tomekdm Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 (edytowane) Witam, Z postu przywitalnego zacytuję: "Od miesiąca mam to auto (1.6 AHL). Widzę, że nowych użytkowników bardzo dużo... Kupiony w miarę okazyjnie. Przebieg 240 tys. (?). Na razie jeździ. Co zrobiłem i co do roboty...Wymieniłem olej i filtry. Przeczyściłem przepływkę i popsikałem też przepustnicę za pomocą carb cleanera. Stuka przednie zawieszenie. Szczególnie z lewej. Wymieniłem lewy zewnętrzny przegub bo hałasował na zakrętach na parkingu. Rozrząd powoli do wymiany, ale z tego co rozumiem ten silnik nie jest kolizyjny (?). Skasowałem błąd Airbaga po naprawie kabelka pod fotelem kierowcy, ale ten:00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)27-00 - Implausible Signalzajmie mi chyba więcej czasu. Czujnik, albo rozrząd.." Rozwiązanie błędu: Przy wymianie okazało się, że rozrząd przestawiony o jeden, czy nawet dwa ząbki. Po wymianie - brak alarmu, większa dynamika i silnik w końcu kręci się do 6tys. obr/min. (wcześniej tylko do 5tys. obr./min.). Nowy pasek SKF i trochę żałuję bo się strzępi na bokach i od razu mocno przebija cieniami zębów na drugą stronę i jakby był trochę luźny - muszę to kontrolować. Gates Powergrip zdecydowanie lepszy. Przy wymianie prawego przegubu mechanik rozpiął wahacz. Skręcił go na podnośniku i auto później trochę ściągało - dokręcanie zawieszenia tylko na kołach (!). W ogóle przy wymianie przegubów lepiej nie ruszać zawieszenia tylko odkręcić ośkę od skrzyni i wyciągnąć ją na skręconych kołach. Zawieszenie - auto stukało na dziurach. Na diagnostyce facet stwierdził, że jest w miarę ok. jedynie co to może łączniki drążka stabilizatora. Wymieniłem na Lemfordera (2x70zł) i nastała cisza. Za jakiś czas: sprzęgło i wydech (kolektor popękany, spawany, cuda nie widy, tłumiki i rury podrdzewiałe), a i zaczyna szumieć z przodu jakieś łożysko.. Pozdrawiam tomekdm Edytowane 27 Sierpnia 2014 przez tomekdm
Kejsi Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Jak szumi ci łożysko to masz ponad 300 przelatane spokojnie, co do paska rozrządu jak się strzepi to znaczy ze źle założony, jedynie dolne wahacze dokręc się na kołach i chodzi jedynie o stronę gdzie są gumy, zresztą jeden z nich ma znacznik w jakiej pozycji ma być. Ogólnie ahl spoko silnik tez mam kolektor popękany widocznie ten typ tak ma.
tomekdm Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Właśnie jestem po trasie 1100 km (90% autostradami). Dało się jechać płynnie w przedziale 130-150, średnio ok.145. Silnik jakby lubił obroty od 4 do 5 tys. i tą "prędkość przelotową". Jestem zaskoczony spalaniem. Wyszło ok. 9l/100km przy takich prędkościach.
Kejsi Opublikowano 2 Września 2014 Opublikowano 2 Września 2014 To ci coś dużo spaliła bo mi przy większej prędkości bo średnio 150 km/H wyszło niecałe 8.5l gazu, dziwne ze ci tyle wyszło no chyba ze jakąś część trasy po mieście albo coś
tomekdm Opublikowano 2 Września 2014 Autor Opublikowano 2 Września 2014 To ci coś dużo spaliła bo mi przy większej prędkości bo średnio 150 km/H wyszło niecałe 8.5l gazu, dziwne ze ci tyle wyszło no chyba ze jakąś część trasy po mieście albo coś W sumie to jeszcze raz przeliczyłem. Od stacji po Legnicą do stacji Aral za Kassel zrobiłem 566 km a dolałem 48 litrów, co daje 8,48 L/100 km (Pb 95).
Kejsi Opublikowano 2 Września 2014 Opublikowano 2 Września 2014 I to jest 100 procent trasa bez zatrzymywania się?
tomekdm Opublikowano 2 Września 2014 Autor Opublikowano 2 Września 2014 I to jest 100 procent trasa bez zatrzymywania się? 90%? Jedno zatrzymanie przy zatłoczonym zwężeniu. Wiadomo, że przy robotach na autostradzie, a było ich ze cztery, były zwolnienia do 60-80. Oczywiście również w okolicach Drezna, tam po południu jest zawsze tłoczno i czasami trzeba jechać też dynamiczniej. Najszybsza i niezatłoczona jest 38-mka. Tam się płynie. Myślę, że jak na auto ~1350kg (razem obciążeniem) to świetny wynik. Audi A4 ma całkiem dobry Cx 0,31.
Kejsi Opublikowano 2 Września 2014 Opublikowano 2 Września 2014 Mi wydaje się że to dużo porównując z sobą, nad może stara s7 bez postojów w 5 osób z bagażem to bez mała spali tyle gazu co tobie benzyny, może masz coś nie tak? Nie mam porównania bo nigdy na benzynie nie jechałem
tomekdm Opublikowano 2 Września 2014 Autor Opublikowano 2 Września 2014 Mi wydaje się że to dużo porównując z sobą, nad może stara s7 bez postojów w 5 osób z bagażem to bez mała spali tyle gazu co tobie benzyny, może masz coś nie tak? Nie mam porównania bo nigdy na benzynie nie jechałem Auto autu nie równe. Inaczej dotarty silnik, ciśnienie w oponach, ich rozmiar, temperatura, jazda przez wzniesienia itd. Ale jak Ci tak mało pali to gratulacje. Ten samochód nie stawia takiego oporu przy większych prędkościach. Dopiero gdzieś przy 140 i więcej zaczyna być słyszalne powietrze (odrywa się?). Mam porównanie np. z Golfem 3 1.6 ABU to im szybciej, tym spalanie drastycznie rosło, hałas też. No i jedno-punkt. Optymalnie 120km/h. Opony też mają duże znaczenie. Kiedyś w T4 zmieniłem na towarowe - cięższe i jeden rozmiar szersze to spalanie wzrosło o jeden litr na stówę (!). Z silnikiem jest wszystko OK. W porównaniu z tym co było zaraz po zakupie (przestawiony rozrząd, zakurzony przepływomierz i przepustnica) to jest niebo a ziemia. Jest jakiś sposób na zacięty/zepsuty silniczek otwarcia dopływu powietrza z zewnątrz? Wygląda na dużo rozkręcania, trudny dostęp.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się