Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nierówna praca, skaczące obroty 1.8t AVJ


macko

Rekomendowane odpowiedzi

słuchajcie mam pewien problem z owym nabytkiem,

a4 b6 1.8t avj 2001 dźwignięty na 270koni,

auto stało dobre dwa lata ... z walniętym turbo u Niemca pod chmurką :) wiec co ...zakupiłem :)

problem polega na tym ze jak auto schodzi z "ssania" to nierówno pracuje tak jak by się dosłownie na chwile zawieszał, praca wedle VCDS waha się miedzy 700 a 900 rpm.

do tej pory zrobiłem:

filtr paliwa

filtr powietrza

wyczyszczony cały dolot z intercoolerem,

nowe świece NGK,

nowe cewki BERU,

nowy zawór DV oraz wężyk podciśnieniowy,

wyczyściłem przepustnicę na błysk oraz czujnik w kolektorze dolotowym koło przepustnicy + adaptacja blok pomiarowy 060

jedyny błąd jaki widać w ECU to 16514 OXYGEN lambd B1 .... czary mary ... (pożyczyłem od kolegi sondę nową (ori VW) i niestety dalej ten sam błąd .... zaznaczam że sporadycznie na nowej jak i starej sondzie)

włączyłem bloki pomiarowe 015/016 i na cykl pokazuje 8 3 5 1 błędnych zapłonów,

panowie i o to prośba jak i pytanie co mogę jeszcze zrobić ?? jeśli logi to których bloków pomiarowych dynamiczne statyczne ... ?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobić logi, i może wyjdzie.

Sonda była dedykowana pod auto ??czy tylko ORI VW ?? bo to ma duże znaczenie.

Błąd na sondę może mieć wskazanie na uszkodzony katalizator, wówczas będzie informacja o sondzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda ORI VW ale sprawdzana po katalogu ze do 1.8t AVJ się nadaje ....

powiem szczerze ze katalizator tez podejrzewałem bo jak turbo klękło to olej wysrało niestety w wydech ... pierwsze 100km które zrobiłem to w towarzystwie niebieskiego dymu,

jak logi robić to które bloki pomiarowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi niestety nie pomoge, nie wiem niech ktoś się wypowie, ale co do oleju a układzie wydechowym to jak najbardziej to mogło zdecydowanie uszkodzić kat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logów jeszcze nie zrobiłem bo chwilowo z czasem kiepsko .... ale mam jeszcze jedna wątpliwość ... dziś przy 28 stopniach w cieniu ... auto stoi na słońcu wiec jakieś 40 podejrzewa, odpalam i pierwsze co 1200 obrotów ... czy powinno włączać się ssanie przy tej temp. na zewnątrz ?

---------- Post dopisany at 23:02 ---------- Poprzedni post napisany at 14:15 ----------

dziś panowie zobaczyłem ze pod kolektorem dolotowym poci się rura odmy ... po zdjęciu rozleciała się na kawałki ... jutro serwis i zamawiam nową ... możliwe ze to jest bolączką

---------- Post dopisany 24-07-2014 at 00:04 ---------- Poprzedni post napisany 18-07-2014 at 23:02 ----------

panowie problem rozwiązany ....

uwalona była rura od odmy ... cześć od bloku pod kolektorem ssącym,

części jakie wymieniłem "ETKA"

06A 103 213 F

N 904 673 01

058 103 247

035 103 247

koszt 188zł serwis

dzięki za pomoc i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...