Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 nie łapie temperatury. Pilne


mathsound

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Mam pewien problem.

W mojej audicy (nabyłem ostatnio)- A4 B6 1.9 TDI 130 KM, wskazówka nie łapie temperatury. Po przejechaniu około 100 km temperatura około 50-60 stopni. NIe jest to normalne.
Czasami temperatura spadnie niżej a czasami złapie 90 stopni . po chwili oczywiście gubi.

Czego to może być wina?
Czy zagraża to jakoś mojej audi ?

Proszę o pilną odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem wina leży po stronie termostu, generalnie szukając przyczyny zaczął bym od wymiany termostatu, uszkodzony moze to spowodować większe spalanie z powodu nie dogrzanego silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być termostat ale jak dla mnie wahania są za duże. Te 90c to łapie tylko w mieście w korkach czy zdarza się w trasie itp? Oprócz termostatu sprawdził bym czujnik temp cieczy. Zagotuj wody zanurz w niej część metalową czujnika i zmierz opór. Na necie znajdziesz rozpiskę ile powinien wynosić zależnie od temp. Jeśli czujnik i i termo są ok to zostaje wiązka albo sam licznik. Nie wiem jak w B6 ale B5 zimne luty się zdarzały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnij pod kompa - w przypadku uszkodzenia czujnika temp wyrzuci błąd - dodatkowo sprawdź jaka jest rzeczywista temp silnika (nie ta na zegarze),te działania podopowiedzą czy to termostat czy czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak chcesz podepnij się pod kompa. Ja zaproponowałem Ci wersje oszczędną bo mechanik za kompa krzyknie więcej niż byś zapłacił za porządny termostat np. No ale jak pytasz ile mechanik weźmie za wymianę termostatu to chyba nie poradzisz sobie z resztą bez jego pomocy. Dobry termostat kosztuje 40-60zł a wymiana nie powinna więcej niż te 50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skąd jesteś ?? to może Ci podepnę go ;)

a wymiana termostatu bez przesady ale mechanika d tego nie trzeba a raczej godzinkę czasu i podrapane ręce :D

Edytowane przez amaradaar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skąd jesteś ?? to może Ci podepnę go ;)

a wymiana termostatu bez przesady ale mechanika d tego nie trzeba a raczej godzinkę czasu i podrapane ręce :D

Właśnie w tym rzecz ale skoro pyta znaczy się nie ma czasu albo nie ogarnia w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to do Lubicza nie masz daleko podjedz to Ci podepnę pod vaga i zobaczymy co wywali ;)

a w aleksandrowie akurat byłem wczoraj ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat możesz sam wymienić reczej bez większego problemu, ale jak masz możliwość to możesz podpiąc kompa to nie zaszkodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podskocze do mechanika. Możecie jakieś linki do termostatu do tego modelu podesłać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że sprawdziłem dzisiaj na rozgrzanym silniku do max 65 stopni (około) bo więcej nie chce osiągnąć czy będzie grzać ogrzewanie, ustawiłem na climatronicu 28 stopni na auto i leciało chłodne powietrze :) Co jest więc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda że jest to wina termostatu musisz go wymienić i wtedy sprawdzić, podaj jaki masz kod (oznaczenie) silnika pomoże to w znalezieniu odpowiedniego termostatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod silnika nie jest potrzebny dla 1.9 TDI PD.

Termostat do Twojego silnika powinien mieć numer : 044 121 113. Wymień (lub mechanik) przy okazji pierścień uszczelniający : 038 121 119 B.

Porównywałeś wskazania temperatury według : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/11318-tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012/ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie tez mam problem z temp, na liczniku raz pokaze 90, potem spadnie, znow 90 zaraz 70 i trasa, miasto bez znaczenia, ale co zauwazyłem, ma 60 stopni na zegarach a z nawiewów leci cieplutko az miło, więc panowie, czy czujnik temp dostal pierdolca lub licznik? Jak bylem na diagnostyce ogolnej to nic o termostacie nie bylo mowy, zadnych bledow zresztą nie bylo.

Edytowane przez SHITERS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik/zegary albo zapowietrzony układ. Ja na zapowietrzonym przegrzałem swoją V6 w audi 80 i o tym nawet nie wiedziałem. Objawy jak Twoje.

Edytowane przez Mesiah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...