Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Świeci kontrolka poziomu oleju


mnetzimny

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z kontrolką poziomu oleju .

Czujnik w misce mam wymieniony na nowy oryginalny , stan oleju zawsze jest ok , a mimo to nadal świeci na żółto .

Zauważyłem że jak poruszam tą wtyczką to kontrolka gaśnie i po jakimś czasie znowu się pojawi .

To samo jak kontrolka świeci , wystarczy że podniosę maskę i zamknę i kontrolka na pewien czas gaśnie .

Coś będzie z instalacją która idzie od czujnika do ECU .

Jak tą wtyczkę zewrzeć żeby zgasła kontrolka na liczniku ??

Bardzo był bym wdzięczny za pomoc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli poruszyles kostka i zgasło na moment to znaczy że gdzieś nie daleko jest usterka sprawdź to jeszcze raz. A w b5 tak jest że jak jest jakiś problem to po stworzeniu maski na chwilę gaśnie lampka bo auto myśli że skoro otworzyles maskę to że naprawiles

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj będę miał kostkę z przewodem od czujnika ale nie całą aż do ECU , bo gość ma uciętą w pewnym miejscu .

Zauważyłem jeszcze przy masce , jak jest zamek podnoszenia przedniej maski i tam jest naderwana kostka . Pytam dlatego też o nią ponieważ kolega w Golfie IV miał identyczny problem z kontrolką poziomu oleju i wyczyścił tą kostkę przy zamku maski i kontrolka mu się już nie pokazywała .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie pomaga , problem będzie gdzieś dalej na kablach . Idzie jakoś pozbyć sie tego żeby mi nie pokazywało na liczniku ?? Wiem tyle że jak wypne pin z zielonej kostki od licznika , to dalej go pokazuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się zewrzeć tak żeby oszukać czujnik. trzeba by robić emuator czujnika. Daj spokój ze zwieraniem i zrób co należy. Odepnij wtyczkę od miski i wyciągnij ją sobie na górę nad silnik ( da się to zrobić bez problemu- ja u siebie jak już wyczaiłem to robię to bez wchodzenia pod auto. ) Przedmuchaj dobrze gniazdo w czujniku albo powietrzem albo kontakt sprayem. To samo zrób z wtyczką. Sprawdź przede wszystkim stan kabli od wtyczki jakieś 20 cm w górę w stronę EC. u mnie kiedyś musiały załapać wilgoć i zaśniedziały- niemiaszek pewnie miał kłopot i wymienił kawałek kabli bo odkryłem połączenie, które było nędznie zrobione i nie stykało. U Ciebie jeśłi gniazdo z czujnikiem ma poprawne połączenie to na 90 procent będzie to wina zaśniedziałych kabli od strony czujnika. Sprawdź czy ten kabel z wtyczką co kupiłeś poprawnie przewodzi i jeśli tak to zrób przeszczep wtyczki z 20 cm odcinkiem kabla

Edytowane przez maq203
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się zewrzeć tak żeby oszukać czujnik. trzeba by robić emuator czujnika. Daj spokój ze zwieraniem i zrób co należy. Odepnij wtyczkę od miski i wyciągnij ją sobie na górę nad silnik ( da się to zrobić bez problemu- ja u siebie jak już wyczaiłem to robię to bez wchodzenia pod auto. ) Przedmuchaj dobrze gniazdo w czujniku albo powietrzem albo kontakt sprayem. To samo zrób z wtyczką. Sprawdź przede wszystkim stan kabli od wtyczki jakieś 20 cm w górę w stronę EC. u mnie kiedyś musiały załapać wilgoć i zaśniedziały- niemiaszek pewnie miał kłopot i wymienił kawałek kabli bo odkryłem połączenie, które było nędznie zrobione i nie stykało. U Ciebie jeśłi gniazdo z czujnikiem ma poprawne połączenie to na 90 procent będzie to wina zaśniedziałych kabli od strony czujnika. Sprawdź czy ten kabel z wtyczką co kupiłeś poprawnie przewodzi i jeśli tak to zrób przeszczep wtyczki z 20 cm odcinkiem kabla

Właśnie , pisałem że czujnik mam nowy oryginalny , a wtyczkę mam z kablem (30cm) z innego auta i ładnie zalutowaną i dalej jest problem .

Wtyczka jest ładnie wyczyszczona , przedmuchana i z psikana preparatem do styków . Problem będzie gdzieś dalej w stronę ECU albo w stronę licznika . Ze znalezieniem przyczyny będzie problem bo jak otworzę maskę to błąd znika na przekręconym zapłonie , więc co mi da szukanie miernikiem czy jest jakieś przejście czy nie ma .

Edytowane przez mnetzimny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm to nie doczytałem że już zdążyłeś założyć tą nową wtyczkę. W takim razie zostaje pomierzenie od wtyczki do ECU ( tzn jak najbliżej ECU) A podpinałeś VAGA ? jaki pokazuje błąd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...