Jump to content
IGNORED

Pompa powietrza wtórnego


kam2
 Share

Recommended Posts

Witam może na początek opisze problem i jego okoliczności:

Odpaliłem silnik (zimny stał dwa dni) na dosłownie może minutę, po zgaszeniu i wyjęciu kluczyka coś wyło jakby odkurzacz. Rozebrałem obudowę filtra lokalizując hałas i do jego obudowy od spodu silnika poprowadzona jest rurka około 28mm bije z niej powietrze i cały czas pracuje jakaś pompka. Wyłączyć ją mogę dopiero po zdjęciu klemy z aku.

Ma ktoś jakieś pomysły co może być przyczyną i skąd nagle taki objaw ?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Skleił sie przekaźnik od pompki sai? w skrzynce z ecu j299 bodajże.

Link to comment
Share on other sites

A możesz amatorowi poradzić gdzie i jak szukać (najlepiej jakieś fotki) czy może być to przyczyna że non stop pada jest wilgotno itp ?

Link to comment
Share on other sites

http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=55194

Zobczysz czy przy okazji nie masz zalanej skrzynki z ecu w podszybiu może to byc tez przyczyna, jest tam tez taki duży bezpiecznik 30a jak go wyjmiesz pompa przestanie działać :)

Link to comment
Share on other sites

w orginale jest przekaznik 40A,30-stka moze wlasnie sklejac

i tak jak kolega radzi zajrzyj pod obudowe bo moze zalane jest wszystko

lektura jest dobra,poczytaj

Link to comment
Share on other sites

Ok Dzięki napewno poczytam aczkolwiek odpaliłem auto pochodziło pewnie z 4 minuty coś tam się zagrzało i po wyłączeniu wszystko wróciło do normy.

Skoro wyjmując ten bezpiecznik pompa nie działa to może jest to jakiś sposób na wyłączenie tego ustrojstwa, chyba że potem check da o sobie znać.

Link to comment
Share on other sites

Może głupie pytanie ale jak w moim modelu bez FIS'a wygląda check czy standardowo żółta ikona silnika czy coś innego bo np. dziś przy odpaleniu migał wykrzyknik i były sygnały dźwiękowe. Czy Podpięcie pod VAG może zdiagnozować przyczynę ?

Link to comment
Share on other sites

Powinna być żółta kontrolka silnika , jaki wykrzynik migał , taki w kółku? - to niski poziom płynu hamulcowego lub jakiś problem z układem hamulcowym

Propounje temat dotycząca SAI: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/267604-naprawa-sai-sap-secondary-air-injection-pompa-powietrza-wtornego-wtorego/

Link to comment
Share on other sites

słaby aku pewnie i podczas rozruchu napięcie spada na 9-9.5V i dlatego pipczy kontrolka

Link to comment
Share on other sites

I oczywiście inaczej nie było AKU zdechł, wymiana na nowy rozwiała wszelkie wątpliwości.

Dzięki

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...