Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z tempomatem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z tempomatem, nie działa.

Sprawdziałem w VAG czujnik sprzegła, hamulca, manetki. Wszystko działa, tempomat aktywowałem, lecz pomimo tego podczas jazdy tempomat sie nie załącza.....

Ktoś pomoże?

Opublikowano

Rozumiem ze tempomat aktywowałeś w ecu silnika i w module kierownicy?

Opublikowano

aktywowałem w VAG wg instrukcji która znalazłem w internecie. Zastanawiam się czy zmiana kierownicy mogła mieć coś z tym wspólnego że to przestało działać?

Opublikowano

Mogła. Montujac u siebie po zmianie modułu walnalem się w kodowaniu. Kiera była trojramienna, kodowanie na zwykłą standardową. Niby żadna różnica, obie bez multifunkcji jednak tempomat nie działał. Po zmianie kodowania tempomat ruszył.

Wysłane z mojego GT-i9100 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Bez mf tempo zadziala pod warunkiem ze sie odpowiednio zakoduje modul kiery.

Opublikowano

a podpowiecie jak mam to zrobić ? bo znalazlem tylko informacje o kodowaniu tempomatu, ale komputer go normalnie wykrywa

Opublikowano
Po złożeniu wszystkich elementów i uruchomieniu testu auta (przekręceni kluczyka w stacyjce o pół obrót) pokaże nam się błąd hamulców' date=' ESP, airbaga w licznikach. Ostrzeżenie o poduszce samo powinno zniknąć, nie powinniśmy się tym martwić.

Podłączamy vag-coma i wchodzimy do 16-Steering Wheel, zobaczymy następujące błędy :

01794 - Control Module: Incorrect Chassis (VIN) Number

W przypadku 01794 należy przeprowadzić procedurę przyuczenia nowego Vin.

Prawdopodobnie pojawią się dodatkowo inne błędy, na przykład o zakodowanym tempomacie (możemy nie mieć, my wczoraj nie montowaliśmy).

Remedium na to jest oczywiście poprawne zakodowanie modułu pod nasze auto (16-Steering Wheel -> Recode): Mój Recode to 00042 oczywiscie gdy wczesniej włozyliśmy manetke od tempomatu, wpisujemy to w pierwszą kratke która bedzie i robimy DO IT

Wszystko brałem Category:Fault Codes - Ross-Tech Wiki

* 0?xxx: Kierownica

o 0 = standardowa (bez multifunkcji)

o 1 = kierownica trójramienna (sportowa)

o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia

o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu

o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem

o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem

* 0x?xx: Opcje

0 = Manualna przekładnia

o +1 = Tiptronic

* 0xx?x: Opcje komputera pokładowego i tempomatu

o 0 = komputer pokładowy i tempomat nie zainstalowane

o 1 = komputer pokładowy zainstalowany

o 2 = tempomat zainstalowany

o 4 = komputer pokładowy i tempomat zainstalowane

* 0xxx?: tylna wycieraczka (zależne od rodzaju nadwozia)

o 1 = tylna wycieraczka nie zainstalowana (Sedan/Cabriolet)

o 2 = tylna wycieraczka zainstalowana (Avant)

Dodatkow przyuczenie VINu :

W grupie 16-Steering Wheel

wchodzimy w adaptację,

wybieramy kanał 81,

wpisujemy 00111

i zachowujemy.

03-ABS Brakes (na włączyonym samochodzie, zeby wspomaganie działało)

Korzystamy z tej informacji na ross-tech.com

Pojawią się błędy :

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 517

Component: ABS/ESP front 3429

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

2 Faults Found:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -

00778 - Steering Angle Sensor (G85)

66-10 - Not Matched - Intermittent

Należy wejść do grupy 03-ABS i wykonać wszystkie trzy czynności bez wychodzenia przy włączonym zapłonie :

Wcisnąć przycisk LOGIN, wpisać Login, który utworzymy na podstawie poniższych informacji : Mój login 09555

Note #1: Po zalogowaniu się, nalezy przeprowadzić kodowanie modułu.

Note #2: Dla silnika BFB, hamuców 1LT (opcje) i Multitronika potrzebny jest login 09399 .

* 0?xxx: Model auta

o 9 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 2 = Brembo 17" (PR-1LJ)

o 3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 4 = HP2 16" (PR-1LX)

o 4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG)

o 5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 6 = C54 (PR-1LZ)

* 0xx?x: Silnik

o 5 = 4/6 Cyl. Diesel

o 7 = 4/5 Cyl. benzyna

o 9 = 6/8 Cyl. benzyna

* 0xxx?: Skrzynia biegów

o 5 = Manualna

o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)

o 9 = Multitronic

**** W naszym przypadku : Audi A4, hamulce FN3 15", diesel, manual, loginem jest : 09555

Audi A4 , hamulce FN315" , benzyna ,manual , loginem jest : 09575

Od razu po zalogowaniu się przechodzimy do RECODE (pierwsza kratka) i kodujemy :

Układamy CODE z poniższych informacji

* 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model)

o 4 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 1 = C54 (PR-1LZ)

o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 3 = HP2 16" (PR-1LX)

o 3 = FNR 16" (PR-1LG)

o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ)

* 0xx?x: Silnik

o 5 = 4/6 Cyl. Diesel

o 7 = 4/5 Cyl. Benzyna

o 9 = 6/8 Cyl. Benzyna

* 0xxx?: Skrzynia biegów

o 5 = Manulana

o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)

o 9 = Multitronic

**** W naszym przypadku do zakodowania potrzebowaliśmy : 04255

Z tym miałem najwiecej problemów (najlepiej właczyc samochod)

Nie wychodząc wykonujemy procedurę kalibracji czujnika skrętu kierownicy (G85) :

Wchodzimy do grupy 03-ABS Brakes

[Fault Codes - 02] i [Done, Go Back]

Skręcamy kierownicą co najmniej 30° w lewo i z powrotem.

