dab79 Opublikowano 30 Września 2014 Opublikowano 30 Września 2014 Witam, prośba o pomoc w zdiagnozowaniu co może być powodem tłuczenia jak w załączonym linku. Kilka, być może pomocnych, info: - przebieg 280 tys. km - do chwili obecnej absolutne 0 problemów - ostatnie ok. 6 tys. km pokonane z przyczepą kempingową (1,5t), czasem w dość ciężkich górskich warunkach (zdarzała się redukcja na 2 pod górę) - 2 m-ce temu na początku podróży zapełniony filtr DPF unieruchomił całkowicie auto - totalny brak mocy i w rezultacie brak możliwości odpalenia silnika (na szczęście udrożniony chemią i wypalaniem w trybie serwisowym przez Audi Rumunia - diagnoza: zalany olej niededykowany do DPF, kiepskie paliwo i ciężkie warunki pracy -> to wszystko prawda)... Wiem, wiem jak odratuję silnik to na pewno się go pozbędę - ostatnie kilkanaście dni przy odpalaniu na zimnym silniku przez kilka sekund słyszalne basowe pojękiwania - później wszystko ok - wczoraj w drodze powrotnej po przejechaniu ok 500km po autostradzie (bardzo równa jazda 100km/h) - cały czas z przyczepą - i zatrzymaniu na kilka minut, po odpaleniu słychać niepokojące dźwięki jak na załączonym filmiku (miarowe tłuczenie zwiększające częstotliwość ze zwiększaniem obrotów, najbardziej słyszalne z lewej strony silnika (gdzieś w okolicach kolektora wydechowego, zaworu EGR itp.). - widoczne zapocenia od oleju w okolicach uszczelki pod głowicą ale tylko z prawej strony i wyciek oleju przy wejściu bagnetu do korpusu silnika (przed podróżą silnik suchy) - silnik wkręca się na obroty bez zarzutu, schodzi z obrotów bez zarzutu - na biegu jałowym pracuje równo - przybywanie/ubywanie oleju/płynu chłodniczego - brak - dymienie na czarno/biało - brak - autem pokręciłem trochę po parkingu ale z obawy przed poważniejszymi uszkodzeniami testy zakończyłem dość szybko - generalnie auto jeździ. Nie wiem jak z utratą mocy - szybko skończyłem testy. - na desce brak błędów, błędy z VAG podpiętego na szybko przez mobilny serwis (00 257 P0101 - czujnik przepływu powietrza i 01027 P0403 - zawór recyrkulacji spalin) - wstępna analiza danych z VAG w Audi - "nieprawidłowe wartości pracy 2-go cylindra - do dalszej diagnozy". Odpuściłem pełną diagnozę w Audi ze względu na koszty (do 2kPLN... nc) Mam nadzieję że powyższe info co nieco pomoże w zdiagnozowaniu problemu. Liczę na Waszą pomoc - przerwałem podróż, auto jedzie na lawecie. Przy okazji może polecicie kogoś kto zna te silniki i ogarnie temat w woj. łódzkim? Z góry dzięki i pzdr.
martyt Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 (edytowane) Witam,jak dla mnie to masz uszkodzone popychacze zaworowe,wałek prawdopodobnie też.Trzeba zdjąć pokrywe zaworów i wszystko bedzie widać czy nie ma dziury w szklance.Pozdrawiam Edytowane 1 Października 2014 przez martyt
SotoM Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Pokrywj w góre do weryfikacji wałek rozrządu i hydrosztosy-tak jak juz audi zdiagnozowalo-na 2gim cylindrze.
