MisterK Opublikowano 9 Września 2014 Opublikowano 9 Września 2014 Problem polegał na tym, że ogrzewanie włączało się na krótko (pół minuty, czasem minutę), grzało i wyłączało się. Autoryzowany serwis Webasto w Warszawie przy Powstańców Śląskich stwierdził, że prawdopodobnie uszkodzony jest sterownik. Nie potrafią go jednak naprawić. Podobno to dość rzadki model. Oznaczenia na nim to Ardic 8E0265105K. Nie wiem nawet kto jest jego producentem. Ogrzewanie jest oryginalne. Serwis ten twierdzi, że chyba takie było montowane w Szwecji, chociaż ja samochód kupiłem w Niemczech. Jest z 2006 roku. W necie ten numer występuje w dyskusji na niemieckojęzycznym forum. Piszą tam o tym, że sterownik ten kosztuje 450€, ale podobno zamiennikiem jego jest sterownik z Volvo za 100€. Moje pytania do Was: 1. Czy ktoś się zetknął z takim problemem z ogrzewaniem i wie jak naprawić ten konkretny sterownik? 2. Czy możecie polecić warsztat, który mógłby się zająć naprawą? Jestem z Warszawy. Z góry dzięki, Krzysiek
CzarekJ Opublikowano 9 Września 2014 Opublikowano 9 Września 2014 (edytowane) Czy sterownik zgłasza jakieś komunikaty o błędach? sterownik wbrew pozorom jest dość wytrzymały, ja poszukałbym przyczyny w pozostałym osprzęcie, np, pompka, czy też utrata "masy" przez piecyk. To ogrzewanie było montowane oryginalnie w A4 w niemieckiej fabryce. Jak sobie nie poradzisz, daj znać. Montowałem taki piecyk u siebie od podstaw. Edytowane 9 Września 2014 przez CzarekJ
MisterK Opublikowano 11 Września 2014 Autor Opublikowano 11 Września 2014 Czy sterownik zgłasza jakieś komunikaty o błędach? sterownik wbrew pozorom jest dość wytrzymały, ja poszukałbym przyczyny w pozostałym osprzęcie, np, pompka, czy też utrata "masy" przez piecyk. To ogrzewanie było montowane oryginalnie w A4 w niemieckiej fabryce. Jak sobie nie poradzisz, daj znać. Montowałem taki piecyk u siebie od podstaw. Mechanik dokładnie nie pamięta jakie to były błędy, ale wydaje mu się, że jakieś były. Układ został wtedy cały rozebrany i przeczyszczony. Doszli do wniosku, że to wina sterownika bo były w nim jakieś widoczne uszkodzenie mechaniczne, które nawet próbowali naprawić lutowaniem. Będę wdzięczny za pomoc.
jasiek645 Opublikowano 2 Maja 2015 Opublikowano 2 Maja 2015 Mam problem ze swoim ogrzewaniem Ardic 8E0265081B do 1.9 TDI. Dymi podczas załączenia cały czas - jak by sie palił Z tego co się dowiedziałem to jakiś wirnik w środku się upalił. Ponoć nie ma palnika tylko rozpylacz. Próbowałem znaleźć fachowca w Zamościu(LUBELSKIE) ale nikt sie tego nie podjął. Zastanawiam się czy można zamienić ten model z jakimś nowszym z volvo. Prawdopodobnie to szwedzki model pieca. Brak serwisu do tego pieca. Jeden ze znawców tematu powidział, że w audi tego nawet nie przyjmują na serwis. Od razu wymieniają na nowy. PORAŻKA. Jak ktoś ma jakiś pomysł o reanimację tego ustrojstwa to proszę o pomoc. Na kompie pokazuje upalony palnik. reszta sprawna. Teraz wysłałem do specjalisty z Poznania, pozostaje modlitwa i prośby błagalne o cud. Jak wróci to powiem co i jak. Mam problem ze swoim ogrzewaniem Ardic 8E0265081B do 1.9 TDI. Dymi podczas załączenia cały czas - jak by sie palił Z tego co się dowiedziałem to jakiś wirnik w środku się upalił. Ponoć nie ma palnika tylko rozpylacz. Próbowałem znaleźć fachowca w Zamościu(LUBELSKIE) ale nikt sie tego nie podjął. Zastanawiam się czy można zamienić ten model z jakimś nowszym z volvo. Prawdopodobnie to szwedzki model pieca. Brak serwisu do tego pieca. Jeden ze znawców tematu powidział, że w audi tego nawet nie przyjmują na serwis. Od razu wymieniają na nowy. PORAŻKA. Jak ktoś ma jakiś pomysł o reanimację tego ustrojstwa to proszę o pomoc. Na kompie pokazuje upalony palnik. reszta sprawna. Teraz wysłałem do specjalisty z Poznania, pozostaje modlitwa i prośby błagalne o cud. Jak wróci to powiem co i jak. N o ijest rewelacja naprawdę spec Z górnej półki. W sewisie mówili, że mogę się bujać a tutaj proszę aż miło. Naprawdę Wielki Ukłon w stronę Pana Andrzeja . Pozdrawiam Jarek.
