felek504 Opublikowano 8 Września 2014 Opublikowano 8 Września 2014 Witam, jest to mój pierwszy temat. Mam nadzieję, że się komuś przyda trochę informacji na temat uszczelki pod głowicą w Audi A4 3.0 TDI Quattro.A więc zacznijmy od początku....Auto zakupiłem od handlarza, który przekonywał mnie, że auto jest w super stanie nie krył żadnych wad. Auto wydawało się naprawdę bardzo ciekawe no i cena atrakcyjna. Po dłuższych oględzinach stałem się szczęśliwym posiadaczem Audi A4 B7 Avant 2006r. 3.0 Tdi z silnikiem ASB 233KM w quattro.W drodze do domu zauważyłem, że auto nie dogrzewa silnika. Temperatura na zewnątrz 18stC i deszcz wskazywała na to, że padł termostat. Temperatura cieczy wahała się od 70stC do 90stC czasami w korku. Takie było moje pierwsze stwierdzenie zanim nie dojechalem do domu. Na drugi dzień (lepsza pogoda) zabrałem się za głebsze oględziny auta w garażu. Posiadam kanał także nie było problemu obejrzenia auta od spodu. Samochód w stanie naprawdę bardzo dobrym. Od spodu brak jakiejkolwiek rdzy, tak samo na nadwoziu.Po otwarciu korka od zbiorniczka wyrównującego cieczy chłodz. po całej nocy przestoju auta w garażu, ciecz gwałtownie zabulgotała i jej poziom podniósł się o kilka centymetrów. To był znak niepokojący w dużej mierze wskazujący na uszczelkę pod głowicą. Mogłbym tutaj pisać jeszcze dużo, ale chcę przejść do konkretów a więc jeśli:-płyn jest czyściutki -samochód odpala idealnie -osiągi auta imponujące -auto nie kopci, nie dymi -silnik się ładnie wkręca na obroty...... ale masz też -barwę zbiorniczka od środka przydymioną-ciśnienie w zbiorniczku -zawartość co2 w płynie -brak ogrzewania to niestety, ale to będzie uszczelka na 99.99% tak jak w moim przypadku. Dwa miesiące jeździłem od mechanika do mechanika, aż w końcu zrobiłem auto w serwisie daleko od domu. Kwota takiej naprawy to.... i teraz uwaga ja znalazłem bardzo tanio na wschodzie polski gdzie serwis policzył taniej niż mechanicy w stodole w centrum polski, którzy robili może raz w życiu podobny silnik. Kwota prawie dobiła do 5 tysięcy zł. Dla osób znających trochę temat powiem, że to była naprawa z wyjęciem silnika i bez wymiany rozrządu. Moj rozrząd został juz wymieniony wcześniej na niby ten bezawaryjny i nie grzechocze. Cena z rozrządem była by coś koło 8 tysięcy. Panowie z serwisu stwierdzili przedmuch na prawej głowicy na środkowym cylindrze. W aucie zostały wymienione wszystkie płyny oprócz hamulcowego i oleju w skrzyni. Wszystkie uszczelki podkładki śrubki nakrętki, które są wymagane przez zeszyty Audi. Auto po naprawie śmiga aż miło:) Wracając do domu cieszyłem się jak dziecko:) Pozdrawiam wszystkich użytkowników Audi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się