Wchodzimy do : [Meas. Blocks - 08]

Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-)

Specification: 0.0 °

Tolerance (when straight): ±5.0 °

[Done, Go Back]

[Login - 11]

Wpisz 40168

[Do It!]

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]

Nie powinno być już żadnych błędów

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

Mi sie pojawił taki błąd

ale to poporstu trzeba wyjechac i mocniej zahamować i kontrolka gasnie

i błedu juz nie ma

Control Module Part Number: 8E0 614 517

Component and/or Version: ABS/ESP front 3429

Software Coding: 04255

Work Shop Code: WSC 00000

1 Fault Found:

01486 - System Function Test Activated

35-00 - -

46 - Comfort System

tu nie trzeba sie przejmowac wystarczy włożyc kluczyk i nacisnąc guzik

Okazało się, że pojawiły się błędy w tym sterowniku.

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 959 433 AR

Component: Komfortgerát T85 1310

Coding: 06976

Shop #: WSC 63351

2 Faults Found:

00955 - Key 1

35-00 - -

00956 - Key 2

35-00 - -

Korzystamy z informacji na ross-tech.com

Wchodzimy do grupy 46-Comfort system, wybieramy adaptacje [Adaptation -10],

wpisujemy kanał 21.

[Read]

Wybieramy pozycję w pamięci sterownika jaką ma zajmować kluczyk (na przykład '3', czyli trzeci klucz)

[Test]

Teraz musimy wcisnąć dowolny przycisk na wybranym kluczu.

Blok w kanale 21 zmieni się z Not Recogn. na Recognized.

[save]

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

u mnie te błedy sie nie pojawiły

ale kluczyk nie działał

Aktywacja Tempomatu

Wchodzimy w ENGINE

[select]

[01 - Engine]

[Login - 11]

Enter 11463 to activate cruise control

[Do It!]

i powinno wszystko działać

Wszystkie niezbędne części do zamontowania kierownicy MF zamiast standardowej czteroramiennej w b6 wraz z dołożeniem tempomatu.

Poniżej podaję numery i zdjęcia poszczególnych elementów (bardzo pomocne przy kompletowaniu):

1). Poduszka z MF: 8P0 880 201 K

2). Moduł kierownicy: 8E0 953 549 L lub 8E0 953 549 N (nie S i nie F)

3). Taśma kierownicy: 8E0 953 541 D lub 8E0 953 541 E (16 pinowa)

4). Wiązka do Airbaga: 8E0 971 589 S

5). Moduł trapezowy (montowany w kierownicy): 61340390B

6). Wiązka do MF: 8Z0 971 589 E

7). Manetka do tempomatu: 8E0 953 521 D

http://e-nexto.com.pl/AUDI/a4/mf-foto2.jpg

Montaż i kodowanie jak w pierwszej wiadomości tego wątku.

W razie pytań lub problemów piszcie - pomogę...

PS - Efekt u mnie:

http://e-nexto.com.pl/AUDI/a4/mf.jpg

Instrukcja pre_pl

Poprawki Boberek

Dzięki alvaro za support przy airbagu.

Materiał powstał dzięki współpracy sasha , pre_pl i Boberek

Wysłane z mojego GT-i9100 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Wiec tak, błedów zadnych nie ma. win wszedzie zakodowany, zrobilem jak kazałeś i tempomat nadal nie działa.... W blokiu engine/ 66 wszysttkie wskazniki chodzą. Juz nie wiem co jest grane....

Opublikowano

Wchodzimy w ENGINE

[select]

[01 - Engine]

[Login - 11]

Enter 11463 to activate cruise control

[Do It!]

Jesteś pewien że ten krok się udał?

U mnie były z tym problemy, chyba z racji chińskiego kabla udało się dopiero po kilkunastu próbach.

Jeśli jak mówisz sprawdziles czujniki oraz manetke i jest ok to nadal bym obstawial coś z kodowaniem. Może wrzuć autoscan z vag/vcds? Tam pokazywalo kodowania sterowników oraz błędy, może ktoś czegoś się w tym dopatrzy...

Wysłane z mojego GT-i9100 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Błędów w module kierownicy tez nie ma?

Opublikowano

zero jakichkolwiek błedów. mam tylko bledy spalonej zarówki i nie zakodowany climatronic

Opublikowano

Bloki pomiarowe manetki? Może manetka uwalona.

Opublikowano

czytaj wyzej, manetka i czujniki sprzegla, gazu sprawne

Opublikowano

Zrób auto-scan w vcds i wrzuć nam logi, może tam coś znajdziemy. U mnie było to samo, wszystko działało, ale tempomat się nie załączał, dopiero po kodowaniu w ecu odpalił, ale jak to robiłeś i się powiodło to nie wiem :eusathink:

Opublikowano

Dowiedziałem się że auto ma jakiegoś chipa, gdzieś na forum znalazłem że to może być powodem nie działania tempomatu. Jest na forum gdzies ten temat

---------- Post dopisany 22-07-2014 at 14:36 ---------- Poprzedni post napisany 20-07-2014 at 14:01 ----------

Temat do zamkniecia, wymiana komputera załatwiła sprawę

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...