dr_eV 3 Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Witam, Jakiś czas temu miałem problem z wypadjącymi zapłonami na losowych cylindrach. Wymienione zostały świece, bo nie wiedziałem ile poprzedni właściciel na nich jeździł. Wymieniony został także MAF. W akcji oddajesz stary dostajesz nowy z jakimś tam rabatem o nr 0986 280 217 ( po otwarciu pudełka okazało się, że jest tylko naklejka z takim nr, a na obudowie jest oryginał tj. 280 218 063). Nic to nie dało, a winowajcą okazał się zaworek zwrotny odpowietrzający skrzynię korbową.(nr 035103245G w intercarsie dali taki HP112 281 czyli zamiennik). Myślałem, że wszystko jest ok. Niestety pojawia mi się błąd i czasami check zapala. 17544 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka zbyt uboga Dziś wracając do domu, znów się check zapalił, to po dojechaniu do parkingu zacząłem oglądać przewody. Okazało się, że cybant widoczny na zdjęciu był nie przykręcony. Pytanie w tym miejscu brzmi: od czego jest ten przewód i ten zawór przed nim? I czy on mógł być winowajcą? zrobiłem również parę screenów z Vag'a, robione parę dni temu: Druga część tematu to jakich bloków zrobić logi dynamiczne, aby sprawdzić czy wszystko w silniku jest ok? Między innymi nowy MAF, DV itp. oraz do jakich obrotów robić logi? Z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 216 Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Ten cybant raczej nie był winowajcą, zawór przed nim to n80 czy zawór od odpowietrzania zbiornika paliwa, zrób logi dynamiczne 002+033 020+118+115 na trójce od 1,5 tys do odcinki, wczesniej skasuj błedy nawet jak nic nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr_eV 3 Opublikowano 30 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Ok, jak zrobię to wrzucę. Zobaczymy czy po dokręceniu tego wężyka też wywali błąd. I ew. jeszcze wężyki na spokojnie posprawdzam. Chociaż mało prawdopodobne, bo przed wymianą wcześniej wspomnianych rzeczy, nie wyskakiwała za uboga mieszanka. Zrobiłem dziś logi statyczne bloków 001,032,033 zaraz po skasowaniu błędu... na dynamiczne warunków na razie nie ma. Grupy: 033,032,001 Grupy: 033,032,002 jak dodawałem gazu wartość spadała w 33 W weekend wrzucę dynamiczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 216 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Musisz oprócz logów dynamicznych, zrobić test szczelności dolotu kompresorem, i sprawdzic odme bo masz gdzieś dziure i ciągnie lewe powietrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr_eV 3 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Logi dynamiczne: http://vaglog.rtnet.pl/log_181701.html - 002,033 http://vaglog.rtnet.pl/log_181704.html - 020,118,115 http://vaglog.rtnet.pl/log_181702.html ta robiona jeszcze raz na autobanie jak się wracało, jw. szczelność będę w weekend sprawdzał.. zastanawiam, się czy ten zaworek wymieniony domyka do końca... bo to jakiś zamiennik był, a przed wymianą błędu nie było. Proszę o spojrzenie na logi. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 216 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Narazie nie pozostaje nic innego jak sprawdzić szczelność bo napewno jest gdzieś dziura , turbo wolno wstaje i niedoładowuje, jak załatasz wszystko to zrób kolejne logi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr_eV 3 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Ok, mam jeszcze pytanie odnośnie bloku 020, co w nim jest zawarte? i jakie wartości są poprawne? Co do dziury, to w którym miejscu może być ona najbardziej prawdopodobna? Bo jeżeli turbo wolno wstaje, to możliwe, że gdzieś w okolicy Turba? Ostatnie Pytanie, wg logów zawór dv sprawny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 216 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 20 czyli cofanie zapłonów idealnie byłoby gdyby była same zera, u Ciebie nie jest tak, ale tragicznie tez nie jest, rozwiąż problem błedu a moze kanał 20 sie poprawi, najlepiej sprawdzić cały dolot, szczególnie podciśnienia pod kolektorem i odme. