Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania lewarka podczas przyspieszania


mycha1236

Rekomendowane odpowiedzi

Witam męczy mnie problem w mojej a4 b6 1.9 tdi awx drgania lewarka podczas przyspieszania najbardziej na 2 biegu ale na reszcze biegow tez występuje , poza drganiem mam problem z haczeniem szczegolnie 2 biegu reszta tylko delikatnie , w czym moze byc problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłumik drgan do wymiany.a z tym haczeniem to mam rozumiej ,że chrupnie przy właczaniu 2 biegu?

Edytowane przez quadral20004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haczenie to haczenie nie wydobywaja sie zadne dzwieki poprostu tak jakby blokowalo wrzucenie biegu musze uzyc wiekszej sily , zgrzytow brak


tlumik drgan masz na mysli plecionke czy dwumas ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze oba objawy to ten sam problem.nie wiem jak dokaldnie u ciebie to jest zrobione ale w drazku dzwigni zmiany biegów jest tłumik drgan.widzialem poduszeczke w ksztalcie tulei,czasem taki maly silowniczek jak od podnoszenia klapy. pewnie dostał duzych luzów i tym samym dwojka ciezko wchodzi. albo calkowicie spadl ze swojego mocowanie i wbijajac drugi bieg gdzies sie haczy .

Edytowane przez quadral20004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm wiesz moze w ktorym miejscu on jest , trzeba by to sprawdzic , nie dopisalem tego wczesniej ale wydaje mi sie ze te wszystkie niedogodnosci pojawily sie po wymianie kompletu sprzegla + dwumas , skrzynia byla zrzucana u innego mechanika stwierdzil ze wszystko z kompletem ok i jest dobrze zlozony nic sie nie zmienilo . Moze przy wymianie zostało cos uszkodzone miedzy lewarkiem a skrzynia ( np. ten tlumik drgan) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolaczam sie do pytania o lokalizacje tego stabilizatora, bo chce wymieniac cale mocowanie dzwigni to zmiany biegow.

Pozdr

Hej

U mnie przestało drgać jak dokręciłem śruby mocujące łapę podpory skrzyni biegów i jedna uzupełniłem ( nie było) !!

Ale dołączam się do pytania bo biegi nadal ciężko chodzą zwłaszcza 2-3 bieg.

Czy to mogą być synchronizatory??

Postaram się wrzucić filmik jak u mnie działa poduszka pod silnikiem , mam obawy ze może być padnięta bo jak podniosę skrzynie łyżka do opon to chodzi w miarę delikatnie( nie powinno być sztywne??) ale razem ze skrzynia.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam męczy mnie problem w mojej a4 b6 1.9 tdi awx drgania lewarka podczas przyspieszania najbardziej na 2 biegu ale na reszcze biegow tez występuje , poza drganiem mam problem z haczeniem szczegolnie 2 biegu reszta tylko delikatnie , w czym moze byc problem ?

A ja nie wiem czy to nie przegub wewnętrzny. Właśnie obrabiam ten temat i podobno drgania lewarka są bardzo często powodowane właśnie przez uszkodzony wewnętrzny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdźcie sobie luz na jabłku nad skrzynią( na końcu cięgna) i pod lewarkiem ,do jednego i drugiego są zestawy naprawcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja też się podzielę. U mnie dwójka przy szybkiej zmianie zbiegów lubi delikatnie zgrzytnąć i przez większość czasu dość ciężko wchodzi, czuć dość spory opór przy wbijaniu. Mam też wrażenie, że pozostałe biegi też delikatnie haczą ale to już inne przełożenie więc nie jest to tak odczuwalne. Co najlepsze, wszystkie te objawy potrafią czasem zniknąć całkowicie i biegi wchodzą niesamowicie aksamitnie, zero oporów i nawet sprzęgło jakby płynniej działało. Ostatnio miałem tak po ok. 100 km jazdy, innym razem po kilku dniach postoju. Wymieniałem olej w skrzyni na nowy i raczej bez zmian. Komplet sprzęgła wymieniony jakieś 15 kkm temu. Możliwe, że wysprzęglik świruje bądź w układzie jest jakieś powietrze? Co sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że u mnie jak już wchodzi dwójka gładko to też jakby skrzynia i sprzęgło dużo lepiej ze sobą współpracowały :). Nie jest to też chwilowe, bo przeważnie ustępuje ten fajny stan po dłuższym postoju samochodu.

Jeszcze jedno. Sprzęgło u mnie łapie bardzo wysoko, zaraz po wymianie brało dużo niżej i działało płynnie. Teraz mam wrażenie jakby działało zero - jedynkowo i dość wysoko.

Edytowane przez undek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestawy naprawcze kupował jak się nie mylę kolega turzol ,pewnie będzie miał numery,co do haczenia biegów może masz nie do końca odpowietrzone sprzęgło

Edytowane przez greg2505
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Miałem dokladnie tan sam problem, jakis czas po zakupie autka zaczeła drgać gałka zmiany biegów. Na początku to olałem bo to mój pierwszy diesel i myslałem ze tak ma byc ale im więcej się jeydziło tzm gorzej było. W trasie Niemcy- Polska zawsze 788km w jedną strone. Drgania ciągle się nasilały aż 20 km przed domem zaczelo sie takie cykliczme stukanie.Oczywiscie zaraz wizyta u mechanika mojego zaufania diagnoza : Prawa półoś do wymiany :(

Po wymianie i zapaceniu 450 pln za wymiane i czesc nastala chwila ciszy :) dokladnie 2 dni :) potem poszla lewa półoś do wymiany oczywiscie znowu 450 pln i spokoj :)

po ok 35 000 km znowu pojawiaja sie drgania dzwigni zmiany biegow :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby to były tylko drgania to raczej bym nie drążył , ale mam problemy ze zmiana biegow mianowicie haczenie najbardziej wyraźne na 2 i to jest najgorsze w tym wszystkim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...