tom852 Opublikowano 8 Października 2015 Opublikowano 8 Października 2015 Daj namiar na Pana Andrzeja Witam proszę podaj namiar bo mam ten sam problem.
M4T3U5Z Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Siema, podpinam sie bo już nie wiem gdzie mam dzwonic. Mam webasto ardic, na gratach eberspacher. Sterownik robi dwa pykniecia i cisza, ani dymu ani żadnego głosu z pieca. Podpowiedzcie co robić, a4 b6 awx
MisterK Opublikowano 14 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2015 Siema, podpinam sie bo już nie wiem gdzie mam dzwonic. Mam webasto ardic, na gratach eberspacher. Sterownik robi dwa pykniecia i cisza, ani dymu ani żadnego głosu z pieca. Podpowiedzcie co robić, a4 b6 awx Cześć, jeśli Cię interesują namiary na warsztat w Warszawie, który poradził sobie z moim ogrzewaniem Ardic, to pisz na priv. Goście są naprawdę nieźli jeśli chodzi o naprawę elektroniki samochodowej.
CzarekJ Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Siema, podpinam sie bo już nie wiem gdzie mam dzwonic. Mam webasto ardic, na gratach eberspacher. Sterownik robi dwa pykniecia i cisza, ani dymu ani żadnego głosu z pieca. Podpowiedzcie co robić, a4 b6 awx Czy VAG zgłasza jakieś błędy?
M4T3U5Z Opublikowano 16 Grudnia 2015 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Siema, podpinam sie bo już nie wiem gdzie mam dzwonic. Mam webasto ardic, na gratach eberspacher. Sterownik robi dwa pykniecia i cisza, ani dymu ani żadnego głosu z pieca. Podpowiedzcie co robić, a4 b6 awx Czy VAG zgłasza jakieś błędy? VAG nie widzi urządzenia. Mam oddzielną kostkę do webasto na 6 pin'ów, do której dochodzą 3 przewody, o ile pamiętam na pewno czarny (masa) i czerwony (zasilanie) a ten trzeci to chyba diagnostyczny ale czy żółty, czy szary to już nie pamiętam. Problem zażegnany, co prawda siedziałem wczoraj od 18 do 23:30, przez co położyłem się dopiero o 00:30 ..... ale działa Wykręciłem piec, oczywiście wcześniej odzyskując borygo, ale jak wyciągałem przewód paliwowy to nic mi z niego nie kapnęło, więc zacząłem szukać pompki paliwa. Z tego tytułu że nie które webasta mają pompkę w sobie, rozkręciłem piec, ale niestety po rozkręceniu okazało się że mam dostęp tylko do wiatraczka i jego silnika, ku mojemu zdziwieniu, wszystko wewnątrz pieca było czyściutkie, nie tknięte, jak nowy, świeca w piecu również wygląda na nową. Dodam że samochód kupiłem w październiku i od tamtej pory szukałem sterownika do webasto, bo był wypięty z auta Więc po pierwszej nieudanej próbie szukania pompki paliwa spróbowałem pociągnąć paliwo z węża który je doprowadza i....? nic. NIe myśląc długo wszedłem do kanału w moim przydomowym garażu i rozkręciłem osłony przy baku (prawe tylne koło). Tam znajduje się taka malutka pompeczka paliwa. Na pierwszy rzut oka okazało się że, jeden z dwóch przewodów jest pęknięty (starość, zagięcia itp) wyciąłem kostkę, zrobiłem wszystko po bożemu jak prawdziwy McGyver elektryk, polutowane, w koszulkach zamontowane i poszedłem składać piec. Złożyłem, zamontowałem, odpaliłem, DZIAŁA!!!!!!! Nawet nie wiecie koledzy jaki jestem dumny z siebie, że jestem taki uparty jak coś robie i nie odpuszczam. Dzięki za wszelką pomoc, bo nie wykluczone, że kiedyś w przyszłości kontakty które otrzymałem się przydadzą.