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr_eV 3 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Ok, mam nadzieję, że w tygodniu znajdę trochę czasu i to posprawdzam dokładnie. Zacznę od odmy w okolicach zaworu 035103245G. Może tam coś poszło przy jego wymianie, jakiś stary przewód czy coś. Na razie dzięki i do usłyszenia. Znalazłem prawdopodobnie przyczynę lewego powietrza, z odmy była pęknięte kolanko 06A103213F (nr 2 na etce) , co z obudowy filtra do trójnika wchodzi.. w sumie jak się je złapało to się rozpadło... w 033 wartości oscylują miedzy +-4 %, w sumie bez logów dynamicznych już czuć, że przy 2k zaczyna się lepiej zbierać niż wcześniej.. logi zrobię i oczywiście wrzucę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek70 102 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Miałem też nieszczelność i powodem był pęknięty wąż (kolanko). Na twojej fotce po prawej stronie widać metalowe rurki, one na końcu mają gumowe kolanka. U mnie dziura była w tym dolnym co idzie do turba. Zobacz u siebie, może tam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr_eV 3 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 W sumie na razie wygląda ok bo wymianie tego kawałka odmy, auto się dobrze zbiera. Wczoraj wartości nie przekraczały 5 % na jałowym więc raczej jest w normie, dziś jak wrócę z pracy to zobaczę czy błędu żadnego nie wywalił, jeżeli tak to pozostaje dalej szukać Tym też , się przyjrzę w weekend jak osłona zrzucę na kanale Dzięki za sugestię . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 216 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 5% to jeszcze sporo, dobrze jeszcze obadaj dolot najlepiej by było sprawdzić kompresorem ale nie kazdy ma taka możliwość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr_eV 3 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Te 5 % byłom jak się prze gazowało i nogę z gazu się puściło, a tak to niecałe 3 wskakiwało, zaraz pójdę i kompa podłączę zobaczę czy coś nie wyskoczyło układ najlepiej kompresorem by było sprawdzić, ale niestety nie mam takiej możliwości. Zrobiłem logi statyczne Kanału 033,032 i 001 Pierwsze przyjechałem do mojej pod robotę i wyglądały tak: http://vaglog.rtnet.pl/log_182182.html Zgasiłem silnik i zanim pojechaliśmy odpaliłem jeszcze raz, były na początku ok jak dodałem gazu wygląda jak niżej: http://vaglog.rtnet.pl/log_182183.html I żem zgłupiał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 216 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Jest ok w 032 regulacje długoterminowe sa blisko zera wiec nie powinno byc już wiekszych nieszczleności, w 033 jest regulacja chwilowa tam wartości mają przeważnie wieksze odchyłki ale nie ma sie tym co martwić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr_eV 3 Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 w 032 bylo 1,3 % jak widac na logach ale spojrzę jeszcze po jakiejś dłuższej jeździe, ale tak jak piszesz wygląda na to, że nie ma większych nieszczelności. Ale jeszcze przejrzę tak dla pewności dolot od MAF'a do turbiny i za turbiną. Po dłuższej jeździe, tj. około 100 km korekta w 032 1,1 % sonda przed katalizatorem, za katalizatorem -0,4 %, więc jest już ok. Zostają jeszcze logi dynamiczne i sprawdzenie DV i zaworu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisc31 0 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2014 Panowie mam pytanie odnośnie tego zaworu 035103245G czy objawem jego usterki może być puszczanie powietrza w obie strony ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 216 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2014 Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fadros 0 Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 No to ja nieco podepnę się pod temat. Objawy podobne jak u kolegów wyżej. Zassany mocno korek, telepanie silnikiem. Gdy szczypcami zacisnę przewód gumowy np. 10 w ETCE z rys. 103-91 to silnik się stabilizuje. Lekko dmucha po odkręceniu korka. Dodatkowo też zaworek zwrotny nad ezektorem (07C133529A) puszcza w obie strony. Dopiero przy mocniejszym dmuchnięciu blokuje przepływ "pod prąd". Wymiana zwrotnego na 100%, ale czy 035103245G również wymieniać ? Skoro są takie objawy przy zaciskaniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 216 Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 Objawy wskazuja na uszkodzenie, jak nie wieszvczy wymieniac to wymontuj go i bedzie jasne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fadros 0 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 Zgadza się. Ze względu na niską cenę od razu kupiłem ten zaworek + jeden taki typowy zwrotny i się przydał... Tak więc uszkodzony był zawór odpowietrzający (co siedzi w trójniku przy obudowie filtra oleju) oraz jeden z jednokierunkowych, który zamontowany jest nad ezektorem. Teraz wolne obroty stabilne. Z obrotów schodzi dużo szybciej, raczej normalnie. Jedyny problem jaki pozostał - to podskakujący korek, nadal powietrze dmucha... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się