przemas1234 Opublikowano 29 Września 2014 Opublikowano 29 Września 2014 Witam, od kilku dni jestem posiadaczem A4 b6 z silnikiem o kodzie AVF. Mam do Was dość dziwne pytanie. Czy wentylator w AVF od chłodnicy jest zabudowany? Jedyny wentylator, który działa to od klimy. Zauważyłem, że ma on napęd elektryczny, innego nie zaobserwowałem. Po wyłączeniu klimatyzacji, nie widać, aby jaki kolwiek wentylator pracował. Pytam, gdyż wolę uniknąć przegrzania silnika, dlatego też proszę o wyrozumiałość. Pozdrawiam
przemas1234 Opublikowano 30 Września 2014 Autor Opublikowano 30 Września 2014 U mnie wygląda to w ten sposób. Wentylator chodzi tylko na właczonej klimie. Po włączeniu trybu ECO wentylator przestaje pracować, mimo temperatury 90.
r1grzegorz Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 (edytowane) U mnie też to wygląda jak u kolegi przemas1234. I działa w ten sam sposób. Męcze się z takim samym problemem. Z tego co się zorientowałem powinny być 2 wentylatory elektryczne, duzy od chłodzenia silnika, mały od klimy. U mnie jest tylko duży i włacza się tylko z klima. w tej sutuacji nie wiem czy kupić 2 wentylatory z obudową i modułem czy jest jeszcze jakieś inne rozwiązanie. Pozdrawiam Edytowane 1 Października 2014 przez r1grzegorz
Ra4al Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Włączy się wtedy gdy silnik osiągnie temp powyżej 90*, nie martwcie się na zapas. Problem będzie dopiero jak zacznie się przegrzewać, jeżeli nie to oznacza iż wszystko działa jak należy.
r1grzegorz Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Aktualnie mam rozszczelnioną sprężarke klimy. Czyli cały czas mam włączony ECON i wiem że wentylator nie włączy się nawet jak jest za duża temperatura, w tym właśnie jest problem, jak nie wyłączysz ECON to ten 1 wentylator się nie włączy.
Ra4al Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Ja po swapie silnika mam nie nabitą klimatyzację, jest cały czas na econ, mam założone dwa wentylatory elektryczne i w korku wentylatory się włączały [było słychać], normalnie są wyłączone więc z doświadczenia piszę iż jeżeli się nie przegrzewa to jest wsio OK, jeżeli się przegrzewa to wtedy trzeba sprawdzić bezpieczniki w kabinie, przekaźnik sterujący a następnie sam moduł.
przemas1234 Opublikowano 1 Października 2014 Autor Opublikowano 1 Października 2014 Po sprawdzeniu na komputerze wszsystko jest ok. Nawet jesli temperatura wynosi 90 stopni, wentylator w trybie ECO nie pracuje, a temperatura się utrzymuje na stałym poziomie. Pozostaje śledzić czujnik temperatury i śmigać dalej.
r1grzegorz Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 (edytowane) W przypadku 1 wentylatora nawet jak będzie się przegrywał to on się nie włączy. Tak jest z jednym wentylatorem. Ten wentylator włącza się tylko jak klime walczysz co dla mnie jest chore. Silnik będzie się przegrywał a na desce i tak będzie tylko pokazywać 90 stopni. Tak jest u mnie Edytowane 1 Października 2014 przez r1grzegorz
przemas1234 Opublikowano 2 Października 2014 Autor Opublikowano 2 Października 2014 Musisz mieć sterownik uszkodzony. Podobno wentylator powinien się załączać pod wpływem informacji ze sterownika silnika.
r1grzegorz Opublikowano 2 Października 2014 Opublikowano 2 Października 2014 Dziś kontaktował się z serwisem i okazało się ze u mnie ma być 1 wentylator elektryczny i ma się on włączyć gdy wzrośnie ciśnienie w układzie klimy po jej włączeniu lub gdy silnik ma dana temperaturę. No a mi się on nie włącza podczas temperatury gdy jest za wysoka. Co może być padniete? Koszt diagnostyki układu chłodzenia w ASO ok 200 zl
tomekhxc Opublikowano 6 Października 2014 Opublikowano 6 Października 2014 podepne sie do tematu..... wentylator chlodzenia huczy niemilosiernie i zaczyna coraz gorzej w calej kabinie slychac .... demontowal to kiedys ktos? trzeba caly pas przedni sciagac do wymiany czy da sie to zrobic bez tego?
darkle Opublikowano 7 Października 2014 Opublikowano 7 Października 2014 A masz wisco? Wisco w AWX demontowałem bez ściągania przodu ale trochę gimnastyki jest bo po wykręceniu nie chce wyjść z obudowy, blokuje go chłodnica z jednej i piasta łożyska z drugiej strony i trzeba go trochę na siłę wyciągać z obudowy.
tomekhxc Opublikowano 7 Października 2014 Opublikowano 7 Października 2014 nie mam wisco, wiatrak elektryczny
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się