Michalmichalo Opublikowano 4 Lipca 2014 Opublikowano 4 Lipca 2014 Po zakupie auta zaniepokoiła mnie sprawa słabego wspomagania po rozgrzaniu silnika.Odkręciłem korek zbiorniczka kolor płynu był bursztynowy, więc postanowiłem ze podczas wymiany rozrzadu,przepłucze układ i wymienie płyn na Febi zielony minerał.Po całej operacji dalej to samo Dzis wymieniłem pompe na pewną używkę i znow wymieniłem olej.Bez zmian:kwasny: Moje podejrzenia padaja na płyn Febi,bo na zimnym silniku wspomagania działa dobrze ale wraz ze wzrostem temp zanika.Było tak na starej pompie jak i "nowej". Chce zakupic i zalac ori płyn z aso tylko nie wiem jaki G002000 czy zamiennik G004000M2 Przeczytałem mnóstwo tematów zwiazanych z doborem oleju i totalnie zgłupiałem Moze mi ktoś powiedzieć jaki olej kupic w ASO??
Mesiah Opublikowano 14 Lipca 2014 Opublikowano 14 Lipca 2014 Cześć. Kolego ruszyło się coś w temacie? U mnie jest dokładnie to samo. Magiel po pełnej regeneracji. Zalany Zielony Febi (wcześniej cały układ płukany także febi). Wszystko ładnie pięknie do pierwszej trasy. Wspomaganie zaczęło ginąc po ok 50km. Jak dojechałem do miasta i zacząłem schodzić poniżej 2.5 tys obrotów w ogóle ginęło. Jak silnik po nocy układ jest zimny kręci jak głupi i jest cisza , jak się rozgrzeje masakra. Wygląda to tak jakby płyn się robił za rzadki i układ nie wyrabiał. Powiem Ci , że zalałem wczoraj układ Mobilem ATF czerwonym i przeszło jak ręką odjął. Nic się nie dzieje , zero objawów. Nie wiem czemu wszyscy zalecają na pałę ten zielony febi. Napisałem do kilku firm które regenerują magle i odpowiedz była jedna , nie lać ani febi zielonego ani oryginału z aso. Wszyscy twierdzą wręcz , że na tych płynach magiel koroduję już po 2 latach i jest lipa. Polecają Mobila ATF i pochodne. Nie wiem o co chodzi. Może ktoś coś podpowie? Bym zapomniał. Dowiedziałem się od kolesia który siedzi w temacie dłuższy czas , że zamiast zielonego Febiego lepiej lać Total LHM (citroen) który spełnia te same normy a jest po prostu lepszy jakościowo. ---------- Post dopisany at 22:43 ---------- Poprzedni post napisany at 21:56 ---------- Jest jeszcze jedna opcja którą sam wypróbuje. Mianowicie oryginał z aso G004000M2. Wszyscy piszą na lewo i prawo , że to ten sam płyn który sprzedaję Febi ale to nieprawda. Ten z ASO jest gęściejszy i w ogóle inny na pierwszy rzut oka. Wcześniej w ASO sprzedawali bodaj G002000 ale został całkowicie zastąpiony przez G004000M2 (syntetyk). Może nie bez powodu wynikają u nas problemy skoro Febi jest mineralny i ma słabsze parametry w wysokich temperaturach. Także od siebie NIE POLECAM zielonego Febi bo to syf , sprawdzone na własnej i nie tylko skórze. Albo ASO albo ATF. Pisanie , że układ padnie po zalaniu innego niż zielony płyn to tez ściema. Podobno zielonego wymagały tylko pompy wspomagania firmy Koyo czy coś w tym stylu. Reszta może jeździć i na zielonym i na czerwonym (na czerwonym ciszej chodzi układ i ma większa wydajność). Nie jestem żadnym specem w tych sprawach i jest to tylko moje zdanie na podstawie tego co sam przerobiłem i wyczytałem.