House Opublikowano 16 Grudnia 2015 Opublikowano 16 Grudnia 2015 No ja mam dokładnie identyczny problem jak kolega z pierwszego postu, moje webasto działało bardzo dobrze, nie dymiło pompka działała, ogrzewanie bajka. Niestety od kilku dni, po załączeniu (czy pilotem czy z zegarów) włącza się na chwilę i zaraz wyłącza. Jak przejadę kawałek, to czasem załącza się na dłużej ale nie wiem czy wtedy "działa" bo mam już auto nagrzane. Jedyne co mi przychodzi do głowy to akumulator (używałem webasto dosyć często a w tygodniu nie robię dużych przebiegów) więc muszę dobrze naładować akku i wtedy sprawdzić? Co myślicie?
MisterK Opublikowano 16 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2015 No ja mam dokładnie identyczny problem jak kolega z pierwszego postu, moje webasto działało bardzo dobrze, nie dymiło pompka działała, ogrzewanie bajka. Niestety od kilku dni, po załączeniu (czy pilotem czy z zegarów) włącza się na chwilę i zaraz wyłącza. Jak przejadę kawałek, to czasem załącza się na dłużej ale nie wiem czy wtedy "działa" bo mam już auto nagrzane. Jedyne co mi przychodzi do głowy to akumulator (używałem webasto dosyć często a w tygodniu nie robię dużych przebiegów) więc muszę dobrze naładować akku i wtedy sprawdzić? Co myślicie? Czuję się wezwany. Mnie po jakimś czasie przestało w ogóle działać. Okazało się, że zepsuły się trzy elementy na raz: jedna ze świec od ogrzewania, sterownik oraz jakieś styki niekontaktowały.
House Opublikowano 17 Grudnia 2015 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Masakra, mam nadzieję, że w moim przypadku będzie inaczej
M4T3U5Z Opublikowano 29 Grudnia 2015 Opublikowano 29 Grudnia 2015 No ja mam dokładnie identyczny problem jak kolega z pierwszego postu, moje webasto działało bardzo dobrze, nie dymiło pompka działała, ogrzewanie bajka. Niestety od kilku dni, po załączeniu (czy pilotem czy z zegarów) włącza się na chwilę i zaraz wyłącza. Jak przejadę kawałek, to czasem załącza się na dłużej ale nie wiem czy wtedy "działa" bo mam już auto nagrzane. Jedyne co mi przychodzi do głowy to akumulator (używałem webasto dosyć często a w tygodniu nie robię dużych przebiegów) więc muszę dobrze naładować akku i wtedy sprawdzić? Co myślicie? Czuję się wezwany. Mnie po jakimś czasie przestało w ogóle działać. Okazało się, że zepsuły się trzy elementy na raz: jedna ze świec od ogrzewania, sterownik oraz jakieś styki niekontaktowały. Moim zdaniem musisz iść po kolei, czyli sprawdzić czy np. świeca po podłączeniu na "krótko" się zagrzewa, sprawdź jak przewody doprowadzające napięcie do pompki paliwa, czy nie przetarły się gdzieś w jej okolicach, czy nie popękały, doprowadź zasilanie z aku na krótko do pompki paliwa i wody, zobacz czy działają. Pamiętaj tylko że świeca nie ma napięcia 12 tylko chyba mniej, więc tylko można pow że na sekunde/dwie podepnij bo inaczej możesz ją spalić. jak to będzie wszystko działało i będzie sprawne, szukał bym ewentualnego problemu z masą na piecu, albo sterowniku.. mój jest umieszczony w nadkolu
hans_quattro Opublikowano 29 Grudnia 2017 Opublikowano 29 Grudnia 2017 taka ciekawa informacja co do tych ori ogrzewań postojowych w B6/B7. Eberspacher przejął szwedzką firme produkującą ogrzewania postojowe i ma ją w swojej grupie kapitałowej ale technicznie nie mają ze sobą nic wspólnego. Jedyny dostęp do części to ASO. Dostępny jest jedynie albo aż zestaw naprawczy do tego pieca. W tym miejscu szczęka mi opadła.... zestawem naprawczym jest praktycznie cały piec bez obudowy. Cena tego zestawu to okolo 1350 pln. p.s. Też drapałem się po głowie i internecie jak to ugryźć włączywszy w to centralę Ebersprachera na Polskę ale idąc na łatwiznę oddałem auto fachowcowi który przerobił też niemałe śledztwo i doszedł do tego co wyżej opisałem.
