiach działa ale nie chcą się otworzyć po tym jak zamknę je centralką. Do póki nie zamknąłem centralką zamykałem i otwierałem normalnie. Zamknąłem i nie chcą się otworzyć. Reszta drzwi działa bez problemu wchodzę do auta ale od pasażera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ryglowanie nie chce się wyłączyć. Miałem u siebie to samo jak montowałem elektryczne szyby na tył. U mnie okazało się, że wtyczka w słupku nie była dobrze dociśnięta. Przez 2 dni jeździłem z zamkniętymi drzwiami, aż w końcu na dziurach wtyczka wskoczyła i otworzyłem drzwi. Analizując schemat podłączenia, brakowało jednego zasilania(w wiązce idą dwa przewody z 12V.)(szyba, sterowanie lusterek wszystko działało, tylko drzwi się nie dało otworzyć.)

Pewnie masz założony boczek? musisz jakoś otworzyć drzwi aby to ogarnąć:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem test wyjść i wszystko ok było. Tylko jak zdjąć boczek teraz? :facepalm:

Ale słychać w drzwiach jak ten mechanizm chodzi.

---------- Post dopisany at 08:10 ---------- Poprzedni post napisany at 00:15 ----------

Jedyny sposób to chyba rozciąć boczek bo inaczej się nie dostanie do środka drzwi. :wallbash:

---------- Post dopisany at 16:24 ---------- Poprzedni post napisany at 08:10 ----------

Rozjebałem boczek i jakoś otworzyłem drzwi. Sprawdziłem trzy zamki które mam i zawsze był inny efekt. Narazie założyłem zamek nowy chinol i tak. Działa zamek niby ok ale nie działa elektryka drzwi i takie błedy mk wywalił:

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 8E0 959 433 BA

Component and/or Version: Komfortgerát TA7 1310

Software Coding: 06976

Work Shop Code: WSC 63351

Additional Info: 8E1959801B Tőrsteuer.FS BRM 0002

Additional Info: 8E1959802B Tőrsteuer.BF BRM 0002

4 Faults Found:

00956 - Key 2

35-10 - - - Intermittent

01559 - Drivers Door

61-00 - Won't De-Safe

01801 - Door Warning Lamp: Drivers Side (W30)

57-00 - Electric Circuit Failure

01705 - Selection Switch for Mirror-Adjust (E48)

27-00 - Implausible Signal

01366 - Opened Due to Crash Signal

35-00 - -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu nie otworzysz kluczykiem z wkładki? Przecież to drzwi kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo się nie otwiera w b6 mechanicznie zamek od kierowcy tak jak w starych golfach tylko wszystko elektryka.

---------- Post dopisany at 16:43 ---------- Poprzedni post napisany at 16:40 ----------

Dobra narazie po output tests wywalił jeden błąd i elektryka działa.

1 Fault Found:

01366 - Opened Due to Crash Signal

35-00 - -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem że podczas przekręcania idzie impuls do MK - wtedy otwiera/zamyka zamki i że wystarczy delikatne ruszenie wkładki do tego, lecz nie wiem jak u Ciebie ale u siebie testowałem przy odłączonym akumulatorze zamykam i otwieram drzwi kierowcy kluczykiem z wkładki, więc mechanicznie ten zamek też się otwiera.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlacze sie pod temat.

A4 B6 2004

Drzwi pasazera przod. Zamek działa, zamyka, otwiera.Szyba dziala choc nie podnosi sie i nie opuszcza automatycznie tzn po mocniejszym nacisnieciu przycisku. lusterka dzialaja. Nie widzi otwartych drzwi: lampki w drzwiach nie swieca i na FISsie brak informacji. Podczas przekrecania zaplonu slychac trzaski z zamka lub zamkow tak jakby bylo ryglowanie. Po sprawdzeniu okazalo sie ze mikrostyk w zamku jest dobry i ma przejscie do samego sterownika w drzwiach.. kable w przelotce byly juz kiedys naprawiane i wygladaja na zdrowe. Ogolnie wyglada na to ze jest ich malo, 2 glosnikowe, plus, minus, 2 xCAN i 2 dolozone chyba od fotochromu.

Pytanie, czy sterowanie tymi drzwiami odbywa sie za pomoca tylko tych 2 kabli CAN i wszystkie operacje sa juz wykonywane przez sterownikw drzwiach?

czy moge podmienic sterownik z drzwi kierowcy i podlaczyc u pasazera i zobaczyc czy zaczna chodzic?

Na vagu taki blad:

1560

Po nocy gdy auto bylo cale mokre od wilgoci wrocilo wszystko do normy i jest dobrze.

Teraz znowu nie dziala tak jak byc powinno. Czyzby zimne luty w sterowniku? A moze szukac przyczyny jeszcze w innych drzwiach, w innych przelotkach? Chociaz w to watpie.

Edytowane przez bystry_p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...