Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ubytki ze zbiorniczka, B5 AJM


ppaziuu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam mianowicie taki problem,

po przejechaniu trasy okolo 600km wywala mi cale borygo ze zbiorniczka, ..

co najlepsze, to to ze wywala go tedy gdzie standardowo powinno uchodzic cisnienie ze zbiorniczka, od dolu tzw zawor bezpieczenstwa,

zakupilem nowy oryginalny zbiorniczek, wymienilem, .. korek przekladalem od innej Audi, i nadal to samo,

co jest odpowiednie za regulacje cisnienia w ukadzie .. ?

po odkreceniu korka zasysa sie spora ilosc powietrza i plyn w zbiorniczku wzrasta,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei: za regulację ciśnienia odpowiada korek. Ma utrzymywać ciśnienie w układzie coś chyba koło bara i wyrównywać ciśnienie kiedy płyn stygnie i pojawia się w układzie podciśnienie.

Przyczyny wywalania płynu: zapowietrzony układ - kiedy w układzie chłodzenia masz powietrze które ulega dużym zmianą objętości w zależności od temperatury (w przeciwieństwie do płynu) wtedy taki "bąbel" powietrza w raz z nagrzewaniem auta "rośnie" i wypycha płyn. Inną możliwością są przedmuchy - kiedy do układu chłodzenia dostaje się kompresja z silnika. Wtedy zazwyczaj węże twardnieją dość szybko po odpaleniu.

Odkręć korek w zbiorniku, odpal auto i obserwuj co będzie działo się z płynem. Jak cały czas poziom będzie się podnosił i opuszczał w raz z wydostawaniem się gazów, plus czasem da się wyczuć zapach spalin w zbiorniku to odpowiedź masz jasną.

A tak po za tym: płynu nie zagotowałeś? W jakich warunkach to się dzieje? Cały czas? Podaj więcej szczegółów.

---------- Post dopisany at 09:25 ---------- Poprzedni post napisany at 09:23 ----------

PS: podejrzewam że zbiornik kupiłeś całkiem nie potrzebnie. Na dole masz tylko rurkę którą spierniczy płyn który wydostanie się przez korek - Obejrzyj dokładnie zbiornik to zobaczysz jak to wygląda - chyba że masz coś nietypowego, ale sądzę że mówisz o zbiorniku z polifta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

tak mowie o zbiorniku z polifta,..

jak jest korek tam obok gwintu jest ujscie takie, i pod spoem jest taka mala rurka, .. i tamtedy mi ucieka, ..

zauwazylem ze przy ciezkiej nodze przy wysokich obrotach zaczyna sie to dziac, .. i na rozgrzanym silniku, ..

standardowo po odpaleniu na podszybiu slychac takie jakies przelewanie plynow,

..

zbiornik nie potzebnie .. dalej to samo sie dzieje, ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Cię straszyć ale te objawy wskazują na usterkę uszczelki pod głowicą albo samej głowicy.

Dokładnie sprawdź działanie termostatu, czy nie zacina się.

Rozgrzej auto, włącz kanał 49 na climatroniku. Depnij parę razy autem i zobacz czy temperatura gwałtownie nie wzrośnie oraz czy nie wywali płynu.

Możesz mieć mikro przedmuch kompresji do kanału wodnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też miałem takie objawy jak ppaziuu tyle że działo się to jakieś 4 miesiące temu i ubywało mi więcej płynu, nagle przestało poziom się ustatkował, zrobiłem jakieś 5tys km i znowu wywaliło cały płyn ze zbiornika :(

I teraz może to być wina korka ?? ciśnienie powinno uchodzić korkiem a nie zaworem bezpieczeństwa w zbiorniku wraz z płynem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cisnienie przewaznie uchodzi korkiem dlatego jest sykniecie przy odkrecaniu korka nie kroccem od zbiornikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...