wrr Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Witam drodzy forumowicze Mam problem, kupiłem w tym tygodniu audi a4 b5 1.9 tdi AFN 110KM z cztero biegowym automatem starego typu. Po powrocie do domu automat zaczął poszarpywać przy zmianie biegów, najbardziej odczuwalne jest to przy przejściu z biegu 2 na 3 i analogicznie z 3 na 2. Wracając po zakupie złapała mnie straszna ulewa, wyjeżdżając ze stacji paliw musiałem pokonać głębszą kałuże, czy mogło to mieć jakiś wpływ na obecne zachowanie skrzyni? Co mogło się stać? Czy wymiana oleju w tym wypadku może pomóc? Jeśli ktoś z was potrafiłby mnie naprowadzić na jakąs usterke która może powodować takei zachowanie skrzyni to byłbym bardzo wdzięczny. Dodam jeszcze że skrzynia pracuje w normalnym trybie i płynnie przełącza się miedzy poszczególnymi trybami P R N D. Dzisiaj byłem w warsztacie, okazało się że jedna poduszka pod skrzynią jest do wymiany, liczyłem na to, że może to jest przyczyną, ale niestety- wymiana nic nie dała. Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam
majkel_majki Opublikowano 9 Września 2014 Opublikowano 9 Września 2014 Sprawdź stan oleju, najlepiej go wymień.
wrr Opublikowano 9 Września 2014 Autor Opublikowano 9 Września 2014 (edytowane) Sprawdź stan oleju, najlepiej go wymień. Olej został wymieniony zaraz po napisaniu tego tematu. Niestety nic nie pomogło jak było tak jest. Dodatkowo podpinałem auto pod komputer i nie wykazało żadnych błędów na skrzyni. Z moich spostrzeżeń wynika że jeśli odepnie się wszystkie wtyczki od skrzyni i za chwilę podepnie to skrzynia działa względnie normalnie, na pewno dużej lepiej niż przed takim zabiegiem. Niestety, po przejechaniu 2km sytuacja wraca do "normy" zaczyna znowu szarpać. Czy w takim wypadku to może być wina elektroniki skrzyni? Jakiś czujnik, ewentualnie sterownik skrzyni? Ale znowu jesli byłby to problem elektroniki to pokazałoby chyba jakieś błędy na komputerze. Chyba że się myle? Jeśli ktoś miał taki przypadek albo o czymś takim słyszał to proszę o pomoc. Edytowane 9 Września 2014 przez wrr
majkel_majki Opublikowano 10 Września 2014 Opublikowano 10 Września 2014 Kałuża po zakupie mu nie zaszkodziła, raczej kłopot ze sterowaniem albo mechaniką skrzyni. Elektrozawory można ewentualnie rozebrać i wrzucić do myjki ultradźwiękowej.
Hezen Opublikowano 24 Września 2014 Opublikowano 24 Września 2014 (edytowane) U mnie w tym 4 biegowym "pancerniaku" jest to samo. Szarpanie z 2 na 3 bieg, przy zapinaniu 4 biegu jest przeciąganie. Szarpanie może być spowodowane przez niedomagający/nieprawidłowo pracujący zawór elektromagnetyczny w sterowniku (kasecie) skrzyni biegów. Dodatkowo przy wymianie oleju powinieneś wyczyścić lub zlecić mechanikowi żeby wyczyścił sterownik (i tak musiał ściągać miskę żeby wymienić filtr oleju, kaseta była na wierzchu) Drugim problemem mogą być tarczki i ich dociski (reversy) - spalone tarczki i ich przekładki często objawiają się przeciąganiem lub zapinaniem biegu na "dwa razy", jeśli na koszu są nadpalone tarczki sprzęgłowe koniecznie trzeba wymienić docisk reverse mimo że wygląda dobrze, bo to nieprawidłowo działający revers powoduje palenie tarczek Ja w tym roku swoją skrzynką się raczej nie zajmę, dopiero na przyszły rok jak będę miał dostęp do kanału i czas na naprawę. Remont skrzyni nie jest jakiś bardzo drogi, w porównaniu z "regenerowanymi" skrzyniami które można kupić a nie wiadomo co w nich było wymieniane, to całego DMX'a można wyremontować za połowę tej kwoty Kupno nowych koszy gdyby okazało się że któryś jest uszkodzony jest drogie, ale jest wielu sprzedawców którzy ogłaszają się że mają do sprzedania każdą część z takiej skrzyni. Ja mam znajomego któremu taki automat cały się wysypał i ma każdą część ze skrzynki na sprzedaż za nieduże pieniądze Edytowane 24 Września 2014 przez Hezen
