marcinz17 Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 Witam. Mój problem polega na tym, że po każdym odpaleniu silnika mogę tylko raz załaczyć klimę która po sekundzie się wyłącza(wiatrak klimy tez tylko chwile chodzi). Sprężarka działa była podłączana na krótko i powiedziano mi, że jest okej, czynnik też jest. Byłem u mechanika sprawdzono na komputerze błędy i wyskoczyły : 1. 00786-czujnik temp. w podsufitce ( G86 ) Przerwa w obwodzie/ zwarcie do zasilania. 2. 00800-czujnik temp. dmuchawy świeżego powietrza (G109) Przerwa w obwodzie/ zwarcie do zasilania. 3. 01272-silnik klapy środkowej powietrza-V70. zablokowane lub brak napięcia - przejściowy 4. 00603-silniczek klapy odmrażacz/nawiewu na nogi-v85. zablokowane lub brak napięcia 5. 01274-klapa przepływu powietrza, silnik-V71. zablokowane lub brak napięcia 6. 01270-sprzęgło magnetyczne klimatyzacji (N25) zbyt duże odchylnie prędkości obrotowej silnika-przejściowy Odnosząc się do 3/4/5 pkt. to wszystkie nawiewy działają poprawnie. (jeżeli o to chodzi) Odnosząc się do 6 pkt. to sprężarka była sprawdzana jak pisałem i sprzęgło podobno działa poprawnie. A błędy które sam sprawdziłem sam na klimatorniku to : 29.2 - Detekcja poślizgu paska "hard", ciągła 13.5 - Klapa nogi/odszraniacz, ciągła blokada 02.1 - (G86) czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągła przerwa 07.1 - (G109) Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągła przerwa Mam do was ogromną prośbę żebyście mi jakoś pomogli/doradzili co może być prawdopodobnie uszkodzone albo jak sprawdzić czy działa poprwanie czy nie działa. Moje audi jest z 95'r. i nie mam wyświetlanej temp. zewenętrznej w razie jak by ktoś chciał wiedzieć. Proszę o pomoc i pozdrawiam
marcinz17 Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Opublikowano 26 Lipca 2014 Chodzi o jakieś nr klimatronika? Jeżeli tak to jak mogę je sprawdzić?
Ossek Opublikowano 26 Lipca 2014 Opublikowano 26 Lipca 2014 Jak wejdziesz w VAGu w klimę, to będzie w u góry. Coś w stylu 8D0 820 043H.
marcinz17 Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Opublikowano 26 Lipca 2014 Jest pewien problem ponieważ sam osobiście nie posiadam VAGa a znowu jechać do mechanika po raz 3 i wydawać kolejne minimum 50 zł to szkoda. Wyciągnąłem sterownik ale prawdopodobnie ktoś zerwał naklejkę. Może po wyglądzie jakoś ocenicie model sterownika. Zdziwiło mnie to, że z tyłu sterownika gdzie są wejścia na złącza jest to oklejone sylikonem albo czymś podobnym, to normalne? Jest jeszcze inny sposób jeżeli nie możecie ocenić po wyglądzie nr sterownika inny sposób poza sprawdzeniem przez VAGa tego? Dziekuję za odpowiedzi.
Ossek Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 OK, myślałem, że masz panel od polifta - tak nie jest. Jednak może to być panel od C4 - wtedy jego nr rozpoczynałby się na 4A0... To uzasadniałoby pierwsze 2 błędy, bo tych czujników po prostu w Twoim aucie nie ma. Proponuję, żebyś skoczył na jakiegoś spota i skasował błędy, ewentualnie podmienił panel na 100% właściwy.
marcinz17 Opublikowano 27 Lipca 2014 Autor Opublikowano 27 Lipca 2014 Czyli rozumiem żebym podjechał na komputer (VAGa) i skasował błędy, i odrazu zobaczył nr sterownika i jak by nie pomogło to zmienił cały sterownik tak? Czy sam panel?
Ossek Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 Panel i sterownik to jedna część. Jak podłączysz VAGa, to będziesz miał nr sterownika. Jeśli będzie się zaczynał na 4A0, to podmieniłbym na 8D0, pokasował błędy, zrobił adaptację i sprawdził, czy wszystko działa.
marcinz17 Opublikowano 27 Lipca 2014 Autor Opublikowano 27 Lipca 2014 Rozumiem wszystko i dziękuję ci bardzo zrobię to wszystko jak wrócę z urlopu. Tylko chciał bym wiedzieć co to jest i jak zrobić adaptacje.
Ossek Opublikowano 28 Lipca 2014 Opublikowano 28 Lipca 2014 Do tego potrzebujesz VAGa. Wchodzisz w moduł klimatronika, dalej basic settings i grupa 1. Silniczki sobie chodzą i po chwili w każdym polu powinno pokazać się 0. Potem jeszcze dla pewności możesz odczytać błędy. Jak przełożysz inny steronik do swojego auta to upewnij się jeszcze, że ma odpowiednie kodowanie. Jeśli nie ma, to będziesz musiał go zakodować. To nic trudnego, dokładna instrukcja jest w dziale Diagnostyka VAG w jednym z podwieszonych wątków (Kodowanie sterowników).
marcinz17 Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Opublikowano 29 Lipca 2014 Czy gdybym kupił taki kabel diagnostyczny: SN58 INTERFEJS KABEL DIAGNOSTY VAG USB OBD VW AUDI (4451040223) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. i ściągnął program jakiś diagnostyczny to mógłbym te wszystkie czynności wykonać co opisałeś powyżej?
Magicbattle Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 w 95' byly takie panele wiec napewno jest od tego auta i nikt raczej nie kombinowal. skasuj bledy
Ossek Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 Miałem identyczny panel z wyglądu, ale jego nr zaczynał się na 4A0 i wg etki był od C4. Wyświetlało identyczne błędy czujników, których w aucie nie miałem (tego w podsufitce szukałem kilka razy). Po wymianie na panel dobrany wg etki pod moje aut - jak ręką odjął.
marcinz17 Opublikowano 30 Lipca 2014 Autor Opublikowano 30 Lipca 2014 A ten program '' etka'' to mogę ściągnąć z internetu czy wy możecie mi sprawdzić jeżeli posiadacie taki program jaki powinienem mieć sterownik? I czy programy diagnostyczne bez problemu pobiore z internetu bez płatne? Bo jeżeli nie to nie widzę sensu kupowanie przewodu vag.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się