Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uszczelka pod głowicą w A4 B8 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Od jakiegoś czasu ubywało mi płynu chłodniczego i ostatnio zrobiłem test z allegro na obecność CO2 w zbiorniczku wyrównawczym. Płyn niestety zmienił barwę, więc to prawdopodbnie uszczelka. Chciałbym jeszcze zweryfikować badaniem kompresji. Poleci ktoś warsztat w okolicach Szczecina bądź Świnoujścia, który by się tym zajął fachowo? Gdyby wynik był pozytywny, to również żeby zajął się naprawą. Jaki mniej więcej byłby koszt operacji? Z tego co się orientuję na samej uszczelce się nie kończy. Z info odnośnie starszych modeli audi, koszt był w okolicach 3-5k pln. Ktoś może rozwiązywał ten problem w B8?

Pozdrawiam

A4 B8 2.0 TDi 120HP 2009

Edytowane przez widur84
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ewentualnie to moze byc chlodnica spalin, ja tez by pasowalo sprawdzic zanim podejmiesz sie uszczelki.

Opublikowano

jaki masz przelot ?

Opublikowano

Na liczniku ok 160k. Silnik czipowany na 170hp. Oprócz tego ubytku płynu, czasem czuć wibracje po odpaleniu. Korek olejowy czysty. Układ sprawdzany i szczelny. Trwa to już od dłuższego czasu, a dopiero niedawno wyczytałem, że może to być wina uszczelki.

Chłodnica spalin powiadasz. Ok będę miał na uwadze. A jakieś warsztaty polecacie, żeby ogarniali audi?

Opublikowano

Chłodniczka spalin to podstawa w diagnozie-trzeba zrobic jakiś bajpas z ukl.chlodzenia aby ją ominąć,jesli ubywanie płynu ustanie - chłodniczka do wymiany. Możesz udeżyć do vwójcik lub carserwis-oba w sz-nie.

Opublikowano

Na liczniku ok 160k. Silnik czipowany na 170hp. Oprócz tego ubytku płynu, czasem czuć wibracje po odpaleniu. Korek olejowy czysty. Układ sprawdzany i szczelny. Trwa to już od dłuższego czasu, a dopiero niedawno wyczytałem, że może to być wina uszczelki.

Chłodnica spalin powiadasz. Ok będę miał na uwadze. A jakieś warsztaty polecacie, żeby ogarniali audi?

dziwne przy takim przebiegu ..

Ja znam tego gościa który jest naprawdę ogarnięty

http://autodanecki.pl/

Opublikowano

a puchną węże?

Opublikowano

Węże nie puchną. Ubytek płynu też nie jest jakiś drastyczny. Co jakiś czas spada w okolice MIN. Miałem swego czasu za wysoki poziom oleju po wymianie i zbiegło się to z ubytkiem chłodniczego. Okazało się, że nie ma to związku. Na wszelki wypadek płyn wymieniłem. W internetach nie mogłem nic znaleźć aż trafiłem na test na obecność CO2. Nie traktuję go jednak jak wyrok bo różne wynalazki po allegro krążą. Dlatego chcę wykonać jakieś konkretniejsze badanie.

Hm 160 tys to wcale nie tak mało, czemu Cie dziwi tak usterka?

W każdym bądź razie dzięki za sugestie odnośnie chłodniczki spalin i warsztatów.

Pzdr

Opublikowano

Węże nie puchną. Ubytek płynu też nie jest jakiś drastyczny. Co jakiś czas spada w okolice MIN. Miałem swego czasu za wysoki poziom oleju po wymianie i zbiegło się to z ubytkiem chłodniczego. Okazało się, że nie ma to związku. Na wszelki wypadek płyn wymieniłem. W internetach nie mogłem nic znaleźć aż trafiłem na test na obecność CO2. Nie traktuję go jednak jak wyrok bo różne wynalazki po allegro krążą. Dlatego chcę wykonać jakieś konkretniejsze badanie.

Hm 160 tys to wcale nie tak mało, czemu Cie dziwi tak usterka?

W każdym bądź razie dzięki za sugestie odnośnie chłodniczki spalin i warsztatów.

Pzdr

Do tego gościa miałem ze 150km i pojechałem bo kolega mi polecił , wcześniej trzeba się umówić i poda Ci dzień i godzine kiedy masz być bo u niego dziennie ładnie aut się przewija.. Ja byłem u niego o 7rano to ludzie już czekali pod bramą i z wielu zakątków PL . Gość naprawdę na grupie VAG zna się , miałem problem w b7 gdzie nikt nie mógł mi pomóc , pojechałem do niego i po problemie .Ogólnie gość liczy sobie " robote " 200zł + części w razie W

Opublikowano

Jestem wstępnie umówiony na wymianę uszczelki i rozrządu w Auto Wega w Szczecinie. Koszt ok 3500 (części+robocizna). Ktoś miał z nimi jakieś doświadczenia?

Opublikowano (edytowane)

http://www.wojcik.szczecin.pl/ polecają niektórzy z autokącika.pl, znajoma ostatnio była na przeglądzie z wymianą olejów i filtrów w pasku 2,0tdi i za wymianę olejów w silniku i dsg zapłaciła około 600zł więc chyba w miarę ok.

Edytowane przez adbur
Opublikowano (edytowane)

Jeszcze się wstrzymam z tą uszczelką. Najpierw sprawdzę chłodniczkę spalin i ew pompę wody. Na dniach będę u mechanika. Napiszę czy znaleźli rozwiązanie problemu.

Edit.

Chyba za dużo forum czytam i się sam nakręcam. Od dłuższego czasu wszystko wygląda w porządku. W zasadzie od wymiany płynu chłodniczego. Prawdopodobnie poprzedni zwyczajnie odparowywał bo była za kiepska mieszanka.

Edytowane przez widur84
Opublikowano

Witajcie ja mam takie objawy: Na zimym w dni koło 0 stopni do 60 stopni na wskazniku widze ponadmiarowe dymienie biale jakby pary wodnej z rury wydechowej. Obserwuje minimalny ubytek płynu chlodniczego. Natomiast od 1000km zauwazylem gwaltowne zuzycie oleju silnikowego (nagłe moze dochodzić nawet do około litra przez to ostatnie 1000km gdzie od wymiany do wymiany oleju wogole nie ubywalo). Plyn chlodniczy jest czysty, olej jest czysty. Robilem test C02 200km temu dwa razy raz na postoju, raz po ostrej jezdzie. Brak zmiany koloru odczynnika (test negatywny). Co to może być? UPG? czy moze to byc cos jeszcze innego?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...