Rozmys11 Opublikowano 30 Listopada 2014 Opublikowano 30 Listopada 2014 (edytowane) U mnie w tym 4 biegowym "pancerniaku" jest to samo. Szarpanie z 2 na 3 bieg, przy zapinaniu 4 biegu jest przeciąganie. Szarpanie może być spowodowane przez niedomagający/nieprawidłowo pracujący zawór elektromagnetyczny w sterowniku (kasecie) skrzyni biegów. Dodatkowo przy wymianie oleju powinieneś wyczyścić lub zlecić mechanikowi żeby wyczyścił sterownik (i tak musiał ściągać miskę żeby wymienić filtr oleju, kaseta była na wierzchu) Drugim problemem mogą być tarczki i ich dociski (reversy) - spalone tarczki i ich przekładki często objawiają się przeciąganiem lub zapinaniem biegu na "dwa razy", jeśli na koszu są nadpalone tarczki sprzęgłowe koniecznie trzeba wymienić docisk reverse mimo że wygląda dobrze, bo to nieprawidłowo działający revers powoduje palenie tarczek Ja w tym roku swoją skrzynką się raczej nie zajmę, dopiero na przyszły rok jak będę miał dostęp do kanału i czas na naprawę. Remont skrzyni nie jest jakiś bardzo drogi, w porównaniu z "regenerowanymi" skrzyniami które można kupić a nie wiadomo co w nich było wymieniane, to całego DMX'a można wyremontować za połowę tej kwoty Kupno nowych koszy gdyby okazało się że któryś jest uszkodzony jest drogie, ale jest wielu sprzedawców którzy ogłaszają się że mają do sprzedania każdą część z takiej skrzyni. Ja mam znajomego któremu taki automat cały się wysypał i ma każdą część ze skrzynki na sprzedaż za nieduże pieniądze Hazen orientujesz się które elementy w płytce sterownika najczęściej się zużywają?? są tam podobo jakieś dwa zaworki Boost i jeszcze jakiś?? Edytowane 30 Listopada 2014 przez Rozmys11
Hezen Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 (edytowane) Zaworków w tej płycie sterującej jest więcej niż te o których pisałeś. http://yo-sergey.narod.ru/audi/plate.jpg Jedne zaworki po podaniu napięcia wysuwają "iglicę" popychając układ "rozdzielaczy", drugim rodzajem zaworków są takie, które po podaniu napięcia wciągają iglicę do środka. W płycie sterującej może się zużyć praktycznie wszystko i należy zwracać uwagę na: - oporności zaworków - sprawdzić jak działają rozdzielacze - jeśli jakiś przycina się, można reanimować - należy dokładnie obejrzeć całą płytę sterującą - z zewnątrz jak i wewnątrz pod kątem pęknięć. - ostatnio natrafiłem na bardzo ciekawą rzecz, a mianowicie zużycie płyty (przekładki) przez kulkę: http://yo-sergey.narod.ru/audi/IMG_7982.jpg http://yo-sergey.narod.ru/audi/IMG_7982_.jpg Gdy przekładka sterownika zostanie w ten sposób zużyta trzeba szukać drugiego sterownika, gdyż tej części nigdzie nie da się kupić osobno. Ponadto zużycie gniazda kulki niesie za sobą poważne konsekwencje - problemy ze zmiana biegu 2-3 oraz 3-2 Edytowane 3 Grudnia 2014 przez Hezen 1
maslosky Opublikowano 13 Grudnia 2014 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Temat może nie ten sam, ale pokrewny... U mnie szarpanie występuje po hamowaniu. Później jest już gładko. Wygląda to tak - auto zimne, hamuje potem dodaje gazu - szarpnięcie. Czasem nawet jak się zatrzymam to on tak jakby zostawał na drugim biegu a kiedy dodam gazu robi "kickdown"... Nie mam pojęcia jak to diagnozować, zanim dojadę do warsztatu auto już rozgrzane więc problem ustępuje...
Hezen Opublikowano 13 Grudnia 2014 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Do sprawdzenia poziom oleju w skrzyni. Jak już masz jechac do warsztatu to na sprawdzenie ciśnienia: Tutaj jest port kontrolny: http://yo-sergey.narod.ru/audi/port.jpg W pozyci D "Drive" ciśnienie musi byc w przedziale: 3.45-3.86 bara. W pozycji Reverse "R" " wsteczny" musi być w przedziale: 6.56-7.59 bara
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się