Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima załacza się tylko na skenude oraz błedy klimatyzacji.


marcinz17

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mój problem polega na tym, że po każdym odpaleniu silnika mogę tylko raz załaczyć klimę która po sekundzie się wyłącza(wiatrak klimy tez tylko chwile chodzi). Sprężarka działa była podłączana na krótko i powiedziano mi, że jest okej, czynnik też jest. Byłem u mechanika sprawdzono na komputerze błędy i wyskoczyły :

1. 00786-czujnik temp. w podsufitce ( G86 ) Przerwa w obwodzie/ zwarcie do zasilania.

2. 00800-czujnik temp. dmuchawy świeżego powietrza (G109) Przerwa w obwodzie/ zwarcie do zasilania.

3. 01272-silnik klapy środkowej powietrza-V70. zablokowane lub brak napięcia - przejściowy

4. 00603-silniczek klapy odmrażacz/nawiewu na nogi-v85. zablokowane lub brak napięcia

5. 01274-klapa przepływu powietrza, silnik-V71. zablokowane lub brak napięcia

6. 01270-sprzęgło magnetyczne klimatyzacji (N25) zbyt duże odchylnie prędkości obrotowej silnika-przejściowy

Odnosząc się do 3/4/5 pkt. to wszystkie nawiewy działają poprawnie. (jeżeli o to chodzi)

Odnosząc się do 6 pkt. to sprężarka była sprawdzana jak pisałem i sprzęgło podobno działa poprawnie.

A błędy które sam sprawdziłem sam na klimatorniku to :

29.2 - Detekcja poślizgu paska "hard", ciągła

13.5 - Klapa nogi/odszraniacz, ciągła blokada

02.1 - (G86) czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągła przerwa

07.1 - (G109) Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągła przerwa

Mam do was ogromną prośbę żebyście mi jakoś pomogli/doradzili co może być prawdopodobnie uszkodzone albo jak sprawdzić czy działa poprwanie czy nie działa.

Moje audi jest z 95'r. i nie mam wyświetlanej temp. zewenętrznej w razie jak by ktoś chciał wiedzieć.

Proszę o pomoc i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wejdziesz w VAGu w klimę, to będzie w u góry. Coś w stylu 8D0 820 043H.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest pewien problem ponieważ sam osobiście nie posiadam VAGa a znowu jechać do mechanika po raz 3 i wydawać kolejne minimum 50 zł to szkoda. Wyciągnąłem sterownik ale prawdopodobnie ktoś zerwał naklejkę.

Zdj. :

DSC_0020_Kopia.jpg

DSC_0021_Kopia.jpg

DSC_0022.jpg

Może po wyglądzie jakoś ocenicie model sterownika. Zdziwiło mnie to, że z tyłu sterownika gdzie są wejścia na złącza jest to oklejone sylikonem albo czymś podobnym, to normalne?

Jest jeszcze inny sposób jeżeli nie możecie ocenić po wyglądzie nr sterownika inny sposób poza sprawdzeniem przez VAGa tego?

Dziekuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób zdjęcia panela od przodu - tak żeby było widać przyciski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, myślałem, że masz panel od polifta - tak nie jest. Jednak może to być panel od C4 - wtedy jego nr rozpoczynałby się na 4A0... To uzasadniałoby pierwsze 2 błędy, bo tych czujników po prostu w Twoim aucie nie ma. Proponuję, żebyś skoczył na jakiegoś spota i skasował błędy, ewentualnie podmienił panel na 100% właściwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem żebym podjechał na komputer (VAGa) i skasował błędy, i odrazu zobaczył nr sterownika i jak by nie pomogło to zmienił cały sterownik tak? Czy sam panel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panel i sterownik to jedna część. Jak podłączysz VAGa, to będziesz miał nr sterownika. Jeśli będzie się zaczynał na 4A0, to podmieniłbym na 8D0, pokasował błędy, zrobił adaptację i sprawdził, czy wszystko działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem wszystko i dziękuję ci bardzo zrobię to wszystko jak wrócę z urlopu. Tylko chciał bym wiedzieć co to jest i jak zrobić adaptacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego potrzebujesz VAGa. Wchodzisz w moduł klimatronika, dalej basic settings i grupa 1. Silniczki sobie chodzą i po chwili w każdym polu powinno pokazać się 0. Potem jeszcze dla pewności możesz odczytać błędy. Jak przełożysz inny steronik do swojego auta to upewnij się jeszcze, że ma odpowiednie kodowanie. Jeśli nie ma, to będziesz musiał go zakodować. To nic trudnego, dokładna instrukcja jest w dziale Diagnostyka VAG w jednym z podwieszonych wątków (Kodowanie sterowników).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy gdybym kupił taki kabel diagnostyczny:

SN58 INTERFEJS KABEL DIAGNOSTY VAG USB OBD VW AUDI (4451040223) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

i ściągnął program jakiś diagnostyczny to mógłbym te wszystkie czynności wykonać co opisałeś powyżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 95' byly takie panele wiec napewno jest od tego auta i nikt raczej nie kombinowal. skasuj bledy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczny panel z wyglądu, ale jego nr zaczynał się na 4A0 i wg etki był od C4. Wyświetlało identyczne błędy czujników, których w aucie nie miałem (tego w podsufitce szukałem kilka razy). Po wymianie na panel dobrany wg etki pod moje aut - jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten program '' etka'' to mogę ściągnąć z internetu czy wy możecie mi sprawdzić jeżeli posiadacie taki program jaki powinienem mieć sterownik? I czy programy diagnostyczne bez problemu pobiore z internetu bez płatne? Bo jeżeli nie to nie widzę sensu kupowanie przewodu vag.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...