Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pobór prądu w czasie postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

te 0,4 masz po uspieniu wszystkiego? na poczatku po zamknieciu u mnie tez jest duze, ale po jakis 15-20 minutach spada do ok 0,06... ale tez jest bonus bo 4 dni i samochod nie odpala... a aku ma rok, teraz oddałem aku na gwarancje i czekam na odpowiedz

Opublikowano

Tak przypuszczam, że w Audi A4 B6/B7 usypia się wszystko po 1 minucie. Ponieważ taki sam prąd złodziej zżera po 1 h jak i po 1 min 0,49A. A może ja tego nie widze, że coś się usypia po 15-20 min przy tak dużym złodzieju. Przed usunięciem Little boxa ten pobór wahał się między 0,49 A a 0,47 A. Czekam do 28 stycznia, aż mi się aktualne ubezpieczenie skończy i będę mógł Little boxa wypróć na stałe. Wtedy powiem wam czy nadal pobór prądu waha się nadal czy już nie. Wiem tylko, że po jego chwilowym rozłączeniu, około 0,09 A zmalał pobór prądu podczas samochodu w spoczynku.

Opublikowano

W skrzynce, gdzie komputer są dwa przekaźniki i dwa bezpieczniki. Dostałem się tam kosztem obudowy kompa, bo podszybie za cholerę nie chciało zejść. I po odpięciu przekaźnika nr 219 pobór spada mi do 0,06 A czyli tak samo jak po wyjęciu bezpiecznika nr 29. Ściągnąłem obudowę przekaźnika ale nic tam nie widać - wygląda jak nowy, zero jakiegoś zwarcia czy przepalenia. Podmieniłem akumulator, bo miałem jakiś tam i na razie od kilku dni auto pali normalnie pomimo temperatury - 7 i przejazdach na trasie 3 km do pracy. Czekam na kilka dni wolnego gdy nie będę używał auta i się zobaczę czy odpali. Tylko zastanawia mnie nadal ten pobór tak wysoki.

Opublikowano

r7adek a ruszałeś wiązkami kabli pomiędzy drzwiami a karoserią samochodu? Może gdzieś przewody są pęknięte i zwarcie robi na 0,49 A. Na innym wątku wyczytałem, że styki w liczniku się nagrzewają, bo nie miały dobrego kontaktu i stąd było kilkaset miliamper poboru. Sprawdźcie sobie też lampke w bagażniku czy, aby na pewno się wyłącza po zamknięciu klapy, ja zostawiłem smartphona w bagażniku z nagrywaniem wideo, jednak na nagraniu lampka gaśnie. U mnie lampki w drzwiach zamykając śrubokrętem też gasną. Idę zaraz radio wyjąć ze zmieniarką bluetooth, climatronika rozłącze, zobacze czy spadnie pobór prądu któregoś złodzieja.

Opublikowano
51 minut temu, r7adek napisał:

W skrzynce, gdzie komputer są dwa przekaźniki i dwa bezpieczniki. Dostałem się tam kosztem obudowy kompa, bo podszybie za cholerę nie chciało zejść. I po odpięciu przekaźnika nr 219 pobór spada mi do 0,06 A czyli tak samo jak po wyjęciu bezpiecznika nr 29. Ściągnąłem obudowę przekaźnika ale nic tam nie widać - wygląda jak nowy, zero jakiegoś zwarcia czy przepalenia. Podmieniłem akumulator, bo miałem jakiś tam i na razie od kilku dni auto pali normalnie pomimo temperatury - 7 i przejazdach na trasie 3 km do pracy. Czekam na kilka dni wolnego gdy nie będę używał auta i się zobaczę czy odpali. Tylko zastanawia mnie nadal ten pobór tak wysoki.

Jak kosztem obudowy komputera, co połamałeś ją? To teraz woda Ci tam wleci z szyby podczas deszczu. To komputer jednak jest pod szybą?

