Skocz do zawartości
IGNOROWANY

VP44 nie odpala po regeneracji


LeszekA6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od pewnego czasu auto ciężko odpalało gdy silnik był ciepły, do tego potrafił mocno zadymić po odpaleniu. Poza tym auto jeździło prawidłowo. Pompa trafiła do regeneracji gdzie wymieniono sterownik z czujnikami. Pompa wróciła a auta nie można odpalić. Kalibracja robiona dwa razy i nadal nic.

Układ paliwowy odpowietrzony idealnie a podczas kręcenia silnik nawet nie próbuje odpalać. Z przewodów przy wtryskach paliwo leci z widocznie słabym ciśnieniem. Dla porównania w drugim aucie widać że tam jest dużo większe ciśnienie. VCDS bloki 013 i 014 podczas kręcenia rozrusznikiem pokazują 0,00 mg/H.

Czy pomimo dwukrotnej kalibracji jest możliwość że z pompą nadal jest coś nie tak? Wcześniej auto jeździło więc problem z pompą. Reklamować VP44?

A może problem z immo?

Sprawa dotyczy A6 C5 2.5TDI z 2000r. więc nie ma tu jeszcze CAN i sprawa adaptacji raczej odpada. Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli srosz i wszystko janse. sprawdz jakie masz zaworki zwrotne ,jak sie świecą jak psu jajca na złoto to napisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Od pewnego czasu auto ciężko odpalało gdy silnik był ciepły, do tego potrafił mocno zadymić po odpaleniu. Poza tym auto jeździło prawidłowo. Pompa trafiła do regeneracji gdzie wymieniono sterownik z czujnikami. Pompa wróciła a auta nie można odpalić.

Czyli wysłałeś sprawną pompę wtryskową do regeneracji, a przysłali Ci popsutą :facepalm:

I pewnie jeszcze sporo wybecelowałeś :naughty:

A najprostszy sposób na likwidację tej przypadłości to koszt ok 20 PLN-ów za graty i dwie godzinki rezania :whistling:

Bardziej poprawny technicznie to wizyta u tunera na korektę map startowych, koszt ok. 400 PLN.

Troszkę szerzej o problemie :

http://a4-klub.pl/2-5-193/b5-afb-czujnik-temperatury-cieczy-chlodzacej-audi-odpalanie-a4-2-5-a-189186/

P.S. Mechaników którzy wciskają kit, że przy tej przypadłości trzeba pompę regenerować , wieszał bym za klejnoty :grin::grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że te auto było u 2 tunerów i poddali się po kilku dniach. A takie rzeczy robią bardzo często. Druga sprawa że to maskowanie problemu i nie mów że nie. Odłączenie czujnika temp. nie załatwiało do końca sprawy.

Dziś otrzymałem drugą pompę więc teraz tylko przekładka i będzie wszystko jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli problem był tylko z odpalaniem, długo kręcił, a jak już odpalił to puszczał białego bąka z niespalonego paliwa , to daje 99%, że było by po problemie:decayed:.

Ostatnio zrobiłem 2,5 tdi w A4 swojej bratanicy, tylko sterowane automatycznie z zacisku D+ alternatora, jest wniebowzięta :grin:

Była u kilku mechaników, też jej polecali regenerację pompy :naughty:

I nie jest to maskowanie problemu, tylko niekonwencjonalne przywrócenie auta do pełnej funkcjionalności , bez zbędnych wydatków :whistling::decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy w temp. poniżej +5 stopni szarpał silnikiem podobnie jak przy spalonych świecach? Bo i taki objaw był zimą. Też myślałem że zmiana map pomoże, a jednak rozłożyli ręce bo minimalnie lepiej odpalał ale nadal puszczał ogromną ilość dymu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poście napisałeś "Od pewnego czasu auto ciężko odpalało gdy silnik był ciepły, do tego potrafił mocno zadymić po odpaleniu. Poza tym auto jeździło prawidłowo".

Przyjąłem to jako brak innych problemów i niepokojących objawów, a to szarpanie silnikiem nie musiało być spowodowane uszkodzeniem pompy wtryskowej.

Sprawdzałeś świeczki, sprawność EGR-a i kompresję na garkach ?

Jak wyglądały korekcje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wymienione, prąd do nich dochodzi. EGR działa jak powinien a kompresja bardzo dobra. Wtryski robione i korekcje wyglądają bardzo zadowalająco. Do tego wyczyszczony dolot, zrobiony rozrząd, rozrusznik i nowy aku. Turbo praktycznie bez luzów i oleju a poziom oleju w silniku od wymiany do wymiany bez dolewania. EGR chyba by nie miał wpływu na odpalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR na odpalanie wpływu nie ma, ale na równą pracę tuż po odpaleniu i owszem, szczególnie podczas mrozów.

Jak silnik dostanie ciepłych spalin do kolektora ssącego to szybko zaczyna równo i miękko pracować, i nie kopci :whistling:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...