Michalmichalo Opublikowano 15 Lipca 2014 Autor Opublikowano 15 Lipca 2014 Wspomaganie ruszyło na ori płynie z ASO,lecz nie na 100 %.Ori płyn porównując do febiego to przewaga,sama "konsystencja" jest o wiele inna o zapachu nie wspomne Czuje,że nie obejdzie się bez ATF-a.Polatam jeszcze troche i chyba zmienie.
Mesiah Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 Tak jak pisałem. Płyn a ASO to w ogóle inna liga. Dzwoniłem wczoraj do nich. Dostałem info , że mineralny był stosowany w grupie vag w autach do 2000r. Teraz minerał został wyparty całkowicie lepszym syntetycznym (mineralnego nie ma już w ofercie). Ogólnie mogą pojawić się problemy tylko na mocno wysłużonej pompie , jeśli z nią ok to po zalaniu syntetykiem powinna być duża różnica na + szczególnie w wysokich temp. Jedyny warunek , wymieniamy cały płyn na nowy a nie dolewamy do starego. Wsio w temacie. Jak pompa Ci zdycha lej ATF. Ja wypróbuję teraz ten z ASO (płukanka + wymiana). Coś czuję , że nie długo padnie Ci pompa i mnie także. Nie radze kupować podróbek za 200-300zl (max gear itp) bo to syf na maks 2 lata pracy. Tylko i wyłącznie ZF po pełen regeneracji (tak jak z maglownicami , płacisz 300-400zł i odsyłasz swoją uszkodzona). Innej opcji na lata nie ma.
Michalmichalo Opublikowano 16 Lipca 2014 Autor Opublikowano 16 Lipca 2014 Kolego nie kracz,że mi pompa padnie Na chwile obecna mam juz założoną drugą po bardzo małym przebiegu.Ja płukałem układ 3-krotnie febim,bo za kazdym razem jak spuszczałem płyn po 3-4dniach był koloru przepracowanego oleju silnikowego,dopiero po tym zalałem Ori z ASO. Oczywiście G004000M2.
slo Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 mam taki sam problem w b6. lać ATF czy ten citroena ?
Mesiah Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 Do B6 nie lej minerału. Tylko syntetyk , najlepiej G004000M2 to co kolega wyżej albo Febi 06161. Koniecznie płukanie układu dopiero zalanie właściwym. Jeśli koniecznie chcesz minerał to faktycznie co tańsze bo to wszystko to samo.
slo Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 nie chce mineralnego, chce lepszy, żeby dobrze śmigało
Mesiah Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 Skoro tak go polecasz i się na tym znasz to może sam go wypróbuję zamiast tego syntetyku z aso. Jak coś dam znać jakie będą efekty. Z tego co wyczytałem na forach cytryny kupować LHM firmy Total bo jest chyba najlepszy a omijać Delphi.
Dev Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 dokłądnie tylko Total, w ASO citroen ok 40zł za litr umyj benzyną ekstrakcyjną zbiorniczek wewnatrz ale musisz go wymontować
Mesiah Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 Ok dzięki za zainteresowanie. To chyba już wyjaśniło wszystkie wątpliwości w temacie.
wagabunda Opublikowano 18 Lipca 2014 Opublikowano 18 Lipca 2014 Witam, koledzy dopadła i mnie usterka. Wąż od pompy do maglownicy pęknięty (okazało się, że powrotny również). Kupiłem na portalu aukcyjnym u kolegi polecanego na naszym forum przewody ale od modelu b6 sprzedawca zapewnił że będzie chodził dobrze. Po zmianie przewodów nie ma już wycieku, ale niestety i wspomagania na wolnych obrotach przy ciepłym silniku, jak się dopali na zimnym to jest ale nie takie jak przed wymianą przewodów. Mechanik nie wypłukał układu teraz mam pomieszane płyny, czy tak drastycznie mogła spaść siła wspomagania. Mam pytanie do Was, czy ktoś z Was montował przewody z audi a4 b6 do b5 i czy wszystko działało.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się