Opublikowano

Nie zauważyłem jednej śruby która schowana jest pod szybą i szarpnąłem i pękł jeden uchwyt - raczej się tam woda nie dostanie. Wiązka w drzwiach to raczej nie jest, bo jak pisałem wyjmując bezpiecznik nr 29 lub przekaźnik nr 219 w obudowie komputera pobór spada do z 0,49 do 0,06. Zastanawiam się na d zmianą tego przekaźnika tylko ori kosztuje coś 150 zł a zamiennik 65 zł.

Opublikowano

Ja wróciłem teraz od samochodu i mam tak. Brało dziś 0,38 A o dziwo nie 0,49 A. Poryte to, wiem. Po odłączeniu radia, zmieniarki i modułu bluetooth spadł pobór o 0,05 A do 0,33 A. Samo radio tyle bierze nawet po odłączeniu zmieniarki i bluetootha. Po dalszym odłączeniu climatronica nadal 0,33 A, wiec to nie wina climatronica. Myślę co dalej odłączyć, odłączyłem niebieską kostke od licznika pobór prądu spadł do 0,1 A. Jaja normalnie, spadek o 0,23 A.

Czyli dwóch złodziei mam:

Radio Audi Concert gołe bez zmieniarki, bluetoota i zestawu głośnomówiącego to pobór 0,05 A.

Licznik (niebieska kostka) to pobór 0,22 A.

No i pojutrze odłącze Little boxa od ubezpieczyciela i chyba będą wszycy złodzieje (mówiąc złodzieje na forum, to nie jest mowa nienawiści, nie zbanują mnie?).

Tylko teraz co z tym fantem zrobić, licznik na bank źle się zachowuje, widać był rozbierany naklejki były rozcięte i ktoś coś lekko lutował jakby luty poprawiał, co może być uszkodzone w tym liczniku? Małe kostki do wskaźników temp. i paliwa docisnąłem, bez rezultatu, nic tam nadpalonego też nie widać.

Aha z tylu za licznikiem są dwa punkty ze przewodami i śrubą masową dokręciłem minimalnie, ale też to nic nie pomogło. Gdzie są jeszcze jakieś punkty zbiorcze plusowe i minusowe, może styku nie ma i coś gdzieś się grzeje i zżera parę watów.

Qrła normalnie jak w NASA w Apollo 11, każdego wata liczymy ?

Opublikowano

Schowek u pasażera na rękawiczki mam połamany i kabel jest urwany od lampki i krańcówki, ale zaizolowany był dobrze, myślałem, że to to jest przywarte, jednak nie.

Radio na stole rozebrałem, poprawiłem podejrzane luty, kondensatory wyglądają OK, jednak nadal ono pobiera 0,05A wyłączone. Audi Concert, czy to normalne?

Zapomniałem dokręcić śruby przy kablach które się zbiegają przy plusie akumulatora, może tam jest luz. To jest do sprawdzenia.

Wyczytałem gdzieś na angielskim forum, że alternator jak ma spaloną diode, to może kraść z akumulatora prąd. To jest do sprawdzenia, jak będzie pogoda.

Opublikowano (edytowane)

Dziś sprawdzałem ten alternator przed i po odłączeniu, pobór prądu przez samochód w spoczynku nadal 0,4 A. Przy odłączonym gorącym przewodzie od alternatora podłączyłem czerwoną końcówkę miernika do plusa alternatora i czarną końcówkę miernika do masy alternatora wykazało 73 kohmy, potem podłączyłem czerwoną końcówkę do obudowy alternatora i czarną końcówkę miernika do plusa alternatora i wykazało 30 kohmy. Podczas pracy alternatora przy maksumalnym obciążeniu (wszystko włączone w samochodzie) alternator podaje 13,9 V. Czy takie rezystancje w alternatorze oznaczają, że jest sprawny?

Poprawiłem, oczyściłem, dokręciłem łączenia przewodów czerwonych przy klemie czerwonej. Bez zmian.

Jutro jak będzie pogoda wypruwam little boxa tracking. Zobaczymy ile zyskam miliamper.

