Jump to content
IGNORED

[B7 BPW] Co to za tłuczenie? Pilne - auto na lawecie...


dab79
 Share

Recommended Posts

Witam, prośba o pomoc w zdiagnozowaniu co może być powodem tłuczenia jak w załączonym linku. Kilka, być może pomocnych, info:

- przebieg 280 tys. km

- do chwili obecnej absolutne 0 problemów

- ostatnie ok. 6 tys. km pokonane z przyczepą kempingową (1,5t), czasem w dość ciężkich górskich warunkach (zdarzała się redukcja na 2 pod górę)

- 2 m-ce temu na początku podróży zapełniony filtr DPF unieruchomił całkowicie auto - totalny brak mocy i w rezultacie brak możliwości odpalenia silnika (na szczęście udrożniony chemią i wypalaniem w trybie serwisowym przez Audi Rumunia - diagnoza: zalany olej niededykowany do DPF, kiepskie paliwo i ciężkie warunki pracy -> to wszystko prawda)... Wiem, wiem jak odratuję silnik to na pewno się go pozbędę :)

- ostatnie kilkanaście dni przy odpalaniu na zimnym silniku przez kilka sekund słyszalne basowe pojękiwania - później wszystko ok

- wczoraj w drodze powrotnej po przejechaniu ok 500km po autostradzie (bardzo równa jazda 100km/h) - cały czas z przyczepą - i zatrzymaniu na kilka minut, po odpaleniu słychać niepokojące dźwięki jak na załączonym filmiku (miarowe tłuczenie zwiększające częstotliwość ze zwiększaniem obrotów, najbardziej słyszalne z lewej strony silnika (gdzieś w okolicach kolektora wydechowego, zaworu EGR itp.).

- widoczne zapocenia od oleju w okolicach uszczelki pod głowicą ale tylko z prawej strony i wyciek oleju przy wejściu bagnetu do korpusu silnika (przed podróżą silnik suchy)

- silnik wkręca się na obroty bez zarzutu, schodzi z obrotów bez zarzutu

- na biegu jałowym pracuje równo

- przybywanie/ubywanie oleju/płynu chłodniczego - brak

- dymienie na czarno/biało - brak

- autem pokręciłem trochę po parkingu ale z obawy przed poważniejszymi uszkodzeniami testy zakończyłem dość szybko - generalnie auto jeździ. Nie wiem jak z utratą mocy - szybko skończyłem testy.

- na desce brak błędów, błędy z VAG podpiętego na szybko przez mobilny serwis (00 257 P0101 - czujnik przepływu powietrza i 01027 P0403 - zawór recyrkulacji spalin)

- wstępna analiza danych z VAG w Audi - "nieprawidłowe wartości pracy 2-go cylindra - do dalszej diagnozy". Odpuściłem pełną diagnozę w Audi ze względu na koszty (do 2kPLN... nc)

Mam nadzieję że powyższe info co nieco pomoże w zdiagnozowaniu problemu. Liczę na Waszą pomoc - przerwałem podróż, auto jedzie na lawecie. Przy okazji może polecicie kogoś kto zna te silniki i ogarnie temat w woj. łódzkim? Z góry dzięki i pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Witam,jak dla mnie to masz uszkodzone popychacze zaworowe,wałek prawdopodobnie też.Trzeba zdjąć pokrywe zaworów i wszystko bedzie widać czy nie ma dziury w szklance.Pozdrawiam

Edited by martyt
Link to comment
Share on other sites

Pokrywj w góre do weryfikacji wałek rozrządu i hydrosztosy-tak jak juz audi zdiagnozowalo-na 2gim cylindrze.

Link to comment
Share on other sites

Na moje ucho , to tłok nap...dala w głowicę :naughty:

Odglos troszkę :decayed: za głośny na problem ze szklankami hydropopychaczy, niemniej jednak nie zaszkodzi na początek zajrzeć pod pokrywę zaworów, czy wszystkie broki wałków dźwigienek pompowtrysków siedzą na swoich miejscach .

Wypadnięty brok, broki zdecydowanie obniżają ciśnienie oleju w silniku , co powoduje problemy z napełnianiem hydropopychaczy i co najważniejsze zdecydowane pogorszenie chłodzenia tłoków , na które w normalnych warunkach natryskiwany jest olej właśnie w celu chłodzenia .

Trochę zdjęć i masz w tym temacie:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/274856-broki-wymiana-naprawa-jak-najlepiej-usunac-ta-usterke/?hl=broki

Tłoki w BPW są mocno obciążone termicznie i brak natrysku oleju będzie powodował ich mocne przegrzewanie podczas dużego obciążenia silnika, mimo że na blacie temperatura silnika będzie stała ładnie na 90 st. :hi:

Przegrzany tłok może spuchnąć na tyle, że zacznie się przycierać w cylindzrze z braku miejsca, a bardzo duże obciążenia w układzie korbowym w połączeniu z termicznym obniżeniem właściwości wytrzymałościowych aluminum mogło spowodować wyklepanie otworów w piaście tłoka przez sworzeń tłokowy :decayed:

Obym się mylił, może to tylko broki , albo wytarty wałek rozrządu :hi:

Link to comment
Share on other sites

Wstępna diagnoza po kilkusekundowym obsłuchaniu przez lokalnego mechanika - uszkodzony zawór wydechowy. Co Wy na to?

Link to comment
Share on other sites

Wstępna diagnoza po kilkusekundowym obsłuchaniu przez lokalnego mechanika - uszkodzony zawór wydechowy. Co Wy na to?

Jeśli nie sadzi przeciw cisnienia w dolot to może być że hydro na wydechu uszkodzone... Ale tak jak wcześniej pisałem-pokrywa w góre i trzeba spr wszystko-aso audi już ci powiedzialo ze dzieje sie coś na 2gim cyl.

Link to comment
Share on other sites

Pokrywa ściągnięa... wałek rozrządu do wymiany + 4 szklanki (części 1500 + 500 robota). Zawory niby całe, mechanik twierdzi ze obędzie się bez ściągania głowicy. Pytanie: ściągnąć jednak głowice i zobaczyć jak się mają piasty tłoków czy odpuścić i posłuchać jak będzie silnik pracować po wymianę walka i szklanek? Wymieniać uszkodzone popychacze czy wszystkie 8? Rozumiem ze przy okazji panewki walka również? Czy trzeba wymieniac cos jeszcze, coś ekstra regulować po wymianie czy tylko zapiąć pokrywę i jeździć?

Poczytałem sporo o tej usterce i chyba zdecyduje się na wycięcie DPF-u jako jednego z potencjalnych winowajcow balaganu . Może polecicie jakiś zaufany warsztat w łódzkiem/mazowieckiem który przy okazji zmieni oprogramowanie na 170ps?

Pan mechanik zaproponował przy okazji wymianę sławetnego imbusika napędzającego pompe oleju oraz regenerację gniazda w które wchodzi imbusik/zabierak za 400 PLN - cena wygląda atrakcyjnie.

Sporo pytań ale chciałbym temat załatwić raz a porządnie - dzięki za wyrozumiałość.

Link to comment
Share on other sites

Nie rozbieraj silnika - chcesz wyciągać tloki aby spr.sworznie...przestań. Masz tu standardową usterkę tego silnika która jest cechą z winy dpfu.

Zmień wszystki 8hydro,wałek rozrządu i pod nim panewki-wyregulować pd i w droge.

A i ten zabierak-jeśli nikogo tam jeszcze nie było - to wymień dla spokojnej głowy ten zabierak...

Link to comment
Share on other sites

Obejrzałem sobie dziś dość dokładnie część które będą wymieniane i.. wałek jest wytarty nierównomiernie, 4 szklanki jak nowe, 2 dość mocno wytarte i 2 przetarte na wylot (dziury). Może ktoś ma racjonalne wytłumaczenie takiego nierównomiernego wycierania ? (największe wytarcie dot szklanek i krzywek wydechowych...)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...