Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Luz na górnym wahaczu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witajcie,

od jakiegoś czasu zauważyłem w moim Audi stuki z lewej strony tylko na kocich łbach oraz czasem przy ruszaniu nasilające się przy skręcaniu. Pojechałem na test wahaczy do stacji kontroli pojazdów, gość wziął 30zl i powiedział że są dobre - matoły. Przed chwilą podniosiłem auto na lewarku, podłożyłem deskę i ruszając kołem góra dół, wyszedł dość znaczny luz na górnym lewym wahaczu.

Temat wahaczy jest mi dość dobrze znany, wiem że jest milion opinii co do tego. Mam cały zestaw Lemfordera.

Proszę o pomoc, bo się zastanawiam czy kupić Lemfordera na allegro patrzę, że ceny koło 150zł ale czy to oryginał ? Dzwoniłem przed chwilą do Inter Carsu to po zniżkach zawołali 380 zł !!! Zastanawiam się, czy pakować Lemfordera, który być może będzie oryginałem bo kupno na allegro to loteria czy może wydać 60zł na master sporta ? W poprzednim aucie wymieniłem cały zawias na MS jednak autem zrobiłem tylko 3tyś km i nie mogę ocenić ale wiem że opinie o nich są dość dobre. Proszę o porady co wy robicie w takich sytuacjach i skąd i za ile kupujecie zawiasy i czy macie gwarancje oryginalności ? pozdr

Edytowane przez oyamabdg
Opublikowano (edytowane)

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/15016-all-b5-master-sport-opinie-i-test-online-wahaczy/

Tutaj powinieneś znaleźć odpowiedź na swoje pytanie, nie wiem co jeszcze chcesz wiedzieć? :decayed:

Ja osobiście pakuje zawsze orginalne używki, najczęściej TRW. Dodam że jeżeli oddajesz to do wymiany mechanikowi to może warto wymienić oba lewe górne? bo potem jak zacznie stukać to znowu zapłacisz za robote :wink:

Edytowane przez misiek9980
Opublikowano

to regenerowane ( przerobione na nowe )



czy może wydać 60zł na master sporta ?

ms za 40zł zapłaciłem pól roku temu wiec teraz pewnie ze 35zł kosztuje w hurtowni ( trza zagadać to ci za tyle sprzeda )

Opublikowano (edytowane)

No mam dylemat cały czas... jakbym wiedział, że reszta mi potrzyma jeszcze trochę to brałbym Lemfordera a tak to kurcze mam mętlik bo nie wiadomo kiedy mi przyjdzie wymienić całość :D Może ktoś wymieniał pojedyncze sztuki na MS mając Lemfordera i napisze mi jak się sprawa miała ? Czy prędzej poszedł ten MS czy inny z kompletu ? ;P

Edytowane przez oyamabdg
Opublikowano

Może ktoś wymieniał pojedyncze sztuki na MS mając Lemfordera

ja to wymieniam prawie co dzień i nikt nie nażeka .władają ms i podobne reszte maja lmo trw febi i inne wynalazki.

ja tez w swoim górne pojedyńczo wymieniałem i jest git

Opublikowano

Zamówię więc MS. Koledzy a powiedzcie mi teraz, mam uszkodzony wahacz ten bliżej zderzaka przedniego. A widzę po fotkach, że jedne są takie proste a 2 jakby skręcony. Jaki więc mam zamówić wahacz bo teraz nie mam jak sprawdzić? pozdr

Opublikowano

Wahacz zamówiłem, mam nadzieję, że trochę pojeżdzę bez stuków. Pozdrawiam

Opublikowano

jak dobrze założysz to pojezdzi

Opublikowano

Dam do zrobienia mechanikowi, miejmy nadzieję, że założy dobrze :)

Opublikowano

Większa szansa, że samemu założysz dobrze, bo te c**je to tylko potrafią napsuć.