Edytowane przez Iptables
Oczywiście miałem na myśli alternator a nie rozrusznik.
Opublikowano

Odłączyłem dziś Little boxa. Jak pobór był dziś 0,38 A tak po odłączeniu jest 0,37 A. Mały zysk 0,01 A. Pamiętam jak gdzieś tydzień temu odłączałem Little boxa, to pobór był 0,49 A i spadał do 0,4 A. Myślę, że firma ubezpieczeniowa kilka dni temu wraz kończącym się ubezpieczeniem zdalnie wyłączyła Little boxa, to dlatego od kilku dni mam zmniejszony pobór prądu i teraz już mam 0,37 A. Dlatego dzisiejsze jego wymontowanie nie zrobiło na mnie zdumienia, jedynie dziś wyjaśnił się spadek prądu, który nastąpił już kilka dni temu z 0,49 A na 0,37 A dziś.

Co mam licznik na ebayu zamówić i podmienić i odzyskam swoje 0,22 A?

Znowu przebieg kilometrów nie będzie się zgadzał, bo przebieg w liczniku jest zapisany a nie w komputerze o dziwo.

Pozatym nie mam pewności 100%, że to wina licznika, bo przewody z licznika mogą wychodzić gdzieś dalej i coś innego może powodować niechciane obciążenie ?

Opublikowano

podepne się

silnik 2.0 ATL

też coś mam z poborem

zapytam tak

co się stanie jak odłączę wtyczkę od regulatora napięcia na alternatorze ? chodzi o wskazanie na licznikach bo mam tam ładowanie pokazane

Opublikowano
7 godzin temu, gieras1988 napisał:

podepne się

silnik 2.0 ATL

też coś mam z poborem

zapytam tak

co się stanie jak odłączę wtyczkę od regulatora napięcia na alternatorze ? chodzi o wskazanie na licznikach bo mam tam ładowanie pokazane

Co znaczy, że tam masz ładowanie pokazane, gdzie?

Opublikowano

Pobór prądu przez licznik (0,22 A), może być spowodowany immobiliserem, który jest wbudowany w licznik ? (licznik zintegrowany z immobiliserem -to musiał wymyślić jakiś manager idiota ekonomista, inżynier tak by tego nie zintegrował z własnej inicjatywy). Wymiana licznika na inny jako zwykła podmianka, nic nie da, mówi mój mechanik, poprostu samochodu nie odpalę. Ponoć potrzebny do takiej procedury podmiany licznika jakiś magik od przeprogramowania tego no i do ustawienia przebiegu zgodnie ze starym licznikiem.

Wiecie coś na ten temat?

Aha podczas sprawdzania alternatora nie odłączałem tej małej wtyczki na nim, to podłączenie do regulatora napięcia?

Opublikowano
1 godzinę temu, Iptables napisał:

Co znaczy, że tam masz ładowanie pokazane, gdzie?

no na zegarach mam pokazane ładowanie, mam ładowanie, temp oleju, temp. cieczy chlodzącej i paliwo

Opublikowano

Iptables a nie wolisz cbq  prostsze jest ?

A tak na poważnie to ubezpieczeniowy inwigilator który masz zamontowany działa 24h i 24h ciągnie prąd. Ciągnie około 300 mA jak masz alarm to alarm dodatkowo ciągnie do 100 mA. Mam podobne namierzanie zamontowane u siebie z tym że na własne życzenie i to ja steruje i sprawdzam trasy prędkości kilometry i to ja mogę zdalnie wyłączyć wóz a nie  jakiś zakichany ubezpieczyciel...

Niespełna miesiąc temu wyjechałem w delegację i zostawiłem swój samochód na tydzień  i okazało się że praktycznie to gówno rozładowało mi aku a mam pojemność 100Ah praktycznie do poziomu który uniemożliwił mi odpalenie wozu...

W jednym z wątków znalazłem na to rozwiązanie  będe montował ori solar dach który skompensuje ubytki podczas dłuższego postoju bo u mnie ciągnie około 0.6A więc sporo więcej niż Ciebie - mam jeszcze dołożone coś ?

