niemy88 Opublikowano 8 Września 2014 Opublikowano 8 Września 2014 (edytowane) Mam taki problem, jakieś 3 miesiące temu kupiłem używaną turbosprężarkę od jednego kolegi z tego forum z silnika AWX (kris-krzysztof). Wszystko pięknie, miała być tylko po czyszczeniu zmiennej geometrii. Turbo wylądowało w silniku (nie posiadało luzów, wszystko ok) i ku mojemu ździwieniu od samego początku na wolnych obrotach leci biały dymek z rury wydechowej, który śmierdzi spalonym olejem silnikowym. Pisałem do niego co mi sprzedał itp., ale upierał się, że u niego wszystko było OK. No dobra, podjechałem do jednego mechanika, drugiego oraz trzeciego i co jest na 100 % pewne, to to że winna jest turbina (był nawet zrzucony kolektor wydechowy). Teraz pytanie czy coś z tym robić? Auto ma kopa, jeździ tak jak trzeba, oleju nie ubywa jakoś bardzo mocno (przejechałem 6k km i dolałem łącznie z 300ml - olej Castrol), podczas normalnej jazdy nie dymi jakoś bardzo mocno (jak mu depnę to normlanie kopci na czarno)... ale ten dymek na postoju... Macie jakiś pomysł ? Edytowane 9 Września 2014 przez niemy88
Frodus Opublikowano 10 Września 2014 Opublikowano 10 Września 2014 Dlaczego zdecydowałeś się na "szjastrol" ?
Homiczek Opublikowano 10 Września 2014 Opublikowano 10 Września 2014 qmplowi jak podczas butowania wydmuchało uszczelki z turbo,a potem 3/4 oleju silnikowego przeszło do wydechu - to ma podobnie. na początku kopcił jak traktor, ale to się zmniejsza z czasem. Mało jeździ i ponoć jeszcze teraz ( po chyba 3mc) potrafi dymka białego puścić.
POWER-KRIS Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Zmień producenta oleju najpierw. Wlej Valvoline, Motul czy coś 5w40 i może będzie git.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się