Opublikowano

Dam do zrobienia mechanikowi, miejmy nadzieję, że założy dobrze :)

górne samemu łatwo jest wymienić

Opublikowano

Ważne tylko, żeby skręcać wszystko na opuszczonym samochodzie, można podłożyć coś pod dolny wahacz- przy samej tarczy hamulcowej- i opuścić, ja tak wymieniałem u siebie i bez większych problemów można wszystko ładnie poskręcać :)

Opublikowano

Dokładnie, wystarczy oparcie choćby na cegle (uprzednio ustawiając na wszelki wypadek także lewarek), pobujać i dokręcić :)

Opublikowano

na 1ba jeszcze daje rade na załozonych kołach dokrecić .na 1 be tez ale to juz z kanału

Opublikowano (edytowane)

Dam do zrobienia mechanikowi, miejmy nadzieję, że założy dobrze :)

górne samemu łatwo jest wymienić

Akurat mechanika mam godnego zaufania, co mogę robić to robię sam przy Audi a co nie powierzam jemu.

Proto jest pisać na kompie, że łatwo wymienić. Śruby były tak zapieczone, że 1 pękła i było 40 min męczenia na podniesionym samochodzie aby ją wybić, nawet grzanie zbytnio nie pomagało. Także bez podnośnika i palnika zrobiłbym tyle, że zostałbym z pęknięta śrubą. Widzę, że Ty jesteś mechanikiem, robisz to na codzień, masz sprzęt to dla Ciebie to łatwa robota ale nie dla mnie. Także ludzie darujcie sobie takie komentarze, bo jak takie coś czytam to ręce mi opadają...

Reszcie dziękuję za pomocne rady ;) Wahacz wymieniony, gość wymienił z milion takich zawieszeń i raczej nie trzeba go instruować w tym co robi :D

Edytowane przez oyamabdg
Opublikowano

Dam do zrobienia mechanikowi, miejmy nadzieję, że założy dobrze :)

górne samemu łatwo jest wymienić

Akurat mechanika mam godnego zaufania, co mogę robić to robię sam przy Audi a co nie powierzam jemu.

Proto jest pisać na kompie, że łatwo wymienić. Śruby były tak zapieczone, że 1 pękła i było 40 min męczenia na podniesionym samochodzie aby ją wybić, nawet grzanie zbytnio nie pomagało. Także bez podnośnika i palnika zrobiłbym tyle, że zostałbym z pęknięta śrubą. Widzę, że Ty jesteś mechanikiem, robisz to na codzień, masz sprzęt to dla Ciebie to łatwa robota ale nie dla mnie. Także ludzie darujcie sobie takie komentarze...

kolega vp-tdi jest spcjalistą do spraw wszelakich :decayed: a tak na poważnie to przyznaj sam że gdyby śruba się odkręciła to wymiana jest banalnie prosta. Nikt przez forum Ci nie powie czy bedziesz miał problem czy nie. Wszystko zależy od tej właśnie śrubki i czasami pójdzie w moment a czasami mi sie zdarzało że całe zwrotnice targałem na ziemie i dopiero w 2 osoby potężnym młotem wybijaliśmy te śrube

Opublikowano

jak śruba zapieczona to minuta i jest wyjęta bez wyjmowania zwrotnicy ,tylko trza mieć sposób i chęci , nie wierzysz przyjedz. oczywiscie za taki demontaz + montaz odpowiednio sie liczy.



kolega vp-tdi jest spcjalistą do spraw wszelakich

trzeba sie znac na wszystkim po trochu aby do przodu :P



Proto jest pisać na kompie, że łatwo wymienić. Śruby były tak zapieczone, że 1 pękła i było 40 min męczenia na podniesionym samochodzie aby ją wybić

jak sie to robiło X razy to jest łatwo ,fakt jak tego nie robiłes nigdy jest ciężko .

pytanie mam czym to wybijałeś ? że tak długo ? wystarczy twarda śruba + przedłużka i młotek 4-5kg ,raz a dobrze walisz i wyskakuje

Opublikowano

jak śruba zapieczona to minuta i jest wyjęta bez wyjmowania zwrotnicy ,tylko trza mieć sposób i chęci , nie wierzysz przyjedz. oczywiscie za taki demontaz + montaz odpowiednio sie liczy.

sposobów jest pare. najskuteczniejszy to grzanie palnikiem ale gumy na wahaczach sie niszczy w moment. drugi to wybijanie mlotem ale nie zawsze puszcza. trzeci to wyciąganie śrubą, nakrętka i kontra i ciągnie sie w drugą strone... jest jeszcze wiercenie ale chyba już łatwiej wyjąć całą zwrotnice niż wiercić śrube o twardości 10.9

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...