 

Opublikowano (edytowane)

To ile ci inwiligator pobiera prądu zależy od wielu rzeczy

1 jak daleko znajduje się od nadajnika z którym się łączy - działa jak telefon jak dalej to zwiększa moc nadajnika odbiornika czyli pobór aby pozostać w dobrym  zasięgu...

2 W jakim stanie znajduje się wewnętrzna bateria czy jest naładowana czy nie. Czy dostałeś nowe urządzenie czy po kimś kilkuletnie z już wyeksploatowaną baterią

3 Jak duże ilości danych przesyła i czy przesyła w danej chwili jak jest na standby to pobór mniejszy jak nadaje to większy 

i tak dalej i tak dalej......

Nie twierdze ze zabiera Ci cały prąd z tych 490 mA ale na pewno sporą jego część

 

 

Edytowane przez Robero321
Opublikowano (edytowane)

Tak, pisałem wcześniej, że inwigilator pobierał jakieś 0,1 A. Został już zdemontowany, pisałem o tym wcześniej. Nadal pozostaje 0,37 A poboru prądu do zwalczenia, jest to licznik zintegrowany z immobiliserem, który pobiera mi 0,22 A. Alarm w samochodzie jest oryginalny, ciekawe swoją drogą czy alarm też nie jest wbudowany w licznik samochodu :D żałosne Audi.

Aha, no i radio Concert 2 pobiera mi w spoczynku 0,05 A, też nie wiem czy to normalne.

Nie będę fotowoltaiki montował, ponieważ mam soft roof :D

Chcę oryginalny pobór prądu przywrócić w moim Audi A4 B7 cabrio czyli 0,05 A =]

Edytowane przez Iptables
literówki
Opublikowano

Hejo! Czy udało się rozwiązać złodzieja w zegarach (tego od 0.22A) ?
Mam taki sam pobór, alarm wygląda na ori ale instalacja nie specjalnie ori.
U mnie całkowity pobór mierzony na aku to ~0.09A czy jest się czym martwić?


Co jakiś czas (bez znaczenia czy to lato czy zima) poprostu pada aku i muszę wzbudzić go prostownikiem i spokój na kilka miesięcy.

Czy to normalne? Czy Wy też tak macie ?
 

20190601_120413.jpg

Opublikowano

No u Ciebie też coś zaczyna się dziać. Powinno być 0,05A w spoczynku. Ja co miesiąc muszę ładowarką doładowywać akku a mam 94Ah duży akku. U Ciebie i tak lepiej, bo u mnie żre 3 razy więcej. Myślę nad jakąś wajchą, przy wychodzeniu z auta wajhą/przełącznikiem odłączać akku I już, bo nie mogę patrzeć jak mój nowy akku jest dojeżdżamy. Kilka dni po pełnym załadowaniu akku ładowarką mam na klemach 11,9V. Gówniane Audi gówniany portal nikt nie wie co w tym gównie jest zepsute. Miałem Volvo żadnych problemów a ten grat :/ złom szwabski ...

Ostatnio się zdziwiłem, bo wyjąłem akku a zaczął alarm wyć na całą ulice z głośników auta, gdzie jest ten drugi akumulator od alarmu, ktoś wie? Może on jest przyczyną, jest napewno stary i zżera prąd z głównego accu trzeba by go też wymienić.

Linki do schematów na tym portalu też nie działają.

Nie wiem co tu dodać, odechciewa mi się tego cabrioleta.

Opublikowano

Kolego Iptables nie nadawaj tak na ten "gówniany portal", bo jak byś poszukał to byś na pewno znalazł informacje gdzie jest "ten drugi akumulator" od alarmu

a co do sposobu szukania "złodzieja prądu" to na forum też jest sporo wątków na ten temat. Najprostszy sposób znalezienia winowajcy to podłączenie miernika i wyciąganie pojedynczo bezpieczników i obserwowanie wskaźnika (oczywiście wszystko robisz na zamkniętym aucie - tzn. otwierasz drzwi kierowcy, zamykasz zamek śrubokrętem następnie zamykasz auto z pilota i po kolei wyjmujesz bezpieczniki)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...