Wylye Opublikowano 16 Marca 2018 Opublikowano 16 Marca 2018 Moja "epopeja" z tym skandynawskim shitem trwała też dosyć długo opisałem szczegóły TU Po roku moja inwokacja niżej pozostaje aktualna Cytuj PL Nigdy nie kupujcie bubla pt ARDIC - jako ogrzewanie postojowe. Skandynawowie spowodowali iż piec ten jest objęty anatemą i odblokowanie tego - zamiast zwyczajnie wyjęcia i włożenia bezpiecznika wymagać będzie.... wyjazdu do Sztokholmu lub do.... ośrodka badań kosmicznych NASA. To jakiś obłęd.ENG___________________________________________________________ Never buy an auxiliary heaters entitled ARDIC . Scandinavians caused that this devices are covered with an anathema unlocking it (instead just removing and then put back the fuse) will require go to... Stockholm, or to NASA.... This is pure madness. RUS_________________________________________ Никогда не покупать, отопление под названием ARDIC. Скандинавы сделали проклятие и разблокировать его (вместо удаления и вставки предохранителя) потребует от вас ехать в Стокгольм или в центр... космических исследований НАСА. Это чистое безумие. Omijać tzw "szerokim łukiem" Jak ktoś chce za butelkę J Danielsa - + wysyłka wyślę cały piec + pilot (bez sterownika bo musiałbym zdejmować nadkole, no chyba że ktoś dorzuci jeszcze butelkę ) wychrzaniłem "to - to" wsadziłem kawałem aluminiowej rurki tworząc bypass`a. Samo ogrzewanie nie jest złe - było super. Pilot działający na kilkaset metrów - bajka. Anatomia mojego problemu - polegała na tym, że ub roku wjechałem wieczorem w zaspę. Śniegu nalazło do rurki wydechowej ARDICA. Nazajutrz próbowałem uruchomić piec. Uruchamiał się i gasł i tak 3 razy aż nastąpiło zablokowanie sterownika. Nikt nie potrafił tego odblokować ani ja w wg procedur opisanych w powyższym linku ani nikt poprzez różne interfejsy. "Radzono" mi by poszukać fejsu ori ARDIC poszukać "kogoś" kto taki ma. W aspekcie braku możliwości serwisowej pomocy - uważam że nie warto tego montować
MisterK Opublikowano 18 Marca 2018 Autor Opublikowano 18 Marca 2018 Mam podobne odczucia co do tego ogrzewania. U mnie było zamontowane fabrycznie. Używam tego samochodu od pięciu lat. W tym roku zepsuło się po raz trzeci. Za pierwszym razem długo szukano czemu się zepsuło: padł sterownik i świeca. Za drugim razem padła pompa cyrkulacyjna. Teraz chyba będzie gorzej, bo mówią o wymianie całego pieca. Do tego trzeba będzie to programować w ASO. Nie wiem czy mi się chce to naprawiać po raz trzeci. Chociaż, tak jak mówisz, jak działa to działa super. Pilot jest świetny.
Wylye Opublikowano 18 Marca 2018 Opublikowano 18 Marca 2018 Czyli, że znasz kogoś kto potrafi się połączyć jakimś interfejsem z tym shitem? Daj namiary
MisterK Opublikowano 18 Marca 2018 Autor Opublikowano 18 Marca 2018 2 godziny temu, Wylye napisał: Czyli, że znasz kogoś kto potrafi się połączyć jakimś interfejsem z tym shitem? Daj namiary Poprzednich dwóch napraw dokonał warsztat Pompa, Aleja Prymasa Tysiąclecia 60/62, 01-424 Warszawa. Spokojnie mogę ich polecić. Za pierwszym razem sprawa wydawała się beznadziejna. Przez tydzień dłubali w samochodzie, ale w końcu znaleźli pryczyny. Zapłaciłem słono, ale byłem zadowolony.
MisterK Opublikowano 18 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2018 Podjąłem próbę naprawy po raz trzeci. Tym razem wymieniono pompkę oraz świecę. Działało przez chwilę i przestało. Mówią o wymianie sterownika. Niestety w Polsce znalazłem tylko jedną sztukę 8E0265105K za dość duże pieniądze. Czy ktoś z Was wie czy któryś inny sterownik będzie pasował do mojego układu? Np. 8E0265105A albo 8E0 909 509J? ETKA nie pomaga.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się