CCCO_fan Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Opublikowano 2 Listopada 2015 Witam. Panowie chciałbym zrobić pomiar ciśnienia oleju, po zmianie oleju z półsyntetyka na fula i przejechaniu kilku tys km. Tak dla spokojnego snu czy czasami się smok nie przytkał. Mógłby ktoś podrzucić jakie są prawidłowe wartości, dla silnika 2.4 BDV zimnego i rozgrzanego?
dangra992 Opublikowano 2 Listopada 2015 Opublikowano 2 Listopada 2015 Według autodaty cisnienie na rozgrzanym to 2.5bara przy 2000obr
Mlody:) Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 A gdzie i jak takie ciśnienie można sprawdzić?
CCCO_fan Opublikowano 3 Listopada 2015 Autor Opublikowano 3 Listopada 2015 Wkręcasz manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju.
dangra992 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 A jakie powinno być prawidłowe podciśnienie w tym silniku?
BeyerBrown Opublikowano 11 Grudnia 2015 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Ciśnienie oleju: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/305336-cisnienie-oleju/?p=4353309 4. 2.4 (AMM/BDV) temperatura oleju: ok. 80st.C ciśnienie na biegu jałowym: co najmniej 1,5 bar ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 2,5 bar Sprawdzanie układu podciśnienia Info z ELSY:Niezbędne narzędzia specjalne, testery i urządzenia pomiarowe oraz wyposażenie- Ręczna pompka podciśnienia -VAS 6213-Przebieg czynności:Wszystkie przewody podciśnieniowe w całym układzie podciśnienia sprawdzić pod kątem:- Rys- Uszkodzeń spowodowanych przez gryzonie- Zgnieceń- Porowatych miejsc i innych nieszczelności Sprawdzić przewód podciśnieniowy do zaworu elektromagnetycznego i od zaworu elektromagnetycznego do danego podzespołu. W przypadku zapisanej usterki w pamięci usterek sprawdzić przewody podciśnieniowe do danego podzespołu, ale również dodatkowo sprawdzić pozostałe przewody podciśnieniowe. Jeśli nie można wytworzyć ciśnienia za pomocą ręcznej pompki podciśnienia -VAS 6213- lub ciśnienie od razu spada, sprawdzić szczelność ręcznej pompki podciśnienia i węży łączących.
dangra992 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Dzięki za cenne informacje ale przydalo by mi sie info e powinmo wynosci podcisnienie na jalowych na przepustnicy
BeyerBrown Opublikowano 13 Grudnia 2015 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Niestety tego nie napisali... a przewertowałem cały rozdział dot. silnika 2.4 :/
cabanmat Opublikowano 28 Marca 2016 Opublikowano 28 Marca 2016 Podepnę się pod temat... Myślę nad kupnem silnika 2.4, ze skrzynia manualną i napędem Q pod założenie LPG. Szukam opinii o tym silniku osób które je na co dzień używają. Mój mechanik wyraził się, że to gówniany silnik bo "ciągle cieknął głowice" Jak wygląda spalanie w tym aucie, jakie koszty przy wymianie rozrządu i innych eksploatacyjnych rzeczy ? Pozdrawiam,
BeyerBrown Opublikowano 28 Marca 2016 Opublikowano 28 Marca 2016 2.4 + quattro = przekładka, fabrycznie nie było takiego tandemu w A4 B6 Niech ten Twój mechanik wpierw się dowie jaki przebieg zrobiły nowe auta z tym silnikiem do momentu pierwszych wycieków a potem niech się zastanowi dlaczego nie jest w stanie osiągnąć tego samego efektu... bo w życiu czasem jest tak jak mówi przysłowie: maszyna gwizda, tylko operator pi....
mirek31071977 Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Mateusz wejdź na forum A6 to ci powiedzą.To nowa konstrukcja z rozrządem od grodzi.Tylko pojemność została ze starego.Trzeba uważać na ten rozrząd,Niby na łańcuchu ale jak był serwis LL i badziewny olej to padają napinacze i koszt potem za wszystko okolice 6 kafli albo i więcej.Ale na to nie ma reguły i w ogóle się nie musi posypać.Oprócz tego grubszych tematów brak.W LPG koszta całokształtu utrzymania powinny wyjść najtaniej w budzie C6.To tańsza alternatywa dla 3,0 tdi .Powiem szczerze,że nie bardzo spotkałem się z tematem wycieków w tym motorze w przeciwieństwie do starszych V6.Ale też przebiegi zacne wtedy .Są oferty z gazem tych 2,4 bez Q z nalotami 300+ za 26-27 tysi już.Więc mimo wszystko silnik raczej ok.2,4 Q to sobie trochę poszukasz bo większość to ośki
nut3r93 Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Też zastanawiam się nad 2.4 z 1.9 . Czy warto , dzwięk silnika super w v6 , ale mam też brak doświadczenia przy tych silnikach i ile kosztuję gaz do tego motoru żeby nie płacic nie wiadomo ile ale zeby był zdrowy dla silnika .
BeyerBrown Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Opublikowano 5 Sierpnia 2016 3,5-4 tysiące, max. 4200zł spokojnie wystarczy, pewnie da się taniej, ale to już musi być ktoś z polecenia, a nie pierwszy lepszy (najtańszy) gazownik.
nut3r93 Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Opublikowano 5 Sierpnia 2016 a odnośnie samego silnik 2.4 są też tak jak 1.9 niezniszczalne ?
BeyerBrown Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Jak dbasz, tak masz - klekota też zajedziesz prędzej czy później jak nie będziesz go szanował. Wad konstrukcyjnych ten silnik nie ma.
nut3r93 Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Opublikowano 5 Sierpnia 2016 orientowałem się do gaz do 2.4 3k + np. staga
BeyerBrown Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Opublikowano 5 Sierpnia 2016 O LPG pytaj w dziale do tego przeznaczonym, zorientuj się u kilku gaziarzy w okolicy jakich używają komponentów a forumowi fachowcy ocenią ile to jest warte
piti82 Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Ja za BRC dałem 3100 z wlewem pod klapka Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się