piotrsob1 Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Na moje ucho , to tłok nap...dala w głowicę Odglos troszkę za głośny na problem ze szklankami hydropopychaczy, niemniej jednak nie zaszkodzi na początek zajrzeć pod pokrywę zaworów, czy wszystkie broki wałków dźwigienek pompowtrysków siedzą na swoich miejscach . Wypadnięty brok, broki zdecydowanie obniżają ciśnienie oleju w silniku , co powoduje problemy z napełnianiem hydropopychaczy i co najważniejsze zdecydowane pogorszenie chłodzenia tłoków , na które w normalnych warunkach natryskiwany jest olej właśnie w celu chłodzenia . Trochę zdjęć i masz w tym temacie: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/274856-broki-wymiana-naprawa-jak-najlepiej-usunac-ta-usterke/?hl=broki Tłoki w BPW są mocno obciążone termicznie i brak natrysku oleju będzie powodował ich mocne przegrzewanie podczas dużego obciążenia silnika, mimo że na blacie temperatura silnika będzie stała ładnie na 90 st. Przegrzany tłok może spuchnąć na tyle, że zacznie się przycierać w cylindzrze z braku miejsca, a bardzo duże obciążenia w układzie korbowym w połączeniu z termicznym obniżeniem właściwości wytrzymałościowych aluminum mogło spowodować wyklepanie otworów w piaście tłoka przez sworzeń tłokowy Obym się mylił, może to tylko broki , albo wytarty wałek rozrządu
dab79 Opublikowano 1 Października 2014 Autor Opublikowano 1 Października 2014 Wstępna diagnoza po kilkusekundowym obsłuchaniu przez lokalnego mechanika - uszkodzony zawór wydechowy. Co Wy na to?
niestandardowy Opublikowano 3 Października 2014 Opublikowano 3 Października 2014 na ucho jeden umarl. juz sotoM pisal, pokrywa w gore i oblukac...
SotoM Opublikowano 4 Października 2014 Opublikowano 4 Października 2014 Wstępna diagnoza po kilkusekundowym obsłuchaniu przez lokalnego mechanika - uszkodzony zawór wydechowy. Co Wy na to? Jeśli nie sadzi przeciw cisnienia w dolot to może być że hydro na wydechu uszkodzone... Ale tak jak wcześniej pisałem-pokrywa w góre i trzeba spr wszystko-aso audi już ci powiedzialo ze dzieje sie coś na 2gim cyl.
dab79 Opublikowano 5 Października 2014 Autor Opublikowano 5 Października 2014 Pokrywa ściągnięa... wałek rozrządu do wymiany + 4 szklanki (części 1500 + 500 robota). Zawory niby całe, mechanik twierdzi ze obędzie się bez ściągania głowicy. Pytanie: ściągnąć jednak głowice i zobaczyć jak się mają piasty tłoków czy odpuścić i posłuchać jak będzie silnik pracować po wymianę walka i szklanek? Wymieniać uszkodzone popychacze czy wszystkie 8? Rozumiem ze przy okazji panewki walka również? Czy trzeba wymieniac cos jeszcze, coś ekstra regulować po wymianie czy tylko zapiąć pokrywę i jeździć? Poczytałem sporo o tej usterce i chyba zdecyduje się na wycięcie DPF-u jako jednego z potencjalnych winowajcow balaganu . Może polecicie jakiś zaufany warsztat w łódzkiem/mazowieckiem który przy okazji zmieni oprogramowanie na 170ps? Pan mechanik zaproponował przy okazji wymianę sławetnego imbusika napędzającego pompe oleju oraz regenerację gniazda w które wchodzi imbusik/zabierak za 400 PLN - cena wygląda atrakcyjnie. Sporo pytań ale chciałbym temat załatwić raz a porządnie - dzięki za wyrozumiałość.
SotoM Opublikowano 5 Października 2014 Opublikowano 5 Października 2014 Nie rozbieraj silnika - chcesz wyciągać tloki aby spr.sworznie...przestań. Masz tu standardową usterkę tego silnika która jest cechą z winy dpfu. Zmień wszystki 8hydro,wałek rozrządu i pod nim panewki-wyregulować pd i w droge. A i ten zabierak-jeśli nikogo tam jeszcze nie było - to wymień dla spokojnej głowy ten zabierak...
dab79 Opublikowano 7 Października 2014 Autor Opublikowano 7 Października 2014 Obejrzałem sobie dziś dość dokładnie część które będą wymieniane i.. wałek jest wytarty nierównomiernie, 4 szklanki jak nowe, 2 dość mocno wytarte i 2 przetarte na wylot (dziury). Może ktoś ma racjonalne wytłumaczenie takiego nierównomiernego wycierania ? (największe wytarcie dot szklanek i krzywek wydechowych...)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się