Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kilka pomocnych pytan na temat 2.4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Panowie chciałbym zrobić pomiar ciśnienia oleju, po zmianie oleju z półsyntetyka na fula

i przejechaniu kilku tys km. Tak dla spokojnego snu czy czasami się smok nie przytkał.

Mógłby ktoś podrzucić jakie są prawidłowe wartości, dla silnika 2.4 BDV zimnego i rozgrzanego?

Opublikowano

Według autodaty cisnienie na rozgrzanym to 2.5bara przy 2000obr

Opublikowano

Ok, dzieki.

Opublikowano

A gdzie i jak takie ciśnienie można sprawdzić?

Opublikowano

Wkręcasz manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju.

Opublikowano

A jakie powinno być prawidłowe podciśnienie w tym silniku?

Opublikowano

Ciśnienie oleju:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/305336-cisnienie-oleju/?p=4353309

4. 2.4 (AMM/BDV)

temperatura oleju: ok. 80st.C

ciśnienie na biegu jałowym: co najmniej 1,5 bar

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 2,5 bar

Sprawdzanie układu podciśnienia

Info z ELSY:
Niezbędne narzędzia specjalne, testery i urządzenia pomiarowe oraz wyposażenie
- Ręczna pompka podciśnienia -VAS 6213-

Przebieg czynności:
Wszystkie przewody podciśnieniowe w całym układzie podciśnienia sprawdzić pod kątem:
- Rys
- Uszkodzeń spowodowanych przez gryzonie
- Zgnieceń
- Porowatych miejsc i innych nieszczelności

Sprawdzić przewód podciśnieniowy do zaworu elektromagnetycznego i od zaworu elektromagnetycznego do danego podzespołu.

W przypadku zapisanej usterki w pamięci usterek sprawdzić przewody podciśnieniowe do danego podzespołu, ale również dodatkowo sprawdzić pozostałe przewody podciśnieniowe.

Jeśli nie można wytworzyć ciśnienia za pomocą ręcznej pompki podciśnienia -VAS 6213- lub ciśnienie od razu spada, sprawdzić szczelność ręcznej pompki podciśnienia i węży łączących.

Opublikowano

Dzięki za cenne informacje ale przydalo by mi sie info e powinmo wynosci podcisnienie na jalowych na przepustnicy

Opublikowano

Niestety tego nie napisali... a przewertowałem cały rozdział dot. silnika 2.4 :/

Opublikowano

Podepnę się pod temat...

Myślę nad kupnem silnika 2.4, ze skrzynia manualną i napędem Q pod założenie LPG.

Szukam opinii o tym silniku osób które je na co dzień używają.

Mój mechanik wyraził się, że to gówniany silnik bo "ciągle cieknął głowice"

Jak wygląda spalanie w tym aucie, jakie koszty przy wymianie rozrządu i innych eksploatacyjnych rzeczy ?

Pozdrawiam,

Opublikowano

2.4 + quattro = przekładka, fabrycznie nie było takiego tandemu w A4 B6 :hi:

Niech ten Twój mechanik wpierw się dowie jaki przebieg zrobiły nowe auta z tym silnikiem do momentu pierwszych wycieków a potem niech się zastanowi dlaczego nie jest w stanie osiągnąć tego samego efektu... bo w życiu czasem jest tak jak mówi przysłowie: maszyna gwizda, tylko operator pi.... :hi:

Opublikowano

Oczywiście 2.4 V6 w A6C6 :naughty:

Opublikowano

Mateusz wejdź na forum A6 to ci powiedzą.To nowa konstrukcja z rozrządem od grodzi.Tylko pojemność została ze starego.Trzeba uważać na ten rozrząd,Niby na łańcuchu ale jak był serwis LL i badziewny olej to padają napinacze i koszt potem za wszystko okolice 6 kafli :kwasny:;) albo i więcej.Ale na to nie ma reguły i w ogóle się nie musi posypać.Oprócz tego grubszych tematów brak.W LPG koszta całokształtu utrzymania powinny wyjść najtaniej w budzie C6.To tańsza alternatywa dla 3,0 tdi :) .Powiem szczerze,że nie bardzo spotkałem się z tematem wycieków w tym motorze w przeciwieństwie do starszych V6.Ale też przebiegi zacne wtedy :wink: .Są oferty z gazem tych 2,4 bez Q z nalotami 300+ za 26-27 tysi już.Więc mimo wszystko silnik raczej ok.2,4 Q to sobie trochę poszukasz bo większość to ośki :)

Opublikowano

Też zastanawiam się nad 2.4 z 1.9 . Czy warto , dzwięk silnika super w v6 , ale mam też brak doświadczenia przy tych silnikach i ile kosztuję gaz do tego motoru żeby nie płacic nie wiadomo ile :) ale zeby był zdrowy dla silnika .

Opublikowano

3,5-4 tysiące, max. 4200zł spokojnie wystarczy, pewnie da się taniej, ale to już musi być ktoś z polecenia, a nie pierwszy lepszy (najtańszy) gazownik.

Opublikowano

a odnośnie samego silnik 2.4 są też tak jak 1.9 niezniszczalne ?

Opublikowano

Jak dbasz, tak masz - klekota też zajedziesz prędzej czy później jak nie będziesz go szanował.

Wad konstrukcyjnych ten silnik nie ma.

Opublikowano

orientowałem się do gaz do 2.4 3k + np. staga

Opublikowano

O LPG pytaj w dziale do tego przeznaczonym, zorientuj się u kilku gaziarzy w okolicy jakich używają komponentów a forumowi fachowcy ocenią ile to jest warte ;)

Opublikowano

Ja za BRC dałem 3100 z wlewem pod klapka

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...