Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zalewa Się. Dlaczego?


noxes

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Kupiłem za nieduże pieniądze B5 2.4 quattro w skórze i z manualem :D Niestety delikatnie uszkodzona, ale to nie o tym mowa. Mam problem z silnikiem,
Wyglada na to jakby zalewało go. Normalnie odpala, ale jak depnę w pedal gazu i przytrzymam to nie wejdzie na obroty, najpierw będzie szarpać, strzelać prychać i dopiero powoli wejdzie na obroty.
Jutro popatrzę do rozrządu jak wygląda.
Co do błędów była cała litania, aktualnie nie było, żadnych, choć przypuszczam, że później mogły pojawić się błędy bogatych mieszanek co akurat jest normalne.
Ktoś coś poradzi? Szkoda byłoby taki samochód na graty rozbierać ;(

Edytowane przez noxes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zrób tak odłącz aku odłącz sondę lambda i podłącz aku i odpalaj. Napisz o efektach :)

Edytowane przez neoxpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz mam,nawet jakiś z górnej pólki tam siedzi.

Ok papatrze sa sondy co i jak.

Czytałem gdzieś, że przestawiony rozrząd na którejś głowicy będzie dawał podobny efekt.

EDIT:

Po odłączeniu sondy nic się nie zmienia, swoją drogą czego tam jest jedna sonda?

Ktoś coś jeszcze? Logi raczej odpadają, samochód nie jeździ.

Edytowane przez noxes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przewody i świece na początek. Podłącz VAGa i sprawdź dokładnie błędy, one na pewno będą wskazówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


swoją drogą czego tam jest jedna sonda?

Jaki masz kod silnika? Wydaje mi się, że powinny być dwie sondy, po jednej na każdą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz gaz, a masz to może puszczać reduktor i podczas palenia zalewa silnik bo jest za bogato. Osobiście miałem taki przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz raczej wykluczam, można powiedziec, że jest cały czas tak samo.
Błędy później dodam, teraz piszę z telefonu. Z tego co pamiętam po pierwszym podłączeniu vaga wyszło min: czujnik położenia wałka, mieszanka za bogata, napięcie za niskie na zacisku 30 i coś chyba od sond.
Akumulator odłączony jest praktycznie cały czas.
Kod silnika dopiszę jak sprawdzę.
Przewody, a raczej same fajki z głowicy są mokre czyt. w oleju, ale czy to mogłoby tak paskudzić pracę silnika?
Obstawiam przepływkę, ewentualnie sondę/y.

Dołączam odczyt błedów;

Pierwsze podłączenie

18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17967 Regulator wolnych obrotów - ustawienia pierwotne
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17953 Sterowanie przepustnicy
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17973 Regulator przepustnicy - dolna granica nie osiągnięta
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16534 Sonda lambda obwód (strona 2 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17537 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17544 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17546 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16514 Sonda lambda obwód (strona 1 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17535 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17800 Czujnik wałka rozrządu 2 zwarcie do B+
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY


Po skasowaniu polski vag

18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16486 Przepływomierz - niskie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Vcds odczyt

VCDS-Lite Version: Release 1.0
Tuesday, 12 August 2014, 15:00:25:0


Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,25,35,37,45,55,56,57,67,75,76,77

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Controller: 4B0 907 552 F
Component: 2.4L V6/5V MOTR HS D03
Coding: 05201
Shop #: WSC 06325
No fault code found.
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 8L0-820-043-2D.LBL
Controller: 8L0 820 043 D
Component: A4 KLIMAVOLLAUTOMAT_D75
Coding: 04160
Shop #: WSC 06325
6 Faults Found:
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
30-00 - Open or Short to Plus
00603 - Shareware Version. To Decode all DTCs
41-10 - Please Register/Activate - Intermittent
01272 - Shareware Version. To Decode all DTCs
41-10 - Please Register/Activate - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
01274 - Shareware Version. To Decode all DTCs
41-10 - Please Register/Activate - Intermittent
01206 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Wyszedł jakiś bląd przepływki, ale chyba ja odpiąłem na chwilę, nie pamietam już...

Edytowane przez noxes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jaki masz kod silnika? Który rocznik? Będzie wiadomo czy powinieneś mieć dwie czy cztery sondy.

Jeśli masz fajki mokre w oleju to może nie przepalać paliwa bo nie ma czasem iskry i stąd bogato.

Przepływkę sprawdzisz tylko logując dynamicznie grupę 002 - na jałowym powinna być w okolicy 2-4,5 g/s , przy max obrotach 80% mocy silnika czyli około 130-140 g.s w twoim przypadku.

Sondy masz w grupie 033 chyba - napięcia powinny ładnie oscylować sinusoidalnie

Ten czujnik jest za lewą głowicą ( bank 2 ) czyli strona kierowcy - sprawdź czy nie ma jakiś zwarć

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdze to, ale póki co to na lewej głowicy- strona kierowcy, mam luźno łańcuch. Rozsypał się slizg, kto wie czy to nie jego sprawa...

Tego kodu gdzie mam szukać na silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlepka w bagażniku w kole zapasowym?

Ja mam nalepkę z kodem silnika na rurze dolotowej do przepustnicy , powinien być też wybity kod gdzieś na głowcach.

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok kodu jutro poszukam, a z logowaniem trzeba będzie powstrzymać się do czasu założenia pokrywy zaworów.

Kod silnika ALF

Z tego co widzę przepływka źle liczy i sonda jedna stoi.

p3umxhvc.png

mb98qy4s.png

Ale to nie wszystko, ciągle mam błąd 17800 Czujnik wałka rozrządu 2 zwarcie do B+ - przewód sprawny, Zostaje wymiana czujnika.

Kolejny problem to coś mi warczy w głowicy w której zmieniany był ślizg, podobne do tego jakby łańcuch zahaczał o obudowę, ale nic nie widać. Głos słychać jakby z końcowej części głowicy... :(

Edytowane przez noxes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływkę sprawdziłbym dynamicznie pod obciążeniem , co do sondy u mnie dokładnie tak samo stała na ubogo na jednym napięciu ( na zapłonie na wyłączonym silniku jest 0,450V? ) więc wymieniłem i teraz działa ok.

Tu masz opisy po polsku do ALF: http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=63140

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wyjadę samochodem bo jest porozbierany.

Do tego to warczenie jeszcze jest nie wiadomo skąd.

Nie wiem ile ma sonda na zgaszonym.

Z tym labelem to też dałeś mi zadanie:-)

Co się działo jak miałeś padniętą sondę?

Edytowane przez noxes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda zablokowała się na ubogo po rozgrzaniu , stała 0,35v. Korekta szła na jednym banku na 25% i wywalało błąd. Auto miało muła , falowania obrotów , przygasania.

Ten label po prostu wrzuc do vcds lite do katalogu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurdę, jutro, a raczej dziś będę działał dalej. Muszę pozbyć się tego metalicznego warczenia :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurdę, jutro, a raczej dziś będę działał dalej. Muszę pozbyć się tego metalicznego warczenia :facepalm:

Jak Ci sie uda daj znać co to było , u mnie warczy tylko przy odpalaniu rano za pierwszym razem al to